Chello geen ondersteuning!

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chello wil me niet helpen omdat ik kazaa heb geinstalleerd, want nu?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:? |:( Leg ns wat meer uit ?

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:06
zeggen dat je kazaa er af hebt gehaald...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• XippIX
  • Niet online
als je belt met de helpdesk: heeft u zonealarm, xp, of kazaa, dan kunnen wij u helaas niet helpen. Chello ondersteunt dit niet. Gaat u even mee naar configuratiescherm - > software, en dan klikt u op deinstalleren van kazaa. Dit blockt hun netwerk :?:?

• XippIX
  • Niet online
hehe tja., zou kunnen ja maar kmijn vraag is dan ook waarom is dat zo?

• Hugo
jaja... wat voor leek ben je aan het bellen daar? Geen van allen blokt hun netwerk.. en je mag zelf weten wat je op je pc zet.. hij moet je gewoon helpen doet hij dit niet dan weigert hij dienstverlening waarvoor jij hem betaald en kan je schadevergoeding eisen..(gaat iets moeilijker dan dan dat ik het nu zeg.. maar d8 wel dat het klopt)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• XippIX
  • Niet online
mm d8 ik ook maar ze ketsen zo de hoorn erop!!!

mwha chello is toch brak hier

• Hugo
snel adsl nemen dan... heb gelukkig chello hier nog nooit nodig gehad.. fix het altijd zelf wel.. heb nu al 3 jaar kabel.. never a problem...

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20-05 23:17

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De chello helpdesk daar heb je niets aan.

* Mx. Alba werkt trouwens zelf op een helpdesk, maar dan eentje die over het algemeen wel competent is...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Moet je Morpheus nemen !!

Kunnen ze niet meer zeuren over Kazaa >:) ( serieus )

dikzak

Verwijderd

ALS ik er al door kom, om te melden dat me fucking internet weer es niet werkt. ( 9 van de 10 keer is t ''te druk'' ) dan krijg ik te horen dat ze geen Linux ondersteunen. ik wil alleen ff medelen dat hun brakke netwerk er weer es uit ligt :(

Verwijderd

XP ook niet?

Achterlijke streken .. een OS van MS dat mainstream is nu het uit is niet ondersteunen. Alle nieuwe Pc's worden met XP geleverd.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 23:49 schreef HlpDsK het volgende:
XP ook niet?

Achterlijke streken .. een OS van MS dat mainstream is nu het uit is niet ondersteunen. Alle nieuwe Pc's worden met XP geleverd.
Xp zal nu wel ondersteund worden neem ik aan. Het is nu officieel uit en aangezien het bijna hetzelfde is als WIN2K is moeten ze wel mag ik toch hopen.

Verwijderd

als je belt met de helpdesk: heeft u zonealarm, xp, of kazaa, dan kunnen wij u helaas niet helpen. Chello ondersteunt dit niet.
chello ondersteunt ook geen casema :+

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 22 november 2001 22:00 schreef XippIX het volgende:
als je belt met de helpdesk: heeft u zonealarm, xp, of kazaa, dan kunnen wij u helaas niet helpen. Chello ondersteunt dit niet. Gaat u even mee naar configuratiescherm - > software, en dan klikt u op deinstalleren van kazaa. Dit blockt hun netwerk :?:?
Da's wel een beetje zielig :(

Ik heb ooit 1 keer wel een toffe gast aan de lijn gehad bij chello (mocht me al eigenlijk niet helpen, omdat ik quicknet/sonera klant was). Inet deed het weer eens niet, en hij 'moest' toch ff alle settings doorlopen. Maja toen moest ik dus m'n netwerk settings ff checken, en tjah, locaal netwerkje :) Dus ik zei gewoon dat m'n ip 192.168.1.2 is, toen begon ie te lachen, en herhaalde z'n vraag, alleen deze keer nadrukkelijk "van de server" erbij. Toen hebben we voor de zekerheid ook nog ff winroute gechecked (maja alles was natuurlijk goed, en bleek gewoon weer eens een storing te zijn).

Exact expert nodig?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> IT :).

Verwijderd

Zie ook! :)

[topic=320781/8/25]

• geertb
  • Laatst online: 30-04 16:14
Op vrijdag 23 november 2001 00:41 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Da's wel een beetje zielig :(

Ik heb ooit 1 keer wel een toffe gast aan de lijn gehad bij chello (mocht me al eigenlijk niet helpen, omdat ik quicknet/sonera klant was). Inet deed het weer eens niet, en hij 'moest' toch ff alle settings doorlopen. Maja toen moest ik dus m'n netwerk settings ff checken, en tjah, locaal netwerkje :) Dus ik zei gewoon dat m'n ip 192.168.1.2 is, toen begon ie te lachen, en herhaalde z'n vraag, alleen deze keer nadrukkelijk "van de server" erbij. Toen hebben we voor de zekerheid ook nog ff winroute gechecked (maja alles was natuurlijk goed, en bleek gewoon weer eens een storing te zijn).
Die is wel goed ;) Ik werd bij de omzetting van bART naar Chello (Rotterdammers weten wat ik bedoel |:( ) verdacht van het NIET betalen van mijn rekening (omdat ik dus afgesloten was en ze waren maar vergeten dat bART afgesloten was maar dat natuurlijk Chello WEL aangesloten moest worden)

En die meneer noemde mij ook nog eens "mevrouw" ook... Daarna kreeg ik wel een aardige gozer aan die lijn die wel door had dat ik wat meer wist dan de 1e lijn bij Chello ;)

Edit: typo :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 00:25 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Xp zal nu wel ondersteund worden neem ik aan. Het is nu officieel uit en aangezien het bijna hetzelfde is als WIN2K is moeten ze wel mag ik toch hopen.
@home ondersteund Win2K pas sinds een paar maanden geloof ik :{

Lekker is dat.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 01:06 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

@home ondersteund Win2K pas sinds een paar maanden geloof ik :{

Lekker is dat.
Van zeer snelle website van Chello :Z

mededelingen

Windows XP

9 november 2001
Onlangs is het nieuwe besturingssysteem van Microsoft genaamd Windows XP op de markt gekomen. UPC is druk bezig met de voorbereidingen voor het ondersteunen van dit nieuwe systeem. Via deze pagina zal vermeld worden, wanneer UPC het produkt Windows XP ondersteunt. Tot die tijd adviseren wij u een bezoek te brengen aan onderstaande links

Verwijderd

Wat betreft Kazaa, we hebben ontdekt dat het een soort ingevouwde firewall heeft, die bepaalde dingen kan blocken, zoals bijvoorbeeld de DNS. Daarom ondersteunen ze het niet.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Op donderdag 22 november 2001 21:56 schreef XippIX het volgende:
Chello wil me niet helpen omdat ik kazaa heb geinstalleerd, want nu?
Ik werk zelf bij de ADSL hespdesk van Planet Internet. Als er klanten bellen die wel verbinding geen data hebben dan vragen wij altijd of ze een firewall of een Kazaa achtig programma hebben omdat deze de data kunnen blokkeren. Dat is dus de reden dat ze het niet ondersteunen.

Het is alleen belachelijk dat ze gewoon ophangen als je dat geinstalleerd hebt. Wij helpen de klanten dan altijd met het deinstalleren van de programma's die conflicten kunnen geven. Daarna gaan we gewoon verder met het oplossen van het probleem.

Hierboven lees ik ook dingen als. Chello ondersteunt geen Linux. Vind ik nogal logisch, als mensen Linux kunnen draaien moeten ze ook in staat zijn om hun eigen internet verbinding op te zetten. Het is ook erg lastig om als helpdesk Linux te ondersteunen aangezien er nogal veel distributies van zijn.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Chello ondersteunt naar mijn weten alleen Windows 95 en 98
Dus als je klaagt over je verbinding en je hebt een ander OS, krijg je automatisch de schuld ervan |:(

alsof hun router er iets van merkt als ik Win2000 gebruik ipv Win98 |:(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:15

Termy

valt er nog wat te fragge?

em? wtf?

2 vrienden van mij (ongetwijfeld wel meer, maar van deze weet ik het zeker) gebruiken XP + chello= geen problemen (tenminste.... :))

1 daarvan gebruikt behalve xp ook kazaa en daar is echt niks aan de hand. het doet het en nog goed ook. bij de andere is het zowieso al een tijdje janken met de pet op, maar dat is met ME (lees: 98) ook zo...

chello helpdesk een nieuwe smoes verzonnen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

en wie de hell ben jij nou weer :)
ehv / adam ?
1e/2e ?

greetz

Verwijderd

owkee hier het kazaa verhaal.
kazaa wordt niet ondersteund door ons omdat het kan zorgen voor DNS problemen. dit wil zeggen dat website niet meer op naam te zoeken/pingen zijn , maar alleen op ip-adres.
kazaa is niet zelf de veroorzaker van deze problemen, maar de spyware die eraan zit gekoppeld. het gaat hier dan om het programmatje new.net. dit is een proggie wat volledig in je windows DNS gaat zitten. deze lust dan alle dns namen eerst naar new.net server en gaat daarna pas verder.
ook al vul je je dns hard in , gaat ie toch eerst naar eigen server. en dit wil dus niet altijd werken. de echt oplossing is dus niet kazaa deinstallen maar new.net deinstallen. en als dat niet helpt format C:
het zij zo ......
overigens wordt win2k wel ondersteund, winxp komt eraan.
voor nu word ondersteund : win95,win98,winme,win2k,mac
winme is brak en kan ook voor dns problemen zorgen (why ??? dunno , vraag m$) 020-5001005 :)

Verwijderd

hier wat meer info (ook mbt tot uninstall)

http://www.cexx.org/newnet.htm

Verwijderd

owja ook een tweede nic wordt niet ondersteund, want
1) zit betekent altijd een netwerk aan inet en dat mag volgens contract niet.

2) tweede nic kan zorgen voor verkeerde routing van de data.

Verwijderd

en dit geldt ook voor routers en wireless lan -duh- :)
laptop is beperkte ondersteuning, dus geen herinstall nic, mits het de usb-kaartje van chello is. alleen nakijken tcp/ip.

Verwijderd

driedubbel zelfs

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 14:52 schreef dreeke het volgende:
Chello ondersteunt naar mijn weten alleen Windows 95 en 98
Dus als je klaagt over je verbinding en je hebt een ander OS, krijg je automatisch de schuld ervan |:(

alsof hun router er iets van merkt als ik Win2000 gebruik ipv Win98 |:(
lol.

ze ondersteunen alle windows verisies behalve XP (zijn ze mee bezig om wel te ondersteunen) en Macs.

Verwijderd

bah, dubbel gepost

Verwijderd

Sjello doet altijd moeililjk, ze zeggen altijd eerst: gooi alle beveiligingssoftware eraf :( Niet meer over beginnen...

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eigenlijk zou er goedkoop schotelinternet moeten komen, dan zou de kabel flink wat concurrentie krijgen, en zouden ze eindelijk hun best eens moeten doen.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 20:31 schreef dev het volgende:
Sjello doet altijd moeililjk, ze zeggen altijd eerst: gooi alle beveiligingssoftware eraf :( Niet meer over beginnen...
en terecht..... je wil niet weten hoe vaak firewalls de probleemveroorzaker zijn en dan staat ZONEALARM op nr 1 met het geven van problemen. NO BS. Vaak gooien mensen het er zonder reden en weten van wat het doet erop. Vervolgens kunnen ze dan een maand inetten en pats...weg
Deinstall firewall en voila inet werkt weer.
Overigens is een firewall voor normaal gebruik ook BS (voor de huis/tuin/keuken mensen dus), want als bestand en printerdeling uit staat en client voor ms netwerken enzo (dus alleen lankaart+tcp/ip overhouden) staat er niets meer toegankelijk-open.

Dus ja ook firewalls en internet-beveiligingsprogrammas dienen gewoon te zijn gedeinstalled (niet alleen maar uitgezet en helemaal niet gewoon map gedelete) voordat er gebeld wordt.

Anders mag de persoon in kwestie eerst geen deinstallen en dan weer wachten.....

• Powermage
  • Laatst online: 17-03 18:10
Op zondag 25 november 2001 11:36 schreef psychic het volgende:

[..]

en terecht..... je wil niet weten hoe vaak firewalls de probleemveroorzaker zijn en dan staat ZONEALARM op nr 1 met het geven van problemen. NO BS. Vaak gooien mensen het er zonder reden en weten van wat het doet erop. Vervolgens kunnen ze dan een maand inetten en pats...weg
Deinstall firewall en voila inet werkt weer.
Overigens is een firewall voor normaal gebruik ook BS (voor de huis/tuin/keuken mensen dus), want als bestand en printerdeling uit staat en client voor ms netwerken enzo (dus alleen lankaart+tcp/ip overhouden) staat er niets meer toegankelijk-open.

Dus ja ook firewalls en internet-beveiligingsprogrammas dienen gewoon te zijn gedeinstalled (niet alleen maar uitgezet en helemaal niet gewoon map gedelete) voordat er gebeld wordt.

Anders mag de persoon in kwestie eerst geen deinstallen en dan weer wachten.....
hmm, bewijst dit weer het inteligentie van chello ?
no BS maare jullie adviseren zelf om een goede firrewall te insteleren.
en dat een vuurmuur niet nodig is dat is echte BS.
Omdat er niks openstaat, hmm, idd als jij alleen win98 en IE erop hebt staan mischien niet, maar zelfs dan zijn er mogelijkheden om je te hacken. dus :r :r :r

Join the club

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 16:09 schreef psychic het volgende:
het gaat hier dan om het programmatje new.net. dit is een proggie wat volledig
Evt oplossing.
1. Deinstalleer new.net (of als het niet werkt uitvinken in MS config)
2. Regedit ==> Zoeken naar winsock2 en verwijderen (alle sleutels)(helpt BTW onder win9x varianten vaak bij DNS problemen)
3. Rebooten
4. NIC verwijderen
5. Rebooten
6. NIC installeren
7. Klaar
Op zondag 25 november 2001 11:36 schreef psychic het volgende:
dan staat ZONEALARM op nr 1 met het geven van problemen.
Het heeft altijd gewerkt met Zonealarm is dan het argument.
Tijdje geleden na IP wijziging ging Zonealarm over z'n nek, deinstalleren en het werkt weer ;)
Op zaterdag 24 november 2001 19:47 schreef Chellosupport het volgende:
ze ondersteunen alle windows verisies behalve XP (zijn ze mee bezig om wel te ondersteunen) en Macs.
Ha dan ga ik bellen met win 3.11 :+
Op donderdag 22 november 2001 22:02 schreef WorkForce2 het volgende:
jaja... wat voor leek ben je aan het bellen daar? Geen van allen blokt hun netwerk.. en je mag zelf weten wat je op je pc zet.. hij moet je gewoon helpen doet hij dit niet dan weigert hij dienstverlening waarvoor jij hem betaald en kan je schadevergoeding eisen ...
Hmmm maar de Helpdesk is niet verantwoordelijk voor problemen veroorzaakt door 3th party software of idiote windows problem.

Verwijderd

Hey, waar we zijn we nou mee bezig?

Volgende vraag:

Als je third party software installed veroorzaakt dat dan een storing in je Chello owe verbinding gedurende bepaalde tijdstippen? |:(
Ik bedoel tussen 01.00 uur en 09.00 uur haal je de sterren van de hemel en tussen 09.00 uur 01.00 uur de sterren van de hel? :?

Ik heb in een maand 392 testen gedaan op de UPC server.
Met firewall zonder 2de NIC alleen met Videokaart + Ethernetkaart. Nieuwe OS installs gedaan (95,98se,ME,XP)met telkens hetzelfde resultaat. :(

Als klant heb ik dus behoorlijk mijn best gedaan.

Ik vind [statement] dit dus pure BS en als je als Chello HD-er in dit soort verhaaltjes trapt, sorry hoor!
Geen flame intended, maar ik bedoel maar.

Verwijderd

WorkForce schreef op 22 November 2001 @ 22:02:
jaja... wat voor leek ben je aan het bellen daar? Geen van allen blokt hun netwerk.. en je mag zelf weten wat je op je pc zet.. hij moet je gewoon helpen doet hij dit niet dan weigert hij dienstverlening waarvoor jij hem betaald en kan je schadevergoeding eisen..(gaat iets moeilijker dan dan dat ik het nu zeg.. maar d8 wel dat het klopt)
Hmm .. geen van allen blokt hun netwerk?
Bull-Sh*t
Kijk maar eens in de algemene voorwaarden van Kazaa :p
Ze geven zelfs aan dat het voor Dns problemen kan zorgen.
De Lite version van Kazaa geeft minder ellende. Zelfs het uninstallen van Kazaa helpt niet en wordt het de dns-en vast instellen (wat niet lang werkt omdat bij een nieuwe ip aanvraag de rotzooi in het honderd loopt)
Dat was even wat ik kwijt wou .. dus het probleem ligt dus wel overduidelijk bij de klant zelf .. niet bij c-hello :P

Most of the times is the reason for the problems between keyboard & chair :)

Verwijderd

Heb je weleens naar de datum gekeken? |:(

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

^^^

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.