Optische muis onnauwkeurig

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-01 10:29

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Het valt me op met m'n optische muis,(Logitech) dat die soms niet goed werkt op alle ondergronden, dus ik gebruik em thuis gewoon op een muismatje (i.p.v. blanken houten tafel met wat oneffenheden in het oppervlak)
Ik zit hier op m'n werk ook met een optische (Microsoft Intellimouse Explorer), die vertoont hetzelfde probleem (met muismat werkt ie wel beter)
En ik zie maar steeds dat optische muizen fantastisch zijn, niet meer schoonmaken, erg nauwkeurig enz. maar af en toe verlang ik terug naar m'n ouwe Logitech muisje van nu 6 jaar oud die ik in totaal 2x schoongemaakt heb en die nog perfect werkt.. alleen geen scrollwieltje helaas.
Wie heeft hier ook ervaringen mee?

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 20:16
heb je misschien een lage sensitivity zodat je je muis snel moet bewegen over je bureau om zo snel over je desktop te kunnen bewegen?
Ik heb namelijk thuis zo'n intellieye explorer ding en werkt echt PERFECT!
Dus erm nee, nog niet eerder van gehoord.

- Ruud

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm je bent niet de enige met problemenen, ik heb exact dezelfde probs!

de muis is inderdaad erg onnauwkeurig, heb ook al verschillende matjes geprobeerd (en ondergronden) niks helpt echt,

mijn muis is overigens de Wireless Intellimouse Explorer (ms)

A wise man's life is based around fuck you

• Scally

Scally

Topicstarter
Heeft niks te maken met de muissnelheid of sensitivity (helaas!) Eerst dacht ik dat het alleen aan mijn Logitech muisje lag, maar die Microsoft Intellimouse op m'n werk heeft hetzelfde...

/edit
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat het niet continu zo is dat ze onnauwkeurig zijn, maar zeker met enige regelmaat.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Verwijderd

Ik heb meerdere optical muizen gehad, en heb nu een logitech ifeel mousman, maar heb op mijn bureau wel problemen, dit komt denk ik omdat mijn bureau niet helemaal strak recht is, maar nog een beetje een hout structuur heeft, gebruik zelf daarom een everglide muismatje, want ik kan echt niet werken met die brakke muismatten van 1 gulden.

• Zaagmans
  • Laatst online: 24-03 20:16
Wat ik vergat te vertellen is dat ik een ZWARTE Everglide Attack Pad heb... :P

- Ruud

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 21:41
Klinkt gek:

Probeer eerst eens hoe je muis werkt als je er een wit a4-tje onder legt; werkt dat wel, dan ligt het dus aan de ondergrond. Ik heb nu zo'n gratis norrod muismatje (dun, hard plastic) eronder en dit werkt perfect.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28

ErA

Ik heb al een jaar zo'n logitech mouseman optical. En al een jaar gebruik ik dezelfde muispads. Het is er 1 van V&D. Zwart, stoffen bovenkant. Beweegt heel smooth. Geen onnauwkeurigheden. De onderknat is rubber voor antislip. Deze mat is 10 piek, en ik raad hem alle optical gebruikers aan.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 17:53

MXL

Op vrijdag 23 november 2001 10:33 schreef ErAdiCToR het volgende:
Ik heb al een jaar zo'n logitech mouseman optical. En al een jaar gebruik ik dezelfde muispads. Het is er 1 van V&D. Zwart, stoffen bovenkant. Beweegt heel smooth. Geen onnauwkeurigheden. De onderknat is rubber voor antislip. Deze mat is 10 piek, en ik raad hem alle optical gebruikers aan.
Dat aanraden kan je maar beter niet doen, een zwarte mat zorgt voor een veel hoger batterij gebruik. Mijn broertje gebruikt een zwarte mat onder zijn optical en moet ongeveer een keer per twee maanden zijn batterijen vervangen. Ik gebruik een wit a4-tje, mijn batterijen gaan met hetzelfde gebruik al 4,5 maanden mee.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Het beste is als de ondergrond waarop je de muis gebruikt egaal van kleur is. Je moet dus niet een mondriaan op je bureau hebben :) .

De hoeveelheid licht en het soort licht dat weerkaatst wordt verschilt per kleur ondergrond.

Where is it?

• Scally

Scally

Topicstarter
Hmm ik kan inderdaad es een egale ondergrond proberen. Over batterijverbruik maak ik me geen zorgen, mijn muis heeft z'n staartje nog, zoals een ECHTE muis ;)

Verwijderd

Kleur maakt volgens mij niks uit.

Probeer eens de software van logitech te downloaden.
Daar zit een feature in dat je de report rate per sec kunt aanpassen. Daar word hij ook al nauwkeuriger van.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Explorer werkt perfect op mijn grijze bureau (zonder muismat), het is ook geen helemaal egaal oppervlak, ik denk dat dat wel scheelt.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op vrijdag 23 november 2001 09:48 schreef Scally het volgende:
Het valt me op met m'n optische muis,(Logitech) dat die soms niet goed werkt op alle ondergronden, dus ik gebruik em thuis gewoon op een muismatje (i.p.v. blanken houten tafel met wat oneffenheden in het oppervlak)
Ik zit hier op m'n werk ook met een optische (Microsoft Intellimouse Explorer), die vertoont hetzelfde probleem (met muismat werkt ie wel beter)
En ik zie maar steeds dat optische muizen fantastisch zijn, niet meer schoonmaken, erg nauwkeurig enz. maar af en toe verlang ik terug naar m'n ouwe Logitech muisje van nu 6 jaar oud die ik in totaal 2x schoongemaakt heb en die nog perfect werkt..
Dan gebruik je die toch? :? :?
alleen geen scrollwieltje helaas.
Wie heeft hier ook ervaringen mee?
Ja ik heb een M$ IExplorer, maar ik vind hem fantastisch...

• TD-er
  • Laatst online: 01-04 01:07
wat ook wil zorgen voor onnauwkeurigheid is een scherpe overgang, zoals een kras op je bureau of een haar.
Dan gaat 'ie ofwel trillen of dat 'ie ineens aan de andere kant van je scherm zit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Scally

Scally

Topicstarter
Ze zouden i.p.v. optisch, muizen met ingebouwde GPS moeten maken, oftewel positionering op je bureaublad via sattelietverbinding :+

Verwijderd

Als je je muis met bal ook over onevenheden haalt blijft hij ook hangen gewoon een gladde ondergrond halen.

En geen problemen. Ik heb zelf de microsoft explorer en heb er nooit last van.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 23 november 2001 12:02 schreef Scally het volgende:
Ze zouden i.p.v. optisch, muizen met ingebouwde GPS moeten maken, oftewel positionering op je bureaublad via sattelietverbinding :+
Heb ik al, werkt heel fijn :P Helaas is net mijn webcam kapot gegaan, dus kan ik geen plaatje maken ;)

Verwijderd

Heb zelf ervaring met 2 optische muizen...Eerst had ik de intellimouse optical, maar die was dus erg onnauwkeurig..
Daarna de logitech mouseman wheel gekocht... die was wel stukje beter, skipte minder vaak enzo. Een egale ondergrond is trouwens niet het best, dat is een ondergrond met 1 kleur, maar met wel wat relief.. zodat de scanner goed ziet dat de muis bewogen is. Puur als gamer vind ik de optische muizen nog te nauwkeurig. Standard zijn ze nauwkeuriger dan ps2 muizen, maar een ps2 muis overgeclocked op 200 Hz loopt nog altijd veel lekkerder. Ben dan ook benieuwd hoe de nieuwste generatie optische muizen zijn. De intelli explorer 3 en de logitech dual optical dus. Zit nog altijd een winkel te zoeken in nijmegen die ze allebei heeft zodat ik een dealtje kan sluiten van "2 kopen 1 geld terugkrijgen na het testen".

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier de MS Wheelmouse Optical...Werkt perfect Wit buro...alleen een putje..maarja...verder nauwkeurig...en vlak...
Pagina: 1