Problemen met PC en netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds enkele weken Chello kabel (Lelystad), installeren van netwerkaart en hele rataplan liep prima en alles liep als een zonnetje.

aangezien mijn 4gb hdd beetje te klein werd heb ik een 60gb hdd gekocht, netjes gepartitioneert, win98 se er weer op (net zoals op de 4gb drive)

Stomme is. Mijn PC is reteinstabiel, pc loopt vast (muispointer kapt ermee, toetsenbord stopt met accepteren van input.) terwijl winamp netjes doorloopt met afspelen en dap ook nog normaal download.

als mijn pc op deze manier vastloopt is de resetknop niet voldoende om mijn pc weer op gang te helpen. mijn bak post dan niet eens.

Zodra ik mijn netwerkkaart eruit haal loopt hele systeem weer als een zonnetje net zoals wanneer ik weer boot van mijn oude win98 installatie.

Ik heb 2 identieke netwerkkaartjes liggen (3com 3CXXX PCI ), met beide kaartjes loopt mijn systeem vast.

Ik heb al heel wat hardware problemen meegemaakt, maar deze vage nog nooit.

In hoeverre is een galle driver (netwerk) instaat om je systeem te laten hangen dusdanig dat een reboot van je machine (reset knop) niet voldoende is? Ik dacht dat een hardware reset altijd de stroom kortstondig van je volledige machine afhaalde.. ( of blijft er misschien stroom staan op de interupt controller? ), dit zou nl oorzaak van probleem kunnen zijn.

Ik heb alle hardware inmiddels al zo'n beetje vervangen (voeding/moederboard/processor/geheugen etc. ) en alles wijst erop dat alle problemen alleen komen van die netwerkkaartjes. |:(

De drivers voor 3com die bij win98 worden geleverd zijn die misschien gal (mensen met ervaring hier?)

alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Brain

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb precies zo'n probleem gehad met een Pc van een kennis van mij.

Chello kwam installeren 3Com kaartje erin systeem steeds vast en een andere geprobeerd weer hetzelfde. Monteur kwam er ook even niet uit en er zou later iemand terugkomen.

Wij hadden echter nog een Safewaykaartje liggen en hebben het toen daar mee geprobeerd en draaien als een zonnetje. Het rare is dus dat 3Com kaartjes hele goede kaartjes zijn maar dat ik die niet in dat systeem aan de praat kreeg, en weet dus nog steeds niet waarom niet.

Jetway mb
Duron 800
TNT2 m64
Win98 en Win ME geprobeerd
128 MB
Maxtor 20.4 Harde schijf.

Zou dus voor het gemak gewoon even een goedkoop ander merk kaartje proberen

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Mijn 3Com kaartje werkte perfect onder W98. Misschien heb je wel een resource conflict. Ik stel die kaartjes wel altijd zelf in met 3cxxxcfg.

Geen beurs, geen tempo

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

klinkt als een ordinair IRQ conflict ofoz, heb je dat al gecheckt dan zet je die 3com ff op een leege/weinig gebruikte IRQ.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
het is geen irq conflict, alleen vgakaart en me live zitten in mijn pc.

live zit netjes op irq 7, het 3com kaartje op irc 9 meende ik, vgakaart op irq 11.

usb irq staat uit dus ook geen conflict hiermee..

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Dat hadden wij dus ook, met geen mogelijkheid :? aan de praat krijgen en alleen maar vastslaan. Toen de bewuste Safeway en weg problemen.

In mijn eigen pc heb ik dus ook geen problemen met de 3Com kaartjes. Heb je niet een ander netwerkkaartje om te testen?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

IRQ 9 is van de video, als die vast zit daar wordt je niet vrolijk van.

ik heb zelf altijd de 3com drivers van de 3com site gebruikt om een adapter te installeren.

gebruik liever irq 5

success

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
update :

gisteren een realtek based netwerk kaartje geprobeerd.. (op schone win 98 installatie) wat blijkt. precies!! hetzelfde probleem. |:(

ik sta echt voor een raadsel.

het lijkt wel of IETS op de pci bus het systeem vervuilt. voordat ik hier verder mee ga ga ik eerst nog eens hard de irq's assignen voor elk pci slot. misschien dat ik op die manier nog wat kan verbeteren.

iemand anders nog suggesties?

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Inmiddels win98 opnieuw geinstalleerd, mijn realtek en mijn live in alle mogelijke sloten gehad.

inmiddels ook nieuwe cdrom gekocht (oude was gaar) maar nog steeds heb ik het probleem dat mijn pc op de meest onverklaarbare reden vastloopt. |:(.

Ik installeer in deze volgorde :

win98
via 4in1 drivers (4.35V)
detonator 21.83 (WHQL)
Realtek drivers
SBLIVE drivers

Inmiddels heb ik bijna alles in mijn systeem vervangen (behalve de live (mijn pc liep ook vast toen de live er niet in zat dus de live is het vermoedelijk ook niet). mijn kast is nog dezelfde (inwin q500 met nieuwe voeding).
mijn fdd is nog origineel. (doh) en mijn liteon brander.

VOor de rest is alles nieuw in mijn pc, maar nog steeds heb ik deze vreemde problemen. :r

iemand nog suggesties?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
De fik erin met dat ding. >:)

Ff gewoon: Wanneer loopt je pc vast?
Is er een duidelijk moment of gebeurt het gewoon?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hm wat als je je sblive even laat voor wat het is, en gewoon niet erin zet :?

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
hij loopt compleet at random vast. soms zelfs als k mijn pc aanzet, in win98 boot en ff 5 minuten bij mijn pc wegloop (pc doet dus NIKS).

en soms crasht hij ook als ik aan het internetten ben.

zowel in win98 als in win2k, dus het moet haast wel hardware gerelateerd zijn.

ik heb inmiddels, voeding,moederboard,processor,koeler,ide kabels,hdd,netwerkkaart,memory,cdrom vervangen.

dus eigenlijk een compleet nieuwe pc. het stomme is dat zodra er EEN netwerkkaart inzit (maakt niet uit of het een realtek, 3com of zelfs een isa kaartje is) zodra er netwerkkaart inzit is het mis.

(note : er zit geen netwerkKABEL in mijn kaartje dus geen dos attacks oid).

Vanavond trek ik m'n live eruit en begin weer van voren afaan met installeren.

any suggestions?

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Heb al eerder getest met een kale setup en toen liep systeem ook vast na installatie van netwerk. :(

dus vermoedelijk is het ook niet m'n live.

oja heb voor de zekerheid m'n pc aangesloten op een ander (geaard) stopkontact. dit was ook niet de oplosssing :(

Pagina: 1