Toon posts:

eigen domein oplossing voor dyn ip?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, topic oogt een beetje raar, maar...

Ik heb een eigen domein 'myDomein.com', thuis wil ik een mailserver draaien, maar ik heb een dyn ip. Kan ik 'mail.myDomein.com' laten verwijzen naar mijn huis ip?

Misschien kan het met een 'myMail.dyn.ip' service. Maar dan ben ik weer afhankelijk van hun servers, plus de extra tijd die erbij komt om mijn ip te achterhalen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik doe het via soa.granitecanyon.com public DNS service...
Kan je zelf je DNS entries maken... als je ip wijzigd kun je het direct aanpassen en na 8 uurtjes is je DNS aangepast...

Ik heb zelf nog niet geprobeert om mijn DNS entries te koppelen via myip.org achtige service zodat het renewen van mun ip wat sneller gaat... ga vanavond eens kijken of dat werkt..

Pvouput live

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op www.dyndns kun je statische en dynamische ip-adressen koppelen aan een hostname. Eventueel met MX record.

Geen beurs, geen tempo

• Krypt
  • Laatst online: 12:16
Op vrijdag 23 november 2001 09:43 schreef DennisBoom het volgende:
Op www.dyndns kun je statische en dynamische ip-adressen koppelen aan een hostname. Eventueel met MX record.
Nadeel hiervan is dat je je eigen domain er niet aan kan koppelen... en dat is volgens mij de bedoeling...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ow man, anders denk ik ff verder |:(

Ik wil graag een webmail server draaien thuis. Dan laat ik de html pagina (framesetje) gewoon verwijzen naar [eigen_ip]/mail.html. Dan op mijn server checken of eigen ip is veranderd, zojah. dan ff nieuw index.html'pje genereren en automagisch uploaden. 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:39 schreef Krypt het volgende:
Kan je zelf je DNS entries maken... als je ip wijzigd kun je het direct aanpassen en na 8 uurtjes is je DNS aangepast...
Heb je dat al lang en is het betrouwbaar? Klinkt erg interessant!

• DPLuS
  • Niet online

DPLuS

Ik draai een eigen domein via www.dtdns.net.
Werkt prima!

Check http://www.dtdns.com/info/domains.cfm

Kost trouwens 20 US$ voor full domains...

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:39 schreef Krypt het volgende:

Ik heb zelf nog niet geprobeert om mijn DNS entries te koppelen via myip.org achtige service zodat het renewen van mun ip wat sneller gaat... ga vanavond eens kijken of dat werkt..
De trage reload van zonefiles op granitecanyon kan alleen wel voor problemen zorgen als je een mailserver draait.

Denk maar eens aan iemand die jouw oude ip krijgt en ook een mailserver heeft draaien! Gevolg is dat een mailtje daarnaartoe een melding van de mailserver oplevert, dat het account onbekend is. Is niet echt wat je wilt natuurlijk ;)
Als de persoon die jouw ip krijgt geen mailserver draait is er geen vuiltje aan de lucht natuurlijk.
De mailserver aan de andere kant blijft proberen om het bericht te versturen, net zolang totdat het lukt (op je nieuwe ip).

Als je ip echt dynamisch is, dan kan je het beste voor je MX record een domein aanmaken die een zeer lage refresh heeft.
Bijvoorbeeld via dhs.org een dyn.dhs.org of een 2y.net domein aanmaken.
Als je nu met een speciaal progje ervoor zorgt, dat bij een ip-wijziging ook automatisch dat domein geupdate wordt, dan wordt die wijziging binnen enkele minuten doorgevoerd.

Vervolgens zet je als MX record voor je eigen domein het dyn.dhs.org of het 2y.net domein. De kans dat het nu nog fout gaat is erg minimaal.
Pagina: 1