2de hands monitor, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een winkel gevonden die 2de hands monitoren verkoopt met 6 maand garantie, nu heb ik zelf 2 PC's maar werk via windows XP desktop sharing dus een monitor zou handig zijn. Bovendien zou ik zo'n ding mee nemen naar LAN's (volgens mij is het versleuren niet zo goed).

Het zijn 17" monitoren met prijs tussen 200 en 300 Gulden. Er wordt niet naar de kwaliteit gekeken maar eerder naar de fabrieksdatum van zo'n scherm om er een prijs op te plakken. Tuurlijk moet je niet verwachten dat er Flatscreen... toestanden tussen staan :-) Er stonden ook CAD schermen 21" of groter, die zagen er wel leuk uit maar zijn die goed?

Mja, op wat moet ik zoal letten bij het kiezen van zo'n monitor? Of zou ik beter zo een heel goedkope nieuwe kopen?

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Goede vraag want ik sta ook net op punt om een 2de-handsje te gaan kopen..
Test dat ding i.i.g. in de winkel op de resoluties en refreshrates waar je het meest mee werkt (alles vanaf 800x600 en 75Hz zal ik maar zeggen.. Of dat ding scherp is en een goed contrast heeft enzo.
Maar test dat ding voordat je betaald... En ze geen andere 'zelfde' van achteren laten halen..

Edit: Voor iets meer (vanaf 500,-- NLG schat ik) heb je trouwens een nieuwe 17", geen trinitron maar wel een goede. Maar ook dan moet je dat ding testen..

https://k1600gt.nl

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Goed luisteren of je hem hoort piepen! is echt vervelend namelijk.

Wat ik altijd doe is even je hoofd aan de zijkant leggen en dan vlak over de beeldbuis heenkijken. Als je hem dan in je ooghoek ziet flikkeren is het een mindere monitor en zal deze je ogen snel moe maken. Het beeld is dan minder rustig.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 19:32

ErA

Verder vraag je even om de verdere specificaties. En vraag je of je even wat kunt zien, van de kwaliteit. Als er een grote zwarte vlek in het midden zit moet je het niet doen :D.

• shades
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Op vrijdag 23 november 2001 10:19 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Goed luisteren of je hem hoort piepen! is echt vervelend namelijk.
Wat je zegt inderdaad. Goede tip ook
Wat ik altijd doe is even je hoofd aan de zijkant leggen en dan vlak over de beeldbuis heenkijken. Als je hem dan in je ooghoek ziet flikkeren is het een mindere monitor en zal deze je ogen snel moe maken. Het beeld is dan minder rustig.
Ligt dat niet aan je refreshrate. Maw. hoger zetten ?

https://k1600gt.nl

• Allanon
  • Laatst online: 21-08 15:25

Allanon

appearance is overrated

Wat ook wel een probleem kan zijn is de brightness van de monitor, ff kijken of die op een "normale stand" staat of al helemaal voluit.

Anders zit je straks met een te donker beeld waar je nix meer aan kan veranderen

Verwijderd

Kijk naar de beeld kwaliteit van de monitor op de resolutie waarop jij wilt gaan draaien, erg belangrijk dat die goed is, verder is het zou dat oudere monitoren kunnen gaan piepen op bepaalde resoluties, mijn broer heeft een poosje geleden een monitortje gekocht voor LAN en die piept net iets op 1024x768, maakt niet uit want wordt tocht meestal op 1280x1024 gedraait, en anders zit je op een LAN en dan heb je er geen last van! :)
Pagina: 1