Toon posts:

krijg workstation niet in domain

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb het volgende probleem:
2 pc's, waarvan 1 w2k workstation, de ander w2k server
1 adsl modem, geflashed naar router

ip w2k prof: 10.0.0.150
ip w2k serv: 10.0.0.151
subnetmask : 255.255.255.0
ip router : 10.0.0.138

bij beide pc's heb ik het juiste ip adres ingevuld en bij de dns het ip van de router ingevuld. In de router heb ik de adressen van de 2 pc's ingevuld met de daarbij behorende namen.

Nu kan ik vanaf m'n prof wel m'n server pingen (zowel op naam als op ip) maar vanaf m'n server kan ik niet m'n workstation pingen (niet op naam, ook niet op ip). Kan nu zelfs niet meer de workstation pingen vanaf de workstation zelf!

Ik kan ook niet mijn workstation aan het domain toevoegen (via de identification network wizard), "windows can not find a account for your pc on the domain & the domain name is either invalid or does not exist.

Ik heb al accounts lopen aanmaken in de active directory voor zowel de pc als een user account maar volgens mij zou dit niet eens hoeven.

Iemand een idee wat ik fout doe?

alvast bedankt

Verwijderd

Je moet op de Server ook een comuteraccount aanmaken voor de workstation.

Verwijderd

Als je "jezelf" niet eens kunt pingen dan heb je een probleem.. Als je nou voor de gein eens een DHCP-Server configureerd op die Win2K Server?? Als dan je Win2K prof werkstation een opnummer krijgt is de communicatie in ieders geval goed.. Dan kun je ook meteen in die DHCP Scope de DNS (en evt. WINS) Server definiëren... Scheelt al een hoop.. Als dat werkt probeer je 'em bij de properties van "My Computer" gewoon in het domein te hangen.. Je hebt wel je Administrator-wachwoord nodig omdat er inderdaad een computer account op de server aangemaakt moet worden.

Succes,

Verwijderd

Als je vanaf je lokale workstation niet kan pingen, is dat dan op computernaam of op IP-adres? in het laatste geval kan het zijn dat IP niet goed geinstalleerd is. Kun je wel localhost pingen? Als dat ook niet kan heb je een brakke netwerkkaart.
De computer op de server aanmaken kun je vooraf doen, of met een domain-admin account vanaf de workstation terwijl je hem in het domein hangt. Maar dat is vantevoren niet nodig om te kunnen pingen, alleen voor aanloggen op het domein. het je je Server ook als DNS server ingericht?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Wat ik niet begrijp is dat je bij DNS je router-IP invult.
Daar moet toch je DNS server IP staan?

Windows 2000 gaat eerst zoeken op je DNS of hij daar het domain name kan vinden.

Dus bij DNS je echte DNS invullen en bij default gateway je Router IP.

Daarna je Prof toevoegen aan het domain.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties!

kan inderdaad localhost niet pingen maar ik gebruik m'n ethernet kaart wel gewoon voor internet (via de router) kan het dan nog steeds aan m'n ethernet kaart liggen?

In m'n router kan ik DNS gegevens instellen en de domain name opgeven

het ziet er (op dit moment) als volgt uit:

internet
|
|
ADSL Router (10.0.0.138) (domain name,
| | DNS tabel:
| | naam w2k prof + ip
| | naam w2k serv + ip)
| |
---------- -------------
| |
| |
w2k prof w2k serv
ip 10.0.0.150 ip 10.0.0.151

Ik geef dus zowel bij prof als serv de dns van de router. Heb ook al geprobeerd de dns van de server op te geven bij prof maar dan gebeurd er ook weinig.

het is ook altijd dat als er op het ip kan worden gepinged ook de host name bekend is. dus DNS werkt dan wel goed volgens mij

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Je kan dus op het workstation geen 127.0.0.1 pingen, maar wel het IP van de server?

vreemd...

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32

--HYPER--392