Toon posts:

Welk kabel router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het ogenblik ben ik bezig om mijn kabel abonnement te delen. Wij hebben 1 aansluiting en deze wordt niet de hele dag gebruikt. Daarom wil ik dit gaan delen met de andere 2 computers bij mij thuis.

Ik heb rond gesnuffeld op pricewatch en kwam de volgende twee tegen:
USRobotics BroadBand Router en Repotec RP-1814A Kabelrouter.

Nu weet ik niet welke van de twee het gemakkelijkst werkt, te installeren is en goed is?
Op beide zit een WAN-aansluiting voor mijn kabelinternet (UTP5 - rj45). Dus als ik het goed heb, hoef ik geen "extra" server om mijn ip-adressen te beheren?

Alvast bedankt!

Verwijderd

eeh, volgens mij is dit al zo vaak gezegd. Maar ik zou gewoon een freesco bak in elkaar zetten. Die kun je ook nog als dhcp voor je buurtnetwerk gebruiken. Easy and cheap!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 01:22 schreef XPlosion het volgende:
eeh, volgens mij is dit al zo vaak gezegd. Maar ik zou gewoon een freesco bak in elkaar zetten. Die kun je ook nog als dhcp voor je buurtnetwerk gebruiken. Easy and cheap!!
Maar, dat vroeg ik helemaal niet!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Er zijn wel meer dan deze 2 routers in de pricewatch hoor. Maar ik zelf ga de USR 8000 kopen op de HCC.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Er zijn wel meer geweest die naar een router hebben gezocht (waaronder ik zelf). In dit draadje [topic=185140] staat wellicht wat interessante info voor jou.

De meeste kleine routers zijn tegenwoordig te beheren via een webinterface, lekker makkelijk dus. De router handelt 't IP gedeelte af, daar is ie router voor, je hebt dus geen "extra" server nodig.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik heb zelf de US Robotics in combo met mn Wanadoo broadband premium en ben er erg tevreden over.

Hij's idd erg makkelijk in te stellen via een webbased page en de ingebouwde printserver is een leuke en handige extra!

Een aanrader!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Pagina: 1