newbie vragen nieuw moederbord p3 socket 370

Pagina: 1
Acties:

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:10
Hoi,

heb jaartje geleden een midi torentje gekocht met een p3 800mhz op een QDI advance 9 (Apollo Pro 133) bord.

Heb recent een leadtek Geforce 2 Ti aangeschaft en nu kan dit bord maar 1 X AGP aan. Ik las al ergens dat de oudere borden vaak de stroomvraag niet aan kunnen van de nieuwere kaarten (waarschijnlijk is de kaart duurder dan het bord...) Kan dus niet genieten van de mogelijkheden van de kaart. Vraag: Is het het waard om een nieuw bord aan te schaffen? Zo ja, welke adviseren jullie? Is het veel werk om een bord te vervangen? Ik draai windows ME. Moet je dit opnieuw installeren zodra je er een nieuw bord in hebt gegooid?

Ik hoor graag!!

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Verwijderd

Een P3 800 met maar 1x AGP, das lullig. Gebruik zelf een Asus CUSL2-C, ben erg tevreden over dit boardje en ookal loopt iedereen te zeiken dat mijn systeem veroudert, maar hij doet het gewoon nog lekker. Voor de prijs van CUSL2-C moet je ff pricewatch checken.

• Mad-X
Okay, dank. Kan jouw bord wel 4 x agp aan? En weet je of het moeilijk is een bord te vervangen? Windows opnieuw installeren?

Thks

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
tja je HOEFT windows niet op nieuw te installeren hoor >:)
maar het gaat waarschijnlijk wel erg veel problemen geven als je het niet doet (ja ik spreek uit ervaring)
een nieuw moederbord installeren is relatief veel werk, je moet namelijk alle hardware loskoppelen van het moederbord en opnieuw aansluiten op het nieuwe.
Ik denk dat je computer het zeker waard is om een nieuw moederbord in te zetten, maar je moet voor je zelf even denken hoelang je nog met deze processor voort wil. Als je namelijk van plan bent binnenkort een processor te kopen dan kun je beter even wachten, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.

• Mad-X
Goed, dank voor het advies! Ik dacht dat het omzetten wel mee zou vallen. Stekkertjes eraf en er weer op. Insteekkaartjes eraf en er weer op.. Is dus toch ingewikkelder. Ga dan toch maar een shop opzoeken die het voor me kan doen. Of zijn er vrijwilligers?? (hoeft niet voor niks natuurlijk) omgeving H'sum..

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
alle stekkertjes er uit en er in daar komt het idd op neer ja, maar niet iedereen realiseert zich dat maar het is niet super veel werk alleen wel precies werk. Want veel handelingen verrichten is vaak kans om iets te beschadigen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36

Wok

Dakloos...

Als je ervaring hebt met het installeren van Windows, is het vervangen van een mobo geen probleem. Je kunt ook je mobo vervangen en bij de eerstvolgende start van je PC de Windows CD gereed houden, maar dan draait je PC niet optimaal (ervaring).

Wat eerder ook al gezegd is: als je binnenkort ook een nieuwe proc wilt kopen, wacht dan even met de aanschaf van een nieuw mobo.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
ff tipje: Als je denkt aan die CUSL2-C.
Dan moet je de TUSL2-C nemen die is het zelfde maar kan ook die b-stepping PIII's aan (Tualatin heet die geloof ik)
Is wel handig als je je proc. nog eens wil upgraden. En hij kost het zelfde
En oja die draaien inderdaad ook op 4x AGP

• Mad-X
Allemaal Bedankt voor de tips!! Ik ga me beraden. Alleen dit bord vervangen of nieuw bord plus processor.. Lastige keus..ff nachtje over slapen.

Rgds.

Pagina: 1