Wat vind je van de 2D van dekaart die je uitzocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Ik heb de search ruim gebruikt, maar ik heb niet echt heldere informatie kunnen vinden over de 2D kwaliteit van de diverse kaarten. Daarom zou ik deze draad speciaal voor meningen over het 2D beeld van je kaart willen openen.

Aangezien ik nogal verschillende aanwijzingen lees in diverse threads, wil ik hierbij vragen of iedereen die tijd heeft zijn videokaart en zijn mening over het 2D beeld hier wil neerzetten. Mijn probleem:
ik lees overal dat Matrox het beste 2D beeld heeft, maar ik lees nergens hoe goed men zijn 2D beeld nu vind in vergelijking met een Matrox. Alleen dat men hem wel/niet afdoende vindt. Dat verwart me nogal en ik heb de indruk dat de 2D van Matrox misschien domweg overrated is.

Verder staat er in een draad (soortgelijke inventarisatie als deze, op slot) dat de Radeons een goede 2D hebben en de GeForce een nogal waardeloze, maar van een huisgenoot hoorde ik dat hij met een Creative GeForce een strak 2D beeld had, toen met een Powercolor GeForce(leenkaart) een waardeloos 2D beeld en nu met een Asus V???? weer een goed 2D beeld (helaas een iets minder 3D dan zijn eerste Creative GeForce), dus dat is ook niet erg consistent.

Is er iemand met ervaringen met meerdere kaarten (bij voorkeur met redelijk gelijke beeldschermen om die factor uit te sluiten) en een mening over de 2D?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een matrox g550, hij geeft het beste beeld wat ik tot nu toe gezien heb. (Radeon, Geforce 2, Tnt2, Voodoo3, S3). Toch vind ik het jammer dat bij hoge resoluties, boven de 1600x1200 de refreshrate niet echt hoog kan. Ik draai nu met 1600x1200@85hz op een Iiyama VMP 510 22".
Ben wel een tevreden mens. :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Tja, ik kan je alleen vertellen dat een matrox G450 een stuk beter beeld geeft dan een 8MB sis kaartje (Die had ik eerst) Maja das niet echt de vergelijking waar je op zat te wachten denk ik..... :7

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28

Marc H

- - Is wakker - -

Heb zelf een G400 Dualhead 32mb, en een Geforce2-GTS (Asus v7700) voor normaal gebruik is de Geforce2 prima, maar zodra je (professioneel) met 2D graphics aan de slag wil gaan, voor bijvoorbeeld drukwerk, is de kleurenweergave en de scherpte van de GF2GTS eigenlijk niet goed genoeg.

Op mijn primaire machine zit normaliter de GF2, maar toen die stuk ging heb even de G400 erin gehad. Het verschil tussen de 2 was echt opvallend groot. Beeld is helderder, en de kleuren waren veel beter.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Kheb een VMP 510 (22") die ik in 1600 draai.

Dat deed ik met een G400 en die gaf een superstrak beeld. Nu heb ik er een Ati Radeon SDR 32 MB inzitten en opdezelfde resolutie geeft die ook een strak beeld. Deze kaart doet niet onder voor de G400! Dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Opm: je moet er wel rekening mee houden dat die GeForce kaarten pas ghosting (schaduws van letters) laten zien op resoluties van 1280 of hoger. Dit is ook per fabrikant verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Toen ik 2 jaar geleden een G400 kocht was het 2D beeld overduidelijk een stuk beter dan alles wat ik gezien had. Vorig jaar was het 2D beeld nog steeds stukken beter dan de GeForceMX kaarten die ik toen probeerde. Onlangs heb ik er twee Elsa GeForce kaarten in gezet (920 en 511PCI) die gewoonweg hetzelfde kwaliteit 2D beeld op m'n Iiyama VMPro 510 toveren (1600*1200@85Hz), dat was een aangename verassing :) De twee jaar 2D achterstand is door menig fabrikant wel ingelopen als je het mij vraagt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Ook ik gebruikte eerst een G400 dualhead, idd prachtig beeld, nu heb ik een Radeon en die doet het ook mooi, ik denk alleen dat in 1600x1200 (wat il zelden draai) de Matrox een iets beter beeld gaf.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Intel i740 --> oke
Asus v3400/t TNT --> mwah, niet zo best
Asus v7100/t GF2 MX -->mwah, niet zo best
Elsa Gladiac 920 GF3 (zwarte PCB) --> prima

Monitor is de beperkende factor (iiyama visionmaster 450)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Hmmm... het blijft lastig. Ergens wil ik geen G550, want misschien wil ik af en toe nog eens een 3D spelletje doen, anderzijds ben ik toch voornamelijk aan het proggen/nerden... ik neig toch een beetje naar de Radeon 7200... mwah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Elsa Gladiac 920 GF3 (zwarte PCB) --> prima

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Schop. Nog niet genoeg statistiek om een conclusie op te bouwen :) Ik ben nog niet overtuigd dat Matrox niet overrated is. Niemand kan me uitleggen waarom hun 2D beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leadtek geforce 3 ti, scherp 3d en 3d beeld, maar dat wist iedereen al :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2d en 3d, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

kun je hier voor gebruiken hoor!!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kijk hier voor een discussie in het engels over 2d-beeld.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb geen directe ervaringen met Matrox, maar inmiddels wel met de geforce 1 en radeon 8500 ...

Als je een gf1 hebt , denk je dat het verschil wel meevalt tussen Nvidia en Matrox (je bent niks beters gewend zullen we maar zeggen :) ).

Nu heb ik de Radeon8500LE en ik zie echt heeeeeel veel verschil in 2d beeld, vooral op hogere resoluties (1280x1024 (sorry, geen 4:3 :) ) en 1600x1200) voor de desktop.

Ik kan me niet voorstellen dat de Matrox van 2 jaar geleden veel beter is dan de 2d van de Radeon nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb altijd gebruik gemaakt van ati en matrox
meer hoef ik hier ook niet te zeggen
(doe ik lekker wel)

perfecte 2d op al mijn scherm instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 2D van m'n GF2 Ti van Hercules best wel ok , ze stonden er vroeger al om bekend betere RFI filters te hebben dan andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ik heb ervaring met twee Nvidia kaartenn (Geforce 256 en een Geforce 2) en drie Matrox kaarten (Milenium II, G200 en G400MAX). En de twee Nvidia kaarten kunnen bijlange niet tippen aan de 2d kwaliteit van de Matrox kaarten. De oude Milenium II is zelfs helderder en scherper dan de Nvidia's. De Geforce 256 valt nog mee vind ik die zou ik 7/10 geven. Maar die geforce 2 is slechts 6/10 waard. Terwijl ik alle matroxen zeker een 9/10 zou geven. De G200 is zelfs een 10 waard deze vind ik qua 2d kwaliteit het beste. Over Ati kaarten kan ik niet veel zeggen hier heb ik geen ervaring mee.

Ter informatie 2D is getest op hogere resoluties en twee degelijke schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF2 mx is bagger, maar na een modje is het allemaal crystal clear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kappen met kloten..... foutje dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Matrox G400 MAX in combinatie met de Iiyama 510 PRO (22") en het bevalt mij uitstekend :)
Ik heb trouwens geen probleem met het instellen van een hoger Herz bij 1600 x 1200 :) 100 Herz bij 1600 x 1200 is mooi maar onnodig :) Beste 2D beeld levert tot nu toe nog steeds de Matrox kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Millenium II als DD-kaartje , en het beeld ziet er idd wel erg lekker uit , zelfs op zo'n ouwe crap monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:40
Ik heb een G400 gehad, gaf gewoon topbeeld. Ook een Radeon 64 MB, nu een Leadtek GF2Pro, maar die geeft zelfs beter beeld (1600x1200x32b@85 Hz op een 21 inch Sun) dan de Radeon! Radeon had ook nog eens last van shimmering (sommige pixels die een beetje trilden, vrij irri als je erop let).

Valt me dus alleszins mee van die Leadtek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen mee alleen mn 3d :(
zie dit topic: [topic=334889/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik had dus eerst een G400, ben nu overgestapt op een GF2MX400 van ASUS. Ik was eerst nogal terughoudend met nVidia, omdat ik dus ook erg veel las over de slechte 2d kwaliteit. Mijn ervaring is dat tot 1152x864 (ja, ik heb een 17" monitor, dus meer is niet echt makkelijk haalbaar) ik echt bijna geen verschil zie. Het valt me reuze mee die 2d kwaliteit, en de 3d snelheid is natuurlijk duidelijk beter bij de GF2MX :9

Maar ja, ik heb dus geen ervaring op hoge resoluties, ik kan me voorstellen dat het dan wel slechter kan worden. Ik zou iig iemand die op een resolutie onder 1280x960 blijft niet Matrox extra veel aanprijzen. 2D is scherp genoeg bij de GF2 en 3d is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Op woensdag 28 november 2001 17:18 schreef EekDaFreak het volgende:
leadtek geforce 3 ti, scherp 3d en 3d beeld, maar dat wist iedereen al :7
heheh zekerz merk je zeker !!! leadtek rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen mee alleen mn 3d
zie dit topic: [VB] Multi textures bij GF2 Pro

dit is een Leadtek :( iemand enig id??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Heb hier een Matrox G200, op een 17" HP71 monitor. En een errug gelikt beeld. Beter als dat van een maat van mij, hij heeft een ASUS V7700PURE 64mb (GF2GTS dacht ik) op een 17" LG monitor. Op het werk hebben we alleen maar Matrox, ook op de 21" werkplekken, dual monitor of niet. En al die 21" bakkies staan volgens mij op 100hz op 1600*1200. Of op 85... nee, 100 :) En allemaal even strak en gelikt :) Een werknemer wilde eens de twinview van nvidea uitproberen, en dat zag er niet uit! Zelfs hij (diehard gamer) wilde per se z'n matrox terug :)

En over dat overraten van de 2D kwaliteit: Je hebt waarschijnlijk wel een beetje gelijk. Wat ook zo is: de 3D kwaliteit van matrox wordt zwaar UNDERrated! Het is echt niet zo slecht als dat er wel gezegd wordt. Zelfs op m'n G200tje (onboard, anders had ik al wel een G550 :9~ gehad) kan ik gewoon lekker NFS5 en CS spelen. Loopt allemaal prima. Ik geef toe: het is geen gamers-kaart, maar hij kan nog wel wát hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik heb hier een matrox g450 etv aangesloten op een sony 420GST en deze monitor heeft dual input op de andere input had ik een v6600pro64 van asus (geforce256) aangesloten en als ik switchte tussen de matrox en de asus op dezelfde resolutie en frequentie dan was het bij die asus net of er een waas over het beeld heen lag, later heb ik de matrox nog vergeleken met een radeon ve en hierbij kon ik weinig verschil ontdekken.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Bleh, nu ben ik stom geweest. Nieuw moederbord gekocht en geimplanteerd, maar het ondersteunt alleen AGP 2x en 4x, terwijl mijn Matroxje nog AGP 1x is :(

Nu heb ik er een oude S3 (PCI) inzitten, maar dat is echt de HEL, want op 800x600 zie ik hem al trillen. Ik moet maar eens snel gaan beslissen wat ik ga kopen :/

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb een Radeon en mijn vader een G400 SH en beide kaarten hebben een mooie 2D.

[off-topoic]
Weet iemand misschien hoe je de Matrox G400 TechDemo op de Radeon kunt draaien? Nu krijg ik een melding van ga maar fijn een G400 kopen.
[/off topic]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op donderdag 29 november 2001 15:07 schreef Fused het volgende:
Bleh, nu ben ik stom geweest. Nieuw moederbord gekocht en geimplanteerd, maar het ondersteunt alleen AGP 2x en 4x, terwijl mijn Matroxje nog AGP 1x is :(

Nu heb ik er een oude S3 (PCI) inzitten, maar dat is echt de HEL, want op 800x600 zie ik hem al trillen. Ik moet maar eens snel gaan beslissen wat ik ga kopen :/
p4 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Had, Creative TNT2 Ultra, ASUS 7100 (GeForce 2 MX), PowerColor 2 GTS en nu Ati Radeon 8500.

In volgorde van 2D kwaliteit (1=beste):
1. Ati Radeon 8500
2. PowerColor 2 GTS
3. Creative TNT2 Ultra,
4. ASUS 7100 GeForce 2 MX

2,3 en 4 liggen redelijk dicht bij elkaar. De Ati steekt er met kop en schouders boven uit.

}:O

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Leadtek Geforce 3 , Leadtek maakt zeer goede 2d filters , dus ben ik zeer tevreden met mijn videokaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elsa Gladiac Geforce 2 ultra 64m = :r (super triest in hoge resoluties voor zo`n dure kaart)
ATI 8500 = :9 (zeeeer goed)
Matrox G400 MAX Dualhead 32mb = :9 (uitstekend)
Asus V7700 Geforce 2 GTS 32mb = ;( (redelijk)
Asus V6800 Geforce 1 32mb = ;( (redelijk)
Pagina: 1