Vastlopers in scandisk en schijfcontrole

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36
Het volgende:
Een pc die elke keer bij het opstarten meldt dat er 'fouten op de vaste schijf' zijn. :( Dus kom je in scandisk. De 1e controle in scandisk hapert wat rond de 50%. Daarna gaat de uitgebreide controle van start. Als je die door laat lopen blijftie ook ongeveer bij de 50% hangen. En dan doet de pc dus helemaal niets meer... Als je hem opnieuw opstart, zegtie weer 'fouten op de vaste schijf' en begintie opnieuw. :r Als je de controle af sluit start windows normaal op. :)
Als je dan onder windows de schijfcontrole doet blijftie ook ongeveer rond de 50% hangen.. en dan zit er weer niets anders op dan het hele zaakie stroomloos te maken om weer wat te kunnen doen. :(

Hoe vaker je scandisk doet.. hoe láter hij vastloopt, eerst was het al bij de 40%, ondertussen bij de 50% en dan heb ik dus de 41, 42, 43 enz. ook al gehad. :'(

Wat is hier aan de hand??? En wat kan ik hieraan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk os draai je?

probeer het eens in safemode (windows)

Verwijderd

kweet niet hoe lang je wacht,

misschien kan je hem annuleren

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Op mijn werk ook ooit zoiets gehad. Bleek uiteindelijk aan een (video)driver te liggen. We hebben toen stap voor stap de machine geinstalleerd en steeds een tussentijdse image gemaakt. Veel werk, maar probleem is wel opgelost.

Geen beurs, geen tempo

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36