Toon posts:

nieuwe cpu wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit bx20, wat een soort bulk versie is van de BX6. De FSB staat op 100 en de multiplier kan max tot 8. Volgens dit kan hij dus max een 800 Mhz processor aan.

Ik heb hier in andere topics gelezen dat dit voor een Celeron cpu geen belang heeft daar de multiplier vast zit in de processor.

Dus heb ik een Celeron 900 (800 verkopen ze niet meer) met een slot 1-socket 370 convertor gekocht.

Ik heb op de convertor volgende instellingen gedaan:
- VCore op 1,75V
- op FCPGA
- FSB op 100 MHz

En de dipswitch op mijn moederbord op:
- 100 Mhz FSB
- 8 Multiplier (hoger kan niet maar dit zou niet van belang moeten zijn).

Als ik nu mijn pc opstart gebeurt er niets. Alles krijgt wel stroom want de fan's draaien en je hoort de harddisken aanslaan maar dat was het dan ook. Totaal geen beeld.

Ik heb al gezocht in de search maar niets bruikbaars gevonden.

Weet iemand wat ik verkeerd gedaan heb?

Verwijderd

heb je alles wel goed aangesloten??? probeer alles nog ff goed aan te drukken... heb je multiplier ook lager gezet?? kijken wat ie dan doet...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
celeron heeft een gelockte multiplier he, die werkt dus niet op x8

je moet zorgen dat je mobo hem autodetect zeg maar opgeleide van je convertor

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 00:15 schreef pjot het volgende:
heb je alles wel goed aangesloten??? probeer alles nog ff goed aan te drukken... heb je multiplier ook lager gezet?? kijken wat ie dan doet...
Alles is goed aangesloten. Dat was ook het eerste wat ik gedaan heb toen hij niet wou opstarten.

Ik heb de Multiplier nog niet lager gezet. Ik ga dat morgen eens proberen.
Op vrijdag 23 november 2001 00:16 schreef GKLQuake het volgende:
celeron heeft een gelockte multiplier he, die werkt dus niet op x8

je moet zorgen dat je mobo hem autodetect zeg maar opgeleide van je convertor
En hoe doe ik dat?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
je kunt de multiplier niet veranderen dus he! die is en blijft 9x
ik weet niet hoe je jou BX6 op default krijgt maar dat staat vast wel in t boekje (rtfm)
dus alleen instellen op 9x100Mhz op de convertor +evt het voltage en verder het mobo het werk laten doen dus

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zit op een vriend zijn pc (Thommy) en ik had met zijn nick gepost.

Op mijn moederbord is het enigste wat ik kan instellen de fsb en de multiplier door middel van een dipswitch.
Het aantal Volt dus niet.

Op die convertor zitten enkel jumpers voor de fsb (66 of 100) en de VCore. Dus geen voor de multiplier.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de instellingen die ik kan doen op mijn moederbord:

http://members.tripod.co.uk/gazro/abit_bx20_dip.htm

Een handleiding heb ik er niet van en op de Abit site staat dit moederbord niet meer. Zelfs bij de oude moederborden niet. Het was een budget plankje afgeleid van de BX6.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Intel Celeron 900 is gelocked op multipyer 9x

Jij kan max 8x

Dus hij kan iig niet hoger dan op 800Mhz gaan werken, maar hij zou wel moeten booten op 800
Vreemd dus

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De multiplier maakt geen hol uit. Ook al is het een Tualatin Celeron met 12x, dan nog blijft ie stug op 12x lopen. Het is eerder een kwestie van een simpel BIOS updatetje om het plankje de CPU correct te laten herkennen (niet om correct te laten werken dus :P ). Er rest dus alleen nog het juist instellen van de FSB en voltages.. :7

Verwijderd

Oud moederbord, herkent nieuwe generatie cpu niet, dat is met alles zo!
Bios update!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 23 november 2001 07:45 schreef italiano het volgende:
Oud moederbord, herkent nieuwe generatie cpu niet, dat is met alles zo!
Bios update!!
Dat heb ik dus ook al uitgelegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik die nieuwe CPU geïnstalleerd heb heb ik eerst de nieuwste bios update gedaan.

Wat vlekkeloos verlopen is. Het is wel zo dat die bios uit eind 1999 stamt en er geen nieuwere waren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens binnengesprongen bij de plaatselijke computerboer waar ze mijn Celeron 900 in een socket 370 getest hebben. Daar werkt hij perfect.

Op dat moederbord zat ook een slot1 waar we dan d.m.v. die convertor die processor nog eens getest hebben. Daar werkte hij niet.

We hebben nog vlug eens nagekeken op internet en de handleiding om zeker te weten dat de convertor en het moederbord juist ingesteld waren maar het wilde niet werken.

Wat dus wil zeggen dat die convertor het probleem is. Heeft iemand een tip welke convertors er wel goed samenwerken met een Celeron 900.

Verwijderd

Probeer eens je cmos leeg te halen... (zie handleiding mobo)

was bij mij ook het probleem datie het eerst niet deed. Ikke heb nl een Celeron 766 met een mp van 11,5 op een mobo dat eigenlijk ook niet hoger gaat dan 8x.

Na het leeghalen van de cmos kan het mobo de processor herkennen als coppermine, wat er daarvoor waarschijnlijk niet in heeft gezeten.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
kan zijn dat je mobo maar minimaal 1,8volt kan leveren, is bekend probleemoje ook bij de p2b-x reeks van anus, dus stel je slotket in op 1,8 volt of 1,85 en probeer weer,waarschijnlijk probleem opgelost..

dat beetje extra prik is niet schadelijk, zorg er wel voor dat je een goeie koeling hebt en controleer de temps ff in het begin, meteen leuk voor te ocen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 15:57 schreef psygho het volgende:
kan zijn dat je mobo maar minimaal 1,8volt kan leveren, is bekend probleemoje ook bij de p2b-x reeks van anus, dus stel je slotket in op 1,8 volt of 1,85 en probeer weer,waarschijnlijk probleem opgelost..

dat beetje extra prik is niet schadelijk, zorg er wel voor dat je een goeie koeling hebt en controleer de temps ff in het begin, meteen leuk voor te ocen..
Ik heb dat vlug even uitgetest. Eens op 1,85V en eens op 1,8V. Het resultaat bleef hetzelfde. De computer starte niet op :(.

Ik heb ook telkens mijn CMOS geleegt zodat die alleszins voor geen verwarring zou kunnen zorgen.

'k Heb nu terug mijn oude processor erin gestoken zodat ik niet telkens 20 km mag rijden om op internet te kunnen.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

K
autoselect mulitpier is volgens mij DS naar beneden dus op off.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 16:36 schreef memendo het volgende:
K
autoselect mulitpier is volgens mij DS naar beneden dus op off.
Heb ik ook eens geprobeerd. Resultaat blijft telkens hetzelfde, nou ja, eigenlijk is het resulstaat niets.

Ik ga maandag eens bellen naar die winkel (is een internet shop) en daar eens vragen of ik niet kan wisselen.

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt. Alvast bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1