Mandrake 8.1 en vnc

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Topicstarter
Ik heb dus mandrake 8.1 met vnc geinstalled..
vnc start op tijden de opstart procedure maar welke poort ik moet hebben om via een client te besturen kan ik nergens in terug vinden.
ik wil dus http://linux-vnc-bak:poortnr.
Ook kan ik nergen de mysql en vnc beheren op de pc zelf waar doe ik dit ??
Help want ik ben een newbie op linux.

thankz in advance

Verwijderd

ik ga voor poort 5802 :+

Verwijderd

Rechtstreeks uit de FAQ van VNC:
Which TCP/IP ports does VNC use?
A VNC server listens on two ports. The exact port numbers depend on the VNC display number, because a single machine may run multiple servers. The most important one is 59xx, where xx is the display number. The VNC protocol itself runs over this port. So for most PC servers, the port will be 5900, because they use display 0 by default.

In addition, VNC servers normally have a small and very restricted web server built in, which allows you to connect a browser to them and use the Java viewer. This runs on port 58xx. Note that this is the HTTP port used for downloading pages and applets, but once the applet is running it uses 59xx for VNC just like any other viewer.

The servers can be changed to listen on other ports if, for any reason, these are not suitable for you. See the server's documentation for more details. Most of the viewers, if given a display number larger than 99, will interpret it as a direct port number and will not add 5900. See also the next question.

If you are running a viewer in 'listening' mode, where it accepts connections initiated by the server, it will listen for incoming VNC on port 5500.
http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q52

Volgende keer wat beter zoeken dus.

• TheProphet

TheProphet

unifi-forum.nl

Topicstarter
Helaas ook deze poorten deden het niet.
VNC draait echter wel. ( dit kun je tijdens de install aangeven ) Ook bij de shutdown zie ik de vncserver afgesloten worden.
Kan iemand anders mij vertellen waar ik de vnc kan beheren rechtstreeks op mandrake. Dit geld ook voor MySQL. ;)

Thnkz The Prophet

Afbeeldingslocatie: http://www.joeybonracing.nl/images/theprophet.gif

• TheProphet

TheProphet

unifi-forum.nl

Topicstarter
Is er dan niemand die het weet.. :(

The Prophet
Afbeeldingslocatie: http://www.joeybonracing.nl/images/theprophet.gif

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 10:42 schreef TheProphet het volgende:
Helaas ook deze poorten deden het niet.
VNC draait echter wel. ( dit kun je tijdens de install aangeven ) Ook bij de shutdown zie ik de vncserver afgesloten worden.
Kan iemand anders mij vertellen waar ik de vnc kan beheren rechtstreeks op mandrake. Dit geld ook voor MySQL. ;)

Thnkz The Prophet

[afbeelding]
Hoezo op deze poorten werkt het niet? Probeer je dit remote te doen? Zo ja heb je dan wel deze poorten opengezet in je firewall?

Krijg je misschien een foutmelding?

Schoppen doe je niet na een uur en een greetz plus plaatje ook niet. Misschien eens een idee om de algemene FAQ te lezen?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Onder windows is het poort 5800 tm 6000, ik neem aan dat het niet anders is onder Linux of ben ik nu dom bezig :P

Verwijderd

Doe eens een 'netstat -an | grep LIST', zonder quotes, dan komt er een lijst tevoorschijn van poorten waar je systeem naar luistert.

Nog beter, gebruik NMap want die verteld je ook nog eens waar welke poort voor is, dan hoef je ook niet /etc/services door te spitten.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 11:46 schreef Cobus_NL het volgende:
Doe eens een 'netstat -an | grep LIST', zonder quotes, dan komt er een lijst tevoorschijn van poorten waar je systeem naar luistert.

Nog beter, gebruik NMap want die verteld je ook nog eens waar welke poort voor is, dan hoef je ook niet /etc/services door te spitten.
Als je nou de n optie weglaat bij netstat krijg je ook namen bij bekende protocollen.

Voor een betrouwbare scan van nmap moet je die wel remote uitvoeren en niet op de te scannen machine zelf. Anders lijkt alles open te staan terwijl er toch een firewall tussen kan zitten die poorten blokkeert.
Pagina: 1