Amiga en hardware enzo....

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Ik wil graag ergens vandaan een Amiga regelen... Ik heb een aantal sites gevonden waar mogelijkheden op staan om scsi / ide en ethernet te gebruiken....
Dat zou cewl zijn, in je netwerk hangen en een cdrom speler eraan met 650 / 0,72 = 903.03 diskettes per cd... :) :9~
zijn er mensen die zoiets voormekaar hebben (gehad) ???

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Hmmm, ik denk niet dat zoiets gaat. Amiga gebruikt z'n kickstart om vervolgens van disk te booten.
Je kunt natuurlijk wel disk-images op cd-rom zetten en die vervolgens met een Amiga emulator draaien (maar da's natuurlijk lang niet zo leuk :))
Overigens, als je 650 disk images op cd-rom hebt staan heb ik wel interesse :)
Spijt dat ik mijn a500 + a1200 heb verkocht (met zo'n 600 diskettes)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 00:28 schreef Zarc.oh het volgende:
Ik wil graag ergens vandaan een Amiga regelen... Ik heb een aantal sites gevonden waar mogelijkheden op staan om scsi / ide en ethernet te gebruiken....
Dat zou cewl zijn, in je netwerk hangen en een cdrom speler eraan met 650 / 0,72 = 903.03 diskettes per cd... :) :9~
zijn er mensen die zoiets voormekaar hebben (gehad) ???
URL's ?

En voor een AMiga ? Check iBazar of wacht nog even (?) op de AmigaOne

• Cyphax
  • Laatst online: 21:17

Cyphax

Moderator LNX/AI
Op www.marktplaats.com worden ook nog wel Amiga's aangeboden. IIG meer dan ik eerst dacht. Ik wil ook weer zo'n mooie A500+ ;(

Saved by the buoyancy of citrus

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 11:51 schreef CybErvee het volgende:
URL's ?
Hier en hier en hier ook...

Verwijderd

Ga naar de HCC, als het goed is staat daar ook een stand waar ze commodore 64's en Amiga's repareren en verkopen.

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 11:41 schreef speedphreak het volgende:
Hmmm, ik denk niet dat zoiets gaat. Amiga gebruikt z'n kickstart om vervolgens van disk te booten.
Je kunt natuurlijk wel disk-images op cd-rom zetten en die vervolgens met een Amiga emulator draaien (maar da's natuurlijk lang niet zo leuk :))
Overigens, als je 650 disk images op cd-rom hebt staan heb ik wel interesse :)
Spijt dat ik mijn a500 + a1200 heb verkocht (met zo'n 600 diskettes)
Maar een Amiga kan toch ide /scsi hd's gebruiken (en ik neem aan ook spellen vanaf draaien) ??? Dus was is dan het verschil met cdrom drives (behalve het filesystem dan misschien) ???

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Iemand nog iets te zeggen? voordat deze topic de vergetelheid in verdwijnd...???

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 10:52 schreef Zarc.oh het volgende:

[..]

Maar een Amiga kan toch ide /scsi hd's gebruiken (en ik neem aan ook spellen vanaf draaien) ??? Dus was is dan het verschil met cdrom drives (behalve het filesystem dan misschien) ???
Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar ik weet wel dat de meeste games op diskette dus een afwijkend filesysteem hadden. Die diskettes waren vanuit een shell ook niet te lezen. Misschien bestaat er een tool waarmee je diskimages kunt booten van HD (zoals bij de amiga emulators wel mogelijk is). Weet niet of de standaard bootstrap v/d Amiga (de kickstart) dit ondersteund.
Wel leuk om het eens uit te zoeken natuurlijk.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 10:52 schreef Zarc.oh het volgende:
Ja, dat kan. Maar... veel games hadden een non-amiga-dos filesystem als kopieerbeveiliging waardoor je ze niet naar HD kan kopieren/installeren. Recentere Amiga games kon je wel gewoon op HD installeren.

Er bestaan wel tooltjes om images van non-standard floppies op je HD te zetten, evenals tooltjes om virtuele floppies aan te maken op HD ;)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 18:17 schreef warp het volgende:

[..]
Er bestaan wel tooltjes om images van non-standard floppies op je HD te zetten, evenals tooltjes om virtuele floppies aan te maken op HD ;)
Die tooltjes om images van floppies te maken ken ik nog wel, maar een tool om een virtuele floppie op HD te creeeren heb ik nog nooit van gehoord. Zou wel kewl zijn :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op dit moment draait mijn Amiga 1200 met de volgende specificaties:

- 68030 @ 40MhZ
- 10MB RAM
- 1GB HDD Maxtor IDE
- 8x CDROM IDE
- 2 FDD's
- OS 3.9
- 3com Etherling III netwerkkaart (PCMCIA) op 10Mbit
En dat alles is aangesloten op mijn 15" CTX monitor (sVGA gewoon)

Het is dat de HDD laatst gecrashed is, anders had ik dus gewoon met de Amiga via me switch op het internet gekunt. Op de beurs heb ik met iemand gesproken die nog iets meer had met zijn Amiga1200.

Op de beurs stond hij dus met deze specificaties:
- 68030 @ 40MhZ
- PPC @ 300MhZ (G3??)
- 128MB Ram
- Voodoo III
- SB 128 PCI (jajaja, die werken ook)
- 13GB HDD
- CD schrijver (12x10x32x plextor IDE)
- CDROM speler 52x
:9~

Amiga is nog steeds sneller dat het snelste Intel/AMD systeem dat ik heb gezien (32bit OS opstarten binnen 4 seconden, en dat is géén hibernate)

Met een beetje uitgebreide Amiga kun je dus normaal werken (en snel, en stabiel).

* WHiZZi is dus groot Amiga voorstander

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 20:00 schreef speedphreak het volgende:
... maar een tool om een virtuele floppie op HD te creeeren heb ik nog nooit van gehoord. Zou wel kewl zijn :)
FMS 2.0, details zie:

http://wuarchive.wustl.edu/~aminet/dirs/aminet/disk/misc/fms_20.readme

Volgens mij waren er nog meer, maar deze gebruikte ik indertijd ;)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 09:59 schreef WHiZZi het volgende:
Op dit moment draait mijn Amiga 1200 met de volgende specificaties:

- 68030 @ 40MhZ
- 10MB RAM
- 1GB HDD Maxtor IDE
- 8x CDROM IDE
- 2 FDD's
- OS 3.9
- 3com Etherling III netwerkkaart (PCMCIA) op 10Mbit
En dat alles is aangesloten op mijn 15" CTX monitor (sVGA gewoon)

Het is dat de HDD laatst gecrashed is, anders had ik dus gewoon met de Amiga via me switch op het internet gekunt. Op de beurs heb ik met iemand gesproken die nog iets meer had met zijn Amiga1200.

Op de beurs stond hij dus met deze specificaties:
- 68030 @ 40MhZ
- PPC @ 300MhZ (G3??)
- 128MB Ram
- Voodoo III
- SB 128 PCI (jajaja, die werken ook)
- 13GB HDD
- CD schrijver (12x10x32x plextor IDE)
- CDROM speler 52x
:9~

Amiga is nog steeds sneller dat het snelste Intel/AMD systeem dat ik heb gezien (32bit OS opstarten binnen 4 seconden, en dat is géén hibernate)

Met een beetje uitgebreide Amiga kun je dus normaal werken (en snel, en stabiel).

* WHiZZi is dus groot Amiga voorstander
Vertel eens wat meer ...

Een HOWTO zou men denk ik wel op prijs stellen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op dinsdag 27 november 2001 10:34 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer ...

Een HOWTO zou men denk ik wel op prijs stellen.
Wat moet er dan inkomen? Hoe ik het hier heb draaien? :? :?
Welke hardware :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Over een kleine tijd komt de AmigaOne uit.

De AmigaONe is een PPC-based systeem.

Meer info:
http://www.amiga.com
http://www.eyetech.co.uk
http://www.amiga.org

Mzzlz ;-)
Pagina: 1