Toon posts:

[algemeen]Adverteerders slecht te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De top-50 van bedrijven met de hoogste reclamebestedingen is slecht te vinden via zoekmachines. Dat stelt Multiscope, dat onderzoek deed voor adviesbureau Traffic4U.

Adviesbureau Traffic4U wilde weten of de sites van grote adverteerders gevonden konden worden op steekwoord. Voor de biermerken was dit bijvoorbeeld bier, brouwerij, pils en pilsner.

Grolsch bleek het beste vindbaar, Heineken deed het weer veel slechter. Via het zoekwoord "recepten" kwamen alleen Ilse, Google en Lycos met Vrouwonline.nl aanzettten. MSN en Altavista in het geheel niet.

Andere onderzochte zoekmachines waren Vindex.nl, en Altavista.nl. De algemene conclusie van de metingen luidde dat 92 procent van de websites slecht vindbaar is. Bovendien bleek dat 69 procent van de internetters niet verder dan de derde pagina in de zoekresultaten kijkt.

Vooraan komen in de ranglijst van resultaten lijkt daarmee cruciaal te zijn. Volgens opdrachtgever Traffic4U wordt er door adverteerders bij de bouw van websites geen rekening gehouden met zoekmachines. Daarbij moet gezegd worden dat Traffic4U als doelstelling heeft bedrijven te helpen bij de positionering in de zoekresultaten van zoekmachines.

Verwijderd

[slightly offtopic]
Zoekmachines leveren weinig traffic
Bannering en sponsoring nog steeds lonend.
Het is een misvatting dat websites veel traffic kunnen genereren door zoekmachines. Dat wordt bekrachtigd door de laatste cijfers van StatMarket.

De zoekmachines leveren slechts 7 procent van de sitebezoekers. Dit is zo weinig omdat de meeste internetters weten waar ze heen willen. Bijna de helft van de bezoekers van een site tikt rechtstreeks de URL in of maakt gebruik van zijn persoonlijke favorietenlijst.

Banners, affiliaties (doorklik via verwante sites) en sponsoring zijn goed voor 46 procent van de bezoekers. Visibiliteit kopen via banners of sponsoring loont dus nog steeds, aldus het onderzoeksbureau.
(bron: Internetreport)
Hmmm ;).
[/slightly offtopic]

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Das toch logisch ik ga toch niet in google op bier zoeken?
Nee dan graaf ik in mijn eigen searchengine in me hoofd en komen er termen als heineken,grolsch en amstel voorbij :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

searchengine werkt in veel gevallen heel slecht, omdat heel veel sites onzin kernwoorden erin zetten.
Pas bij betaalde plaats op zoekmachine, wil het goed werken.

Er kan natuurlijk ook verder wel heel goed mee gezocht worden, maar 6 op 10 is onzin.

(ps, xtreme-gaming.net is snel te vinden heheh :P )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik vermoed dat zo'n onderzoeksbureau een nogal kortzichtig idee heeft van zoekmachines, ik bedoel welk nut heeft het om op de bedrijfssite van Grolsch uit te komen als ik bier invul...
zorwekkender is het als het cafe om de hoek het niet verkoopt.

De onderzoekers daarvan lijken te denken dat zoekmachines het beginpunt van iedere surfer is, zodra ze iets zoeken, echter hiervoor zijn link-pagina's en specifieke doelgroep-portals een stuk belangrijker.

zoekmachine's zijn enkel belangrijk om specifieke informatie te zoeken, gericht dus puur op informatie, iemand die 'bier' intyped zal eerder een 12-jarige scholier zijn die een werkstuk over bier wil maken zijn, dan een stevige alcoholist met nadorst

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Dan vraag ik me weer af wat een stevige alcoholist met nadorst achter een computer te zoeken heeft. :)

Ben het met RM-rf eens; wat betreft de doelgroepen en zoekvoorwaarden.
Wellicht dat de bedrijven wel uitgaan van bekenheid in de reguliere markt, zodat ze op het net ook wel gevonden zullen worden. Om "bier" aan Grolsch te koppelen heb je geen zoekmachine nodig; lijkt me.
Daarnaast wordt er geen aandacht besteed aan het feit dat zoekmachines absoluut niet feilloos zijn; iets wat ook nog wel eens meespeelt.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

Op vrijdag 23 november 2001 12:27 schreef RM-rf het volgende:
ik vermoed dat zo'n onderzoeksbureau een nogal kortzichtig idee heeft van zoekmachines, ik bedoel welk nut heeft het om op de bedrijfssite van Grolsch uit te komen als ik bier invul...
zorwekkender is het als het cafe om de hoek het niet verkoopt.
Maar ik denk wel dat veel 'luie' internetgebruikers het zo gebruiken. Gericht zoeken, nooit van gehoord

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 23 november 2001 09:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Vooraan komen in de ranglijst van resultaten lijkt daarmee cruciaal te zijn. Volgens opdrachtgever Traffic4U wordt er door adverteerders bij de bouw van websites geen rekening gehouden met zoekmachines. Daarbij moet gezegd worden dat Traffic4U als doelstelling heeft bedrijven te helpen bij de positionering in de zoekresultaten van zoekmachines.
Persoonlijk zie ik het niet als een taak om de sites die ik bouw ook searchengine-vriendelijk en optimaal-vindbaar te maken. Een klant wil een site, de klant krijgt een site. De bekendheid die er aan die site gegeven wordt, bepaalt het succes ervan.
En dat is dus een taak van de klant zelf. Adverteren, commercials, bannering, link-directories enz. Als een klant ook toegevoegd wil worden aan een searchengine, dan klop ik nog wat meta-tags en dan komt dat ook wel in orde. Maar of ze dan gevonden worden, is een tweede.

Meestal verwijzen we ze door naar search-engine positioners zoals Enigne. Iets dat ook aantoonbaar resultaat oplevert is advertising naar aanleiding van steekwoorden in een searchengine. Zelf werken wij samen met meta-searchengine Ixquick, en daar verschijnen nu voor de Nederlandse markt een soort minisites rechts naast de results.

Als Heineken het woord 'bier' koopt, krijgen ze een ruimte van 190 bij 500 om te vullen met alles wat ze willen. Juist dat soort dingen (targeted advertising) zijn heel interessant voor bedrijven. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Het combineert de kracht van banner-advertising met de gerichte zoekacties, en dat levert een hoop op.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Dit zijn altijd zulke stomme onderzoeken. Geweldig altijd: "Ja wij hebben onderzoek gedaan en daaruit is gebleken blablabla dus dat zit zus & zo". Watnou, hoe hebben jullie dat onderzocht en waarom zo en niet anders en waarom denk je dat je eruit kan concluderen wat jij eruit concludeert?

Iemand die op zoek is naar heineken, gaat naar www.heineken.nl Meneer Heineken vind het volgens mij niet zo belangrijk dat als jij "bier" intypt jij niet bij heineken.nl komt. Volgens mij zijn er andere zoektermen die hij belangrijker vindt. Maar dat bedoel ik; wat is dat dan voor een onderzoek? Sinds de invoering van SBS6 wordt alles maar zo makkelijk als waarheid aangenomen.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoekmachines zijn er imho niet om de top-level domeinen te vinden, wil je bier - zoek dan een merk in je kop en typ dat adres met een .nl/.com erbij. Sim-pel.

Als ik wil weten hoe ik sockets in ASP gebruik, dan zoek ik niet op 'asp' of 'asp sockets'... dan typ je iets meer informatie, wil je het goede onderwerp krijgen, sterker nog- je gaat zo niks vinden bij Google. Ik ga automatisch naar MSDN om daar te zoeken.

Belachelijk slecht en kortzichtig onderzoek dus.
Pagina: 1