Toon posts:

[ASP IIS V5.1] Cookie foutje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgestapt van WinMe en Win2000 adv. server naar WinXP professional.
Lekker snel, en toch een goede webserver...dacht ik.
De webserver die je hierbij kunt installeren is IIS V5.1, het grote broertje van V5.0, ging ik van uit.

M'n websites waren zo aan de praat, wel als virtual sites deze keer, maar dat maakt niet uit denk ik. Na de sites even bekeken te hebben, leken ze wat 'vergeetachtig'...inderdaad de cookies doen het niet, en dat licht niet aan MSIE 6, anderen die deze sites beken hebben hetzelfde opgemerkt, wat mij doet denken dat het aan de IIS ligt.
Ik gebruik een paar verschillende manieren om deze cookies te zetten.
Soms zijn de cookie-namen statisch, en soms vermeld ik in de cookienamen userid's, om op 1 pc verschillende user toch een 'taylor-made' gevoel te geven.
Iemand bekend met dit probleem?

Ik gebruik gewoon de volgende notatie voor het zetten en opvragen van cookies:

zetten (voorbeeld)
Response.Cookies ("Settings")("SaveLogin") = "False"
Response.Cookies ("Settings").Expires = Date + 30
met userid:
Response.Cookies ("string" & Session("IntIdUser"))("string") = "string"

opvragen(voorbeeld)
Request.Cookies("Settings")("Password")
Request.Cookies("Settings")("UserID")
met userid:
Request.Cookies ("string" & Session("IntIdUser"))("string")

Ik kijk eens in m'n cookies, en het zijn niet alleen de variabele cookie-namen die niet werken, wat is er fout in m'n syntax dat IIS 5.0 wèl maar IIS 5.1 niet verwerkt?
Is er een plaats binnen het document waar ik de cookies moet laten wegschrijven? Nee toch?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Half offtopic: password zonder encryptie in je cookie opslaan is niet zo heel slim, aangezien die er in plain text in komt te staan. Zelfde geldt trouwens voor username...
Oplossing weet ik niet. Als ik het 5.0 wel werkt, en 5.1, zou ik ook een groot :? boven m'n hoofd hangen...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat grote vraagteken komt er al aan ja, en inderdaad, ik moet nog even dat password gaan encrypten, heb ik nog niet naar gekeken.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 09:22
Ja klopt zijn cookie problemen...zoek eens in google ik heb eens een dergelijk artikel gelezen m.b.t. dit onderwerp.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej...Deze topic kan ook dicht..

M'n IIS was kaduuk, bij een test op een andere pc met dezelfde IIS liep ie wel goed, dus IIS opnieuwe geïnstalleerd en voilá.