G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
op de site van abit staan bios updates en daarmee moet je toch boven de 800 mhz komen maar of het mobo ook 1100 ondersteund dat weet ik niet dat zal je even moeten opzoekn op www.abit.nl
Verwijderd
IK zelf ook een Celeron 800 op een Asus P3V4X Mobo(Slot 1). Via jumpers kan ik tot 8*100, Maar dus een Bios Update kan ik met Jumperfree mode tot 1066MHZ komen. 1100 kan ik niet halen, of ik moet gaan overklokken door met voltage te gaan klooten maar hoe dat moet weet ik niet. Als ik hem zonder extra koeler naar 1066 Mhz zet heb ik geen kwa stabilitiet enzo. Alleen het gebruikelijke probleem met mijn grafische kaart. (Die TNT 2.)
Klopt in zoverre, dat de multiplier inderdaad gewoon goed ingesteld wordt. Je bent echter nog steeds afhankelijk van je bios, want dat ding moet wel de coppermine kunnen ondersteunen.Op donderdag 22 november 2001 22:22 schreef Snijboon het volgende:
ik dacht dat die celron een vaste multiplpier had...en dat je daarom niet van het bios afhankelijk bent....
Verder is het vaak zo dat als de 1100 niet herkend wordt, dan zal er een of ander wazig getal staan, of het maximaal herkende getal door de bios.. (dus bijv. 1000 ofzo).
Als je dan gaat kijken met sisoft sandra of wcpuid dan zul je zien dat alles wel klopt!
Mjah, maar waar jij het over hebt is gewoon simpele FSB-tweaking. Dat heeft dus niks met dit topic te maken. Je kunt met een Intel niet effe je multiplier lager instellen. (niet door jumpers, en niet met de bios!)IK zelf ook een Celeron 800 op een Asus P3V4X Mobo(Slot 1). Via jumpers kan ik tot 8*100, Maar dus een Bios Update kan ik met Jumperfree mode tot 1066MHZ komen. 1100 kan ik niet halen, of ik moet gaan overklokken door met voltage te gaan klooten maar hoe dat moet weet ik niet.
En verder, hoe je met voltage enzo om moet gaan moet je effe hier lezen : [topic=324186/1/50]
Het voltage kan je toch regelen met zo'n slot convertor?
ik ben ook van plan op mijn p2b rev.102 een celeron 1100 te zetten. Ben ook wel benieuwd of dit gaat lukken
ik ben ook van plan op mijn p2b rev.102 een celeron 1100 te zetten. Ben ook wel benieuwd of dit gaat lukken
laat even weten...
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Je gaat een probleem krijgen met je voltage. Zover ik weet gaat het wel werken maar je mobo kan niet zo'n lage voltage geven (ideaal voor overclocken als die opstart, wat bij sommige mobo gebeurt).
Kijk dus rond voor een slotket die ook voltage tweak heeft, of deze tenminste verandert.
Het beste is om bij een vriend even een cpu te lenen om uit te proberen.
Kijk dus rond voor een slotket die ook voltage tweak heeft, of deze tenminste verandert.
Het beste is om bij een vriend even een cpu te lenen om uit te proberen.
minds are like parachutes, they work only when opened.
Powerleap verkoopt Tualatin converters, waardoor ze op slot 1 mobo's passen
Pagina: 1