Toon posts:

Javascript ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een project een e-commerce site bouwen. Hoewel ik de meeste dingen wel met een combinatie van html en php aan de gang zou krijgen, zou het met gebruik van javascript sneller en makkelijker kunnen. Zoals meerdere frames tegelijkertijd openen (in html zou je die twee frames in een frameset kunnen gooien, maar ze zitten niet netjes naast elkaar dus dan zou ik steeds de hele website moeten refreshen), mouseovers (voor knoppen enzo), berichtjes bij mededelingen of fouten van gebruiker bij het invullen van formulieren.

Heeft iemand een redelijk logische oplossing voor de laatste twee situaties (mouseovers en vensterberichtjes), hoe je die in php aan de praat zou kunnen krijgen?

Javascript wordt best wel goed door de browsers ondersteund en er is ook een redelijk standaard. Alleen 3.0 browsers hebben alleen een klein basis javascript mogelijkheid. Standaard staat javascript ook meestal aan (bij het installeren van browsers).

Is het dan mischien een redelijke eis om van de bezoekers te verlangen dat ze javascript moeten laten uitvoeren omdat er niet zoveel mensen zijn met oude browsers (3.0, hoveel dan in %?) en omdat het bij de meeste mensen toch aanstaat. Het wordt alleen wel eens voor veiligheidsredenen bij bedrijven weleens uitgeschakeld dacht ik, hoe vaak gebeurt dat?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

onder de beprkte ondersteuning die 3.0 browsers hebben valt nu net wel onmouseover en onmouseout en document.images

verder denk ik dat je hovertjes niet moet zien als essentiele elementen in de site, als javascript uitstaat danwel de browser het niet ondersteund, kun je ervan uitgaan dat de peroon er ook niet zo op zit te wachten (dus java of flash heeft evenmin zin)

zorg er gewoon voor dat je scripts geen fouten in oudere browser genereren en ook dat de navigatie niet afhankelijk is van je scripts (dus geen formulieren met this.form.submit() verzenden, maar altijd iig een submit-button gebruiken)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen