DMA checkbox en HPT370

Pagina: 1
Acties:

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Altijd link hier posten.....voor je het weet wordt je uitgemaakt voor newbie......ik probeer het toch:

Ik heb sind kort een Abit KT7A RAID met een Maxtor 9 1366u4 (13GB, 7200RPM, UDMA66 met dito kabel) aangesloten op de primary van mijn HPT370.

Nu ben ik het traditionele checkboxje "enable DMA" kwijt bij de eigenschappen van mijn harddisk. Bij de eigenshappen van de HPT370 UDMA/ATA 100 RAID CONTROLLER staat wel bij de transfer mode "DMA if possible" geselecteerd, maar het veld "Current transfer mode is leeg".

Hoe weet ik nu of DMA uberhaupt is ingeschakeld?

In het BIOS scherm van de controller staat overigens wel UDMA4 gelecteerd.

Verwijderd

Heb ik ook met mn HPT370 op de KG7-Raid, ga er maar vanuit dat ie UDMA66 pakt, zeker als ie het in zn BIOS weergeeft.
Je kunt ook Sisoft oid. pakken om je HD-speed te testen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is dat niet een driver probleem? Ff updaten misschien?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je raid controller zet hem altijd vanzelf op het hoogste wat het kan halen :)
dus dat zit wel goed :)

als die dus op je controller zit kan je dus niet dma aanvinken in windows :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Joch_um_all
(poster van deze thread)

Dank chucky, hij doet het dus uit zichzelf. Wel jammer dat ik het nergens kan controleren. Ik heb de laatste hpt370 drivers (en de VIA 4in1 mocht dat er iets mee te maken hebben), maar het veld "current transfer mode" blijft helaas leeg. (en in het bios opstartscherm is het, gezien de hpt370, ook niet te controleren)

Maar ik geloof je en vertrouw er dan maar op dat DMA inderdaad aanstaat. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat dat niet zo is, maar ik heb het gevoel dat de performance terugloopt. Kan ook met het vollopen te maken hebben. Heb nu nog 4 gieg van de 12,7 vrij. Moet er maar eens eentje bijpluggen. T loopt wel op met al die MP3tjes.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 23:55 schreef Joch_um_all het volgende:
(poster van deze thread)

Dank chucky, hij doet het dus uit zichzelf. Wel jammer dat ik het nergens kan controleren.
Benchmarken. :?

• Joch_um_all
Absoluut!

Gedaan en de resultaten laten weinig ruimte voor GEEN DMA.

HDTach:
Random Acces time: 11,9
Read Burst Speed: 58,2
Max: 24552,0
Min: 19835,0
Avg: 22544,3
CPUutil: 2,9 !

En dat voor zon oud draaivje.
Pagina: 1