ATI Radeon 7200 64MB SDR vs ATI Radeon VE 32 DDR

Pagina: 1
Acties:

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Wat zouden jullie doen?
De 32mb DDR is goedkoper dan de 64MB SDR.
(er is ook nog een 32Mb Sdr TV-Out die even duur is als de 64mb SDR, beetje vaag)

Hier moet het in komen:
-AMD Thunderbird 1GHz 266
-Asus A7V266 VIA KT266 Socket A
-512Mb DDR PC266

Welke kan ik beter nemen??

P.S Heb nu nog een oude compaq monitor die maxiaal 1152x864 @ 72Hz haalt, maar daar komt nog verandering in :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij Digit Life is een review verschenen van de ATi Radeon VE videokaart. Dit low-end beestje is beroofd van een T&L unit, en moet het ook doen met slechts een enkele pixel pipeline. Het DDR geheugen, 32MB in totaal, werkt verder op een slechts 64-bit brede bus. Met deze specs moet de Radeon VE het niet van zijn 3D-prestaties hebben; deze ontstijgen namelijk in sommige gevallen nauwelijks die van een TNT2 Ultra.
Van T.Net. :)

Neem dus de 7200, das een normale Radeon, die is beter :)
De VE is gewoon een manke 7200.

• OxiMoron
Hmm

Ja maar dat is SDR..

Of kan ik dan beter de Gewone Ati Radeon 32Mb SDR nemen?

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

SDR op een 128 bus is net zo snel als DDR op een 64 bus (in theorie)

Maar als de T&L enzo ook nog uitgeschakeld is, is de VE alleen leuk omdat je er 2 monitoren op kan aansluiten, niet voor games.

• OxiMoron
hmm ok..

dan heb ik nog een vraagje (jaja ik blijf zeuren :P)

in Pricewatch staat dat de 7200 64Mb DDR geheugen heeft, maar op de site van ATI staat dat het SDR is.

Dus hebben al die winkels het nou fout of weet Ati zelf niet wat ze erop gebakken hebben? :?

Verwijderd

Overweeg ook ff de Club3D Radeon 7500. Kost FL 350, heeft meer in huis dan de kaartjes die je nu overweegt

• OxiMoron
Ik zoeken in pricewatch.. nergens te vinden..

staat die blij Club3d ipv Ati.. D0h :+

• OxiMoron
Hmm nee.. dat komt toch boven m'n budget.. dan moet ik straks m'n rijlessen betalen met andere stukken hardware :+

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 23 november 2001 09:49 schreef OxiMoron het volgende:
hmm ok..

dan heb ik nog een vraagje (jaja ik blijf zeuren :P)

in Pricewatch staat dat de 7200 64Mb DDR geheugen heeft, maar op de site van ATI staat dat het SDR is.

Dus hebben al die winkels het nou fout of weet Ati zelf niet wat ze erop gebakken hebben? :?
Alle oude radeons worden nu 7200 genoemd, tenminste in de drivers, dus ook wel in het echt.

bv. mijn 32mb DDR radeon heet nu ook gewoon 7200, dus de SDram versie of de 64mb DDR ram versie zullen ook wel gewoon 7200 genoemd worden. Ga er maar van uit,dat wat de verkoper zegt moet kloppen en is dat niet zo, dan kan ie zo weer terug.

• OxiMoron
Balen..

Hier in de buurt hebben ze dus alleen de SDR versie..
Naja..

bedankt !

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 23 november 2001 10:19 schreef OxiMoron het volgende:
Balen..

Hier in de buurt hebben ze dus alleen de SDR versie..
Naja..

bedankt !
Pricewatch en gewoon online bestellen.

en ik zou echt nog eens denken aan de Club 3d Radeon 7500. spaar dan maar een maandje langer, hij is echt die 100 piek meer dubbel en dwars waard.

• OxiMoron
Hmm zo te zien heeft een winkel in Heerenveen hem wel..
Club3d Ati 7500 64Mb 355,-

Kan ik hem gewoon afhalen :D

• hjs
  • Niet online

hjs

Succes, en ga regelmatig langs bij www.rage3d.com en hun forum, hoop info over de Radeon en driver updates.
Pagina: 1