[opleidingen] Goede cursus gezocht..

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn situatie is kort samengevat:
School belooft opleiding begin januari 2002. Opleiding gaat niet door, jammer, want die opleiding was de enige geschikte voor me. Nu zoek ik een opleiding die wel goed is en ook aansluit bij mijn ervaring en kennis die ik nu opgedaan heb in een half jaar werk.

http://www.deco.nl/ittraining/training/1905.html
^ ^
lijkt me wel interessant, maar het kost nogal veel. En dat is dan ook de eerste de beste die ik ben tegengekomen...

Wie heeft er ervaring met dit soort dingen, de opleidingen dus, en wie kan me vertellen waar ik het beste een goede opleiding kan volgen. Het liefst in Overijssel en omgeving, vanwege gebrek aan vervoer :D

Verwijderd

Lijkt me meer iets voor Programming trouwens...

Wat voor opleiding heb je hiervoor gevolgd?

Verwijderd

Voordat je zoiets kan vragen moet je denk ik toch wat meer over jezelf vertellen zoals leeftijd, ervaring en intresses. Je zegt dat je een half jaar ervaring ergens hebt, dat noem lijkt me niet echt veel als dat een reden is om niet voor een bepaalde school te kiezen.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Er is btw wel een groot verschil tussen een opleiding (via een school) of een cursus(je).

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 09:19 schreef HGM het volgende:
Er is btw wel een groot verschil tussen een opleiding (via een school) of een cursus(je).
Al bekend :) Maar het gaat me erom dat ik m`n waarde voor een bedrijf vergroot.
Op vrijdag 23 november 2001 09:02 schreef Zef het volgende:
Lijkt me meer iets voor Programming trouwens...

Wat voor opleiding heb je hiervoor gevolgd?
Geen enkele. Zie me maar als de gemotiveerde leerling die alleen zich motiveerd voor zijn eigen vakken (computer zooi dus) en de leraren leerden meer van mij dan ik van hun. Alleen middelbare school. Ik mag MBO niveau 3 doen. Hoogstens.
Op vrijdag 23 november 2001 09:08 schreef Xenith het volgende:
Voordat je zoiets kan vragen moet je denk ik toch wat meer over jezelf vertellen zoals leeftijd, ervaring en intresses. Je zegt dat je een half jaar ervaring ergens hebt, dat noem lijkt me niet echt veel als dat een reden is om niet voor een bepaalde school te kiezen.
6 maanden werkervaring. Full-time dus. Maar ik werk al veel langer met pc`s en programmeer spul (C(++)(heel basic),java,VB(a),delphi(klein beetje))

Daarbij, er zijn gewoon geen scholen die mij echt trekken. De eerst maanden, zoniet jaren, gaan ze er toch vanuit dat je een volslagen idioot bent... 'pak uw muis aan de bovenkant en beweeg hem van je af. Nu verschuift de muiscursorpijl naar boven in je mo-ni-tor'
Daarom liever een cursus waar ik meer leer dan een school waar 70% me niet interesseerd...
Edit: zie profiel voor leeftijd :) 18 jaar inmiddels (jong he? maar het moet kunnen lijkt me ;) )

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Wat voor soort opleiding/cursus wil je doen? Taal cursus (VC++, VB, whatever), of juist iets meer theoretisch?
(ik zou graag dat laatste willen doen, algoritmes en zo, maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet zo bar veel tijd gestopt in zoeken en zo...)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Volg een korte opleiding aan de fontys hoge school: Hogere Informatica

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 23 november 2001 11:36 schreef GDOG het volgende:
Volg een korte opleiding aan de fontys hoge school: Hogere Informatica
dat lijkt me nou niet echt een sterke suggestie, aangezien hij 18jaar is en geen geldige vooropleiding heeft!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 11:41 schreef HGM het volgende:

[..]

dat lijkt me nou niet echt een sterke suggestie, aangezien hij 18jaar is en geen geldige vooropleiding heeft!
Da`s helaas maar al te waar :)
Als je ouder wordt merk je wel dat 14 jarigen niet altijd gelijk hebben als ze zeggen dat ze vrij hebben, geen huiswerk etc.

Had ik maar meer m`n best gedaan :( had ik nu Mavo gehad, en een hogere opleiding kunnen kiezen ;(

Shit gebeurt :P

School is voorlopig 'out of the question'. Omdat er geen opleidingen zijn die echt nuttig zijn... daar is al uitgebreid over gesproken in WD&G. Scholen hebben geen geld, leerlingen leren niks meer, de leraren wel. Computer tekort. Software die sterk verouderd is. Elk eerste jaar is gemaakt voor complete 'rnd.de-bielen' - terwijl er geeneen in de klas zit..

*zucht*

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 23 november 2001 11:41 schreef HGM het volgende:
Boven een bepaalde leeftijd kijken ze toch niet meer naar je vooropleiding :? (hoe oud precies weet ik niet, maar zal wel ouder als 18 moeten zijn, 25 of zoiets staat me vaag bij).
Naja niet dat het dan verstandig is om zonder vooropleiding zoiets te gaan doen, die vooropleidingseisen zijn er niet voor niets natuurlijk.

Exact expert nodig?

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
Ik die nu ICT aan de ROC in Leiden en moet zeggen echt een top opleiding, veel over hardware, netwerken, VB en een paar projecten, dat is niet het leukste maar ja het telt wel, verder krijg je ook nog html en basic Javascript :P . Ik vind het een top opleiding en niet moeilijk al zeg ik het zelf :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 12:17 schreef StephanL het volgende:
Ik die nu ICT aan de ROC in Leiden en moet zeggen echt een top opleiding, veel over hardware, netwerken, VB en een paar projecten, dat is niet het leukste maar ja het telt wel, verder krijg je ook nog html en basic Javascript :P . Ik vind het een top opleiding en niet moeilijk al zeg ik het zelf :)
Hm, als je al als ASP-er werkt bij een webdesigner, en je verplichte kennis van HTML/Javascript/XML moet hebben, heb ik niet veel aan zo`n opleiding :) Die opleidingen ken ik al, maar zijn me te basic :{

• StephanL
Nou dan weet je waarschijnlijk niet wat Netwerken inhoudt, dat is echt niet basic dat gaat echt wel ver, als je dat basic vind jammer voor je dan, daar kan ik weinig aan veranderen :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 19:02 schreef StephanL het volgende:
Nou dan weet je waarschijnlijk niet wat Netwerken inhoudt, dat is echt niet basic dat gaat echt wel ver, als je dat basic vind jammer voor je dan, daar kan ik weinig aan veranderen :)
Ik wil geen sysop worden :P liever programmeur - de hardware kant boeit me wel, maar proggen veeeel meer...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan beter een paar saaie jaren op school hebben dan je hele leven moeten ploeteren om iemand te overtuigen van je kunnen. Zonder diploma ben je eik niets.

Da's ook mijn motivatie om nu nog 4 jaar te studeren, dan heb je tenminste bewijs van je kunnen (tenminste dat denken school en je baas ;))

Bovendien kan je misschein wel vrijstelling krijgen als de vakken erg basic zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 11:51 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

School is voorlopig 'out of the question'. Omdat er geen opleidingen zijn die echt nuttig zijn... daar is al uitgebreid over gesproken in WD&G. Scholen hebben geen geld, leerlingen leren niks meer, de leraren wel. Computer tekort. Software die sterk verouderd is. Elk eerste jaar is gemaakt voor complete 'rnd.de-bielen' - terwijl er geeneen in de klas zit..

*zucht*
Welke type school bedoel je hiermee? Middelbare school.. :?

• StephanL
Op zaterdag 24 november 2001 00:52 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ik wil geen sysop worden :P liever programmeur - de hardware kant boeit me wel, maar proggen veeeel meer...
Ja ik ook, maar bij netwerken leer je ook binair rekenen en Hexadecimaal niet dat ik begrijp ofzo zou ook niet weten waar voor je het moet gebruiken dan behalve voor je kleurtjes in html :+ :?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:09
studeren is tof man! lekker bij een (sport)vereniging, veel mensen (lees:dames) leren kennen! :)
ik vind het echt een top-tijd! :)

ik heb zelf het volgende traject gevolgd:
IVBO
VBO-B elektrotechniek
VBO-C elektrotechniek
MBO telematica/electronica
HBO hogere informatica
en over anderhalf jaar TU Delft verkorte opleiding

Dan ben ik als ik 27 ben gepromoveerd van ITO-er tot doctorandus-ingenieur :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op zaterdag 24 november 2001 17:04 schreef Mastermind het volgende:
ik vind het echt een top-tijd! :)
ik vond er geen fuck aan :P

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:09
Op zaterdag 24 november 2001 17:08 schreef Tom het volgende:

[..]

niet?
naja jij bent zeker nergens bij geweest? :)

Maar om op Blue-Eagle in te gaan...
als ik hem was zou ik nog HAVO en HBO gaan doen...
't kan nu nog en 't is volgens mij leuker dan beetje thuis cursusje volgen.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Mastermind: IVBO -> VBO-B -> VBO-C -> MBO -> HBO -> TU Delft
Wauw das nog eens een flinke lijst! Respect dat je zover bent doorgaan!

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Blue-eagle
  • Niet online
Respect voor mastermind, zowieso mooie lijst Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gif
Op zaterdag 24 november 2001 08:04 schreef Gert het volgende:
Je kan beter een paar saaie jaren op school hebben dan je hele leven moeten ploeteren om iemand te overtuigen van je kunnen. Zonder diploma ben je eik niets.

Da's ook mijn motivatie om nu nog 4 jaar te studeren, dan heb je tenminste bewijs van je kunnen (tenminste dat denken school en je baas ;))

Bovendien kan je misschien wel vrijstelling krijgen als de vakken erg basic zijn.
4 jaar duurt me te lang, waarin je te weinig kennis opdoet. Ik mag namelijk maximaal MBO doen, niveau 3 :(
Op zaterdag 24 november 2001 14:28 schreef JunkyJaz het volgende:

[..]

Welke type school bedoel je hiermee? Middelbare school.. :?
MBO. Niveau 3.
Op zaterdag 24 november 2001 17:08 schreef Tom het volgende:

[..]

code:
1
2
3
4
5
If serieus("tom") then
  response.write "leg uit?"
Else
  response.write "... ow?"
End If
Op zaterdag 24 november 2001 17:13 schreef Mastermind het volgende:

[..]

niet?
naja jij bent zeker nergens bij geweest? :)

Maar om op Blue-Eagle in te gaan...
als ik hem was zou ik nog HAVO en HBO gaan doen...
't kan nu nog en 't is volgens mij leuker dan beetje thuis cursusje volgen.
Havo mag ik niet, dan moet ik eerst 4e jaars mavo doen, en daar heb ik geen zin in omdat ik de 3e mavo mis, en dus nog heel wat onzin (wiskunde,duits) in heb te halen waar ik zowieso niet goed in ben... en laat staan HBO, dan ben ik straks ook 27 en nog op school. Zo`n motivatie heb ik dus niet.

Ik wil echt een cursus volgen waarvan ik echt wat leer wat ik wil leren. En niet dat ik 4 jaar doe over iets alleen om mijn toekomstige baas te laten zien dat ik motivatie heb getoond om een opleiding te hebben.

Ik ga wel het volgende schooljaar bezig met een 1 jarige opleiding MBO over netwerken en hardware. Daar wil ik ook wat van weten, plus het staat goed op je CV, PLUS het is maar 1 jaar.

Tot die tijd wil ik mijn kennis uitbreiden met cursussen, die mijn huidige baas eventueel ook wel wil meebetalen (hoop ik :) )
Pagina: 1