Toon posts:

Schijf verdwenen na partitionering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een probleem met partitioneren van mijn HD, ik heb mijn master als gepartitioneerd en die werkt perfect maar nu wil ik de slave schijf ook partitioneren, maar dan word deze in windows onleesbaar...
Ik doe het met fdisk en partion magic wil ik niet gebruiken want dan maak je schijven aan die na de cd-rom schijven komen. Als ik m dan restart en fdsik weer opstart zegtie in t begin:
''bercihtfout 6. Zie header van fdiskc.msg voor foutdefenities'' weet niet hoe je daar komt maarja
En als ik dan weer verder ga staat er kan geen toegang krijgen tot schijf 2 maar als ik een schijf wil kiezen kan ik mgewoon kiezen en dingen veranderen, patities weghalen enzovoort maar dat schiet nie op, want dan gebeurd t weer, weet iemand hoe ik ze in windows weer zichtbaar kan maken??

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
als je nou toch eens partition magic neemt, maar dan de nieuwste versie, alle partities daar verwijdert, zou het dan niet werken? deed eerst ook alles met fdisk, alleen toen kwam ik met een paar dingen echt muurvast te zitten |:(, toen maar partition magic en ik kon zo de dingen doen die ik nodig vond... (partitie naar andere hd copyen bv)

(ik loop dus achter met partition magic zie ik net..)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat wou ik ook maar die werkt nu niet meer :'(

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Welke Win versie heb je?

Ik zie dit vaker gebeuren bij oudere versies van Fdisk icm (nieuwe) grote HDD. Volgens mij kan de melding geen kwaad, heb er iig nog nooit iets van gemerkt.

Heb je de partitie daarna wel geformateerd, na het opnieuw opstarten dus?
Anders is het niet zo gek dat je em niet in Windows ziet!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP, maar je kunt daar ook ongeformateerde partitites zien, die kan je namelijk in windows formateren,ik weet niet of je heel de post gelezen hebt, maar er staat ook dat C: D: en E: (Allemaal op schijf 1)
niet leesbaar zijn in dos, dit komt denk ik doordat het ntfs schijven zijn, maar schijf 2 is weer gewoon fat32...
Pla helpme :P

• Damon
Het wordt me door dat andere topic nog niet helemaal duidelijk... ff op een rijtje:

Schijf 1: 3 partities, allen NTFS met op de 1e part. XP geinstalleerd.

Schijf 2: wil je 3 partities, Fat32 aangemaakt met Fdisk onder DOS

Windows XP ziet de gehele 2e schijf niet in Disk management.

Klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
precies

• Damon
Maar hij ziet de schijf wel in device manager?

Waarom wil je de schijf indelen met fdisk onder DOS?

Of zag XP em voordat je em partitioneerde ook al niet in Disk manager?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zag hij hem als een harde schijf maar na partitionering niet meer, mar ik heb ook windows eropnieuw opgezet en dat is een ntfs partitiegeworden.
In device manager ziet ie m wel, maar in disk manager niet |:( . Zou het iets met die ntfs te maken kunnen hebben want in fdisk zegtie nu ook elke keer kan geen toegang krijgen tot schijf 2, maar kan daarna wel alles veranderen???
Beetje vaag ik weet t maar het is moeilijk uitleggen...
(blijf ook die helpmij site chekken voor vorderingen in het probleem)

• Damon
Wat die Bennie zegt klopt niet hoor, dat je je CD-rom op deze manier ziet is prima in orde.

Als ik jou was zou ik t volgende doen:

1. weg met PM, nergens voor nodig

2.start op in DOS en verwijder met fdisk alles wat er op de 2e schijf staat

3.start op in XP en als het goed is moet je em nu weer kunnen zien (ongepartitioneerd)

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
euh...die driveletters kun je gewoon terug zetten op elke willekeurige letter die je wil hebben dus das geen reden om pm nie te gebruiken :)

• Damon
edit:
sorry, verkeerd gelezen

Pagina: 1