K7S5A doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb dus een K7S5A, maar die geeft geen kick meer. Hij nheeft het wel heel ff gedaan. paar minuten in totaal ongeveer. Hoe het is ontstaan is mij een raadsel. Er zit een Athlon XP1600 op, maar hij gaf bij de eerste boot 1050Mhz aan. Hij gaf de eerste keer ook aan dat er iets mis was met het bios en dat het geheugen niet klopte. Na een reset deed ie het wel ff normaal.
Ik was dus van plan om een bios upgrade te doen. Dus ik resetten, en vanaf dat moment doet ie niks meer.

Wie weet wat het kan zijn?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Even de stroom er af halen en dan de c-mos clearen,dan weer opstarten en op f1 drukken,dan kom je in de bios en ga je naar de cpuPNP en daar stel je je fsb op 133/133 in.
succes

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

De foutmeldingen bij het opstarten voor de eerste keer doen volgens mij al deze borden. Ik heb toen zelf in de bios de instellingen goed gezet en opnieuw opgestart. Hierna werkte alles goed. Toen de bios upgrade gedaan en weer de zelfde procedure na het opstarten.
Als je nog kan opstarten met een diskette zou ik dus even opnieuw de bios flashen en kijken of deze tip je verder helpt.

:Y)

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
ik heb al een paar keer de Cmos gecleared, maar dat veranderd niks. Zodra ik op de Powerswitch druk, gaat ie "aan", maar alleen het lampje van de DVDspeler knippert af en toe. Ik krijg ook niks in beeld. Piejes geeft ie ook niet(kan ook aan de aansluiting liggen van de draadjes)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
probeer eens de insert toets igedrukt te houden als je je pc aanzet dan zet ie vaak je cpu settings weer op default (althans bij mijn abit mobo) en dan kun je de bios weer in.

Verwijderd

Ik neem aan dat je alles al dubbel hebt gecheckt of alles goed is aangesloten.
Maar probeer dit anders eens:
Sluit alleen aan je diskette station, plaats je videokaart (druk deze goed aan!!!!...), plaats je processor met cooler en plaats 1 geheugen module. Verder sluit je je monitor, je muis en je toetsenbord aan. (en de voeding natuurlijk)
Start de PC op met een bootflop en kijk of er leven in de PC komt. Werkt dit bouw dan alles verder 1 voor 1 in en zie waar het mis gaat.
Op deze manier ging het bij mij in 1 keer goed!

B-)

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb alles drie keer gechecked. Ik vind het vreemd dat ie het de eerste keer wel deed en later n iet meer. Ik zal eerst een de insert knop ingedrukt houden.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
reset de bios en ga dan naar je bios en zet de klok snelheid op 133/133 verder moet je in een gedeelte de memory search of iets dergelijks enablen. Onderaan ergens in het rijtje waar "floppy seek" ook staat .Ik dacht ook dat ik een 1050 had ipv een 1400 MHZ LOL ik heb er een tijdje achter gezeten :) maar ja.. ;)

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
De insert knop helpt ook niet. Ik ben echt bang dat het mobo naar de knoppen is.

• Chadi
doet de voeding het wel?

Verwijderd

Het goed aandrukken van je videokaart is erg belangrijk bij deze borden. Als je een andere videokaart hebt probeer die dan eens. (kan ook een pci kaartje zijn)

Verwijderd

Mischien gek ID maar is dit niet "gewoon" een afgefikte processor ??????

Lijkt er wel op, mischien toch de cooler niet helemaal goed gezet ?

als dit het is dan is dat KUT

Maz
Baz

• Chadi
Videokaart dan geeft ie ook geen piepjes heb ik ook gehad toen zat de videokaart of mijn netwerkkaartje er niet goed in heb ze er eerst uitgehaald. Daarna deed hij het weer.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Laat ik ff duidelijk zijn. Ik kom nu dus niet meer in het bios. Afgefikte processor lijkt het me niet. Ik heb de eerste keer toen ik in het bios zat ff een paar minuten in de health groep gekeken hoe de koeling het deed. Hij zat rond de 40 graden.
Het probleem is dus dat hij helemaal zwart blijft. Voeding doet het wel anders knippert het lampje van de DVD niet!!!

• Chadi
spind de Fan van d eprocessor als je hem aan zet?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
doe wat ze zeggen, plug de stekker uit! doe het, werkte hier!

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb dat ding ook, eerst mega veel problemen gehad. Denk er goed aan dat de sloten erg strak zijn. Als ik mijn kast open gehad heb ofzo boot hij ook niet meer! Eerst alle kaarten nog extra aandrukken.

En ja, nu ben ik serieus, als ik een nacht geslapen heb, volgende ochtend pc aan wil zetten werkt ie soms ook niet. Klein schopje tegen zijkant kast en hij boot weer prima. Echt heel vaag! Wat ook helpt ipv schoppen, stekker erin, stekker eruit.

Vaag ding, maar heb nog geen enkele vastloper! PCI kaart AGP kaart extra aandrukken en hij werkt weer. Zijn veel problemen mee!

Verwijderd

Lijkt ook op een brakke voeding.

• EpiC
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

EpiC

Root\bin\laden\

een K7S5A van de "eerste lichting" moet je eerst flashen met een gewone T-bird of duron, pas daarna kan hij goed met XP-processoren overweg.

die 1050mhz setting had ik ook toen ik 1500XP's was aan't assembleren.

en die melding dat er iets niet klopt met de BIOS is volstrekt normaal de eerste keer dat je hem opstart ( ga je na de flash trouwens weer een keer hebben )

wat een maand :geforceje opgesmoord, Maxtor60gb @ 7200 om zeep

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Raar maar waar. Ik had zelfde probleem, mijn pc werkte maar daarna niks meer. Ik had gewoon de kast geopend, alles gecontroleerd en vastgedrukt en gewacht. Na 5 maal aanzetten krijg ik nog steeds geen teken van leven. Later ff gecontroleerd of de koeler wel draaide, nee dus. FF een tik geven en hij ging weer. Kweet niet of je er wat aan het.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
ff voor de duidelijkheid: Hoe heb je de CMOS gecleared? Het is de bedoeling dat je Jumper JP4 een paar seconden op een andere plaats zet!

Ik heb hetzelfde probleem gehad nadat ik wat in de BIOS zat te rommelen. Maar nu heb ik absoluut geen problemen meer...

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb de kaarten allemaal aangedrukt(heb er alleen een videokaart in zitten trouwens). Heb de CMOS gecleared met de jumpers. De Fan draait ook. Voeding lijkt me ook wel OK aangezien de DVD af en toe knippert. Je hoort hem ook wel "aan" gaan, maar er gebeurd verder weinig. Ik zal er morgen eens een andere processor in zetten. Hopelijk helpt dat. En nog een flinke druk geven aan de videokaart(maar volgens mij kan ie echt niet verder).

Hopelijk gaat ie het morgen doen. Anders gaat ie diezelfde dag nog retour

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Hij doet al wat meer. Het is iig niet het mobo. Ik heb uit een andere pc een duron800 gehaald en erin gezet. Hij doet het nu ineens weer(ik hoop niet dat die XP kaduuk is).

maar nu heb ik een volgend probleem. Ik wil dus het bios flashen, maar als ik aminf329.exe opstart dan geeft een een foutmelding:
Chipset type - SiS 735
Flash part - Winbond 49F002U
Error 2 - File does not exist

Iemand enig idee wat dat kan betekenen?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Op zaterdag 24 november 2001 14:46 schreef Nicap het volgende:
Hij doet al wat meer. Het is iig niet het mobo. Ik heb uit een andere pc een duron800 gehaald en erin gezet. Hij doet het nu ineens weer(ik hoop niet dat die XP kaduuk is).

maar nu heb ik een volgend probleem. Ik wil dus het bios flashen, maar als ik aminf329.exe opstart dan geeft een een foutmelding:
Chipset type - SiS 735
Flash part - Winbond 49F002U
Error 2 - File does not exist

Iemand enig idee wat dat kan betekenen?
Je start je PC op in dosmode. in als je dat heb doe je aminf329.exe + naam van de bios en klaar.

meer info http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Thanks.

Heb trouwens de XP ff bekeken, maar die is dus wel mooi doorgefikt. Tussen die kleine (kan er zo gauw niet opkomen) "bruggies" is het een klein beetje dinker. De Core ziet er nog wel normaal uit. Hoe kan dat in godsnaam gebeuren??? Heb niks abnormaals gedaan. De duron werkt er perfect in. Ik heb die XP ook ff in een K7VZA3.0 gedaan en daar doet ie dus ook niks(logisch).

Kan het zijn dat er een keer een defecte XP tussenzit? Ik heb geen zin om straks weer een XP te vernaggelen. Of kan het wel een het mobo liggen?

Verwijderd

Mij hoor je niet !!!

Maar kut is het wel.

BTW ik hoor vaak negatieve dingen over een ECS K7S5A maar ik heb hem meteen gekocht toen ie uit was en voor f 180,- heb ik 1 van de snelste boarden op de markt. En direct uit de doos met W2K aan de praat gekregen !!

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik denk dat dit wel een geval is van spontaan ontbranden.
Zo aan je verhalen te lezen ben je niet echt een prutser.
Ik wens je suc6 bij het halen van een nieuwe cpu ( ik hoop ook dat je garantie krijgt)
Mocht je geen nieuwe krijgen zou ik dit er zout vinden van de betreffende winkel !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Als ik geen nieuwe krijg bestel ik nooit weer wat bij die winkel. En ik bestel vrij veel bij die winkel, dus zou erg dom zijn.

Verwijderd

Die bruine stukjes tussen de bruggen zitten er bij mij ook op hoor! Het viel me wel op toen ik de processor nieuw in m'n handen kreeg. Daar ligt het dus niet aan!

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 19:41 schreef Bier-Broeder-R het volgende:
Die bruine stukjes tussen de bruggen zitten er bij mij ook op hoor! Het viel me wel op toen ik de processor nieuw in m'n handen kreeg. Daar ligt het dus niet aan!
:)

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Hmm, maar wat kan het dan zijn? Ik kan er verder niks aan zien. Op de duron kon ik geen vlekjes bekennen.
FF een plaatje van de Proc:
Wat zijn die donkere vlekjes dan eigenlijk?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hverbij/amdxp.jpg

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem, alleen heeft de computer het nooit gedaan. Ik heb een AMD XP 1600 in een k7s5a moederbord van ECS gezet. alles verder aangesloten en aangezet. Zwart beeld, verder niks. Het enige verschil met het verhaal hier is dat ik SDRAM 133 MHz erin heb zitten. Een andere keer dat ik met een computer geen beeld kreeg was het ook een probleem met het geheugen. Weet iemand of je AMD XP samen met 133 MHz kan draaien of moet het perse DDR zijn?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Wat is dat roze op dat ding ?

Verwijderd

Dat roze is van zo'n plakker wat onderaan een koelblok zit standaard. Soort geleidingspasta zeg maar, alleen dan in vaste vorm.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Idd, das smurrie dat op de koeler zat. Had ff geen zin om dat eraf te halen. Ik heb in de pc van de K7S5A ook PC133 SDram zitten. Het moet erin kunnen, dus lijkt me sterk dat dat in samenwerking met een XP problemen geeft.
De duron deed het iig wel met dat geheugen. Ik kan het helaas niet testen omdat ik geen DDR mem heb. Ik had het wel besteld, maar heb het nog niet gekregen.

• Chadi
Veel succes bij GISTRON :)

Verwijderd

Bij mijn bordje staat er XP naast de socket! Betekd dit dat ie XP ready is? Op de bioschip staat 104

Ik zou in het geval van garantie je koelprut gewoon op je processor laten zitten! Dit is namelijk een beetje bewijs dat je hem wel gekoeld hebt!

Verwijderd

Die 'dinkere' ;) plekken tussen de bruggen zijn normaal.. dat heeft AMD voor je gedaan in de fabriek.
Misschien moet je even proberen de BIOS te flashen en daarna die XP weer proberen.

Ik heb ook een K7S5a die niet goed werkt... die van mij wil geen windows installeren (XP of ME), dus ik ga hem maar terugbrengen. Ik heb alles al geprobeerd (alles vervangen behalve moederbord, nieuw bios, etc.) maar hij blijft gewoon hangen tijdens de installatie.

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Die vlekjes zijn geen probleem. Dat zijn de verscheidene locks die op de Athlon XP zitten. Op de vorige was het een oppervlakkige onderbroken brug, hier is de verbinding met een laser doorgebrand. En inderdaad heeft dat dus een donker vlekje als gevolg. :-)

Dus niks aan de hand is normaal. Die van mij is precies hetzelfde. (Alleen zonder de garantiezegels erop geplakt hahha) :-)

EDIT: Ops :) op hetzelfde moment! :)

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ben ik nu de enige met een goed werkend ECS plankje :D :?
Jezus wat een uitval zeg...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Op zondag 25 november 2001 16:06 schreef Speedy-J het volgende:
Ben ik nu de enige met een goed werkend ECS plankje :D :?
Jezus wat een uitval zeg...
Nee hoor, er zijn er gewoon veel van verkocht en dan lijkt het problematischer dan dat het is.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik heb er een nieuwe bios op gezet en nu doet die XP het weer zoals ie de eerste keer ook deed. Maar hij geeft nog steeds 1050Mhz aan. Ik heb ook al het CMOS weer gecleared maar dat hielp ook niks. Hij zegt ook nog steeds:
CMOS Settings Wrong
CMOS memory Size Wrong

Iemand enig idee??

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Laat maar. Moest hem handmatig op 133Mhz zetten |:(

Draait nu goed. Erg weird allemaal hoor.

Verwijderd

Bepaalde biossen (waaronder de getweakte met extra FSB-settings) doen in ieder geval de 100/133MHz setting niet goed (dus processorFSB op 100/200MHz, geheugen op 133/266 MHz).
Misschien dat dat je probleem was?

P.S. Welke bios heb je nu geflashed, die van 16-10-2001?

Verwijderd

beter nog, hoe heb je hem zover gekregen dat je de bios kon flashen? Nicap, zouden we dit eventueel op de mail in verder detail kunnen overleggen. Ik zou je hulp erg op prijs stellen: khopma@hotmail.com
Pagina: 1