[FS2002]Waar staan Charts en Airport gegevens?

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik ben al 2 dagen bezig om om gegevens te vinden in FS2002 voor de luchthavens. Gegevens over ILS frequenties etc. In FS98 had je daar een hele Library over, maar is deze erook in FS2002? Zo ja, waar staat die in godsnaam dan?(welke menu's)

Ik heb net een tochtje van eindhoven naar schiphol gemaakt. Moet ik van ATC bij schiphol de ILS onderscheppen. Jah, volgens mij staat die freq niet ingevoerd, tenminste ik zie niets op mijn Instrument Panel? Weet iemand hoe dit moet?

Tips, antwoorden etc zijn van Harte Welkom!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Freak187

geen

Ja dat wil ik ook wel weten. Ik zit ook een beetje te klooien met ILS. Want iedereen heeft het over frequenties en vectors maar die krijg/zie ik nooit.

Kia Niro-EV 2024

• ND863

ND863

Topicstarter
Als je gebruik maakt van ATC dan gaat hij je radios toch AutoTune doen, dus automatisch. Das dus volgens mij alleen de radio communicatie freq, en niet de rest.
Wie weet het antwoord op mijn eerste vraag?

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Download FSNavigator 4.5 van avsim.com of fsnavigator.com.
Dit is een flightplanner die de vlucht van startbaan tot landingsbaan voor je kan uitstippelen. Tijdens het vliegen krijge je met F9 de landkaart van bovenaf. Je kan dan precies zien waar je vliegt. Daarop staan ook alle vliegvelden en door in te zoomen en een runway aan te wijzen met je muis krijg je alle gegevens zoals ILS frequentie, heading van de landingsbaan, hoogte en lengte.

• ND863

ND863

Topicstarter
oke, bedankt. Je moet dus een extra programma hebben. Maar er bestaat dus niet zo'n Library in FS2002 met die gegevens?

edit:

Het is maar een trial, en de complete is 10 MB, ik heb geen kabel... :(

• rdluca
  • Niet online
Je kan via Alt-W, M naar map-view gaan. Je krijgt dan ook de kaart waarop je kan in- en uitzoomen en de hele wereld over crossen met de pijlen. Bij de vliegvelden zie je de ILS in het groen naar de baan toelopen. Dubbelklikken op de landigsbaan en je krijgt dan ook alle gegevens die je nodig hebt.

• ND863

ND863

Topicstarter
euh, bedankt man! ik ga ff checken of ie het doet, en of ik het kan.

• rdluca
  • Niet online
Succes en anders tot de volgende keer!

Verwijderd

Charts van Nederlandse vliegvelden haal je van :
http://www.dutchvacc.com/

Griekenland : http://avsim.com/greece/hvacc/entrance.htm

en anders tik je toch gewoon bij Google.com Charts (EHLW) in

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

gewoon op die manier van rdluca doen.Daar haal ik ook altijd mijn airport gegevens vandaan (als ik niet zon jepessen kaart heb)
ILS freq. zal je zelf moeten invoeren, dat doet de comp. niet, die doet alleen communicatie invoeren.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

He voor die FSnavigator moet je toch betalen?

• rdluca
  • Niet online
FSNavigator kan je de eerste 20X gratis gebruiken (20X laden met FS2002). Daarna vraagt die pas om registratie code. Je hebt in ieder geval genoeg tijd om te kijken of die wel bevalt voordat je hoeft te gaan betalen.
Pagina: 1