100MB en 10MB

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:37
hoe snel zijn deze netwerkkaartsnelheden in de praktijk meestal in duidelijkere MB's per sec. ?

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

de snelheid is maximaal 10 of 100 Mb ... das toch duidelijk neem ik aan |:(

Verwijderd

delen door 8

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Deel maar door 10, dan komt er een beter getal uit.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op vrijdag 23 november 2001 10:24 schreef El-Comandante het volgende:
delen door 8
Als je deelt door 8 hebt je het over de pure bandbreedte in bytes, zonder rekening te houden met protocoloverhead van laag 1 t/m 7 van het ISO/OSI model. In de praktijk kun je het getal beter door 12 delen om op praktisch beschikbare bytes per seconde te komen.

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Op vrijdag 23 november 2001 10:27 schreef MarcKonings het volgende:

[..]

Als je deelt door 8 hebt je het over de pure bandbreedte in bytes, zonder rekening te houden met protocoloverhead van laag 1 t/m 7 van het ISO/OSI model. In de praktijk kun je het getal beter door 12 delen om op praktisch beschikbare bytes per seconde te komen.
yep. idd.
12 is ok.

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Aanvulling:

Daarnaast spelen factoren als gebruikte apparatuur een grote rol. Een slecht kwaliteit HUB haalt veel minder dataoverdracht dan een goede switch....

Lengte van kabel, interferentiebronnen spelen ook allemaal een rol.

Eigenlijk kom je er alleen achte r in de pratijk, het is eigenlijk altijd wel weer verschillend.

Maar, in grote lijnen komt de "gedeeld door 12" regel erg in de buurt.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 10:27 schreef MarcKonings het volgende:

[..]

Met mijn 10 Mbit/s netwerkkaart haal ik toch gemiddeld 1,13 MB/s met data transporteren over mijn netwerk (DU meter). Okay, niet delen door 8 maar door ongeveer 9 dan maar..........
Pagina: 1