• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
en heeft er al diverse plaatjes mee geschoten ??

ben echt BENIEUWD naar de kwaliteit van de foto's ervan :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 22 november 2001 21:37 schreef ZOMERZON het volgende:
en heeft er al diverse plaatjes mee geschoten ??

ben echt BENIEUWD naar de kwaliteit van de foto's ervan :)
zoek je die toch op internet :?

• paella
  • Laatst online: 21:16
Met een search had je gevonden dat ik er 1 heb. Ik ben nu op mijn werk, maar zal thuis eens een uploadtje doen.

No production networks were harmed during this posting

• paella
Zo zou ik het niet direkt noemen, maar als jij dat vind... nou goed. :)

• paella
Hier is mijn allereerste poging. Ik kwam er wel achter dat dit niet eens op de allerhoogste resolutie was, maar eentje minder (2048xnog wat, ipv 2510xnogwat).

Eerste poging met 707

Alles automatisch belicht enzo, ook geen nabewerking met photoshop. Geheel naturel dus. :)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
ziet er al echt :9~ uit :)

hoe ziet een "nightshot" eruit met dat ding ??
of een douchekop scene :)

• paella
Hier een NIGHTSHOT foto van de douche (maar het water loopt niet). Ook weer onbewerkte foto's met alles automatisch.

Check this.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
grainy, maar dat is kenmerkend voor een nightshot :)

zal het je niet na kunnen doen met me 505v ;)

• paella
Het is was nagenoeg compleet donker. Als je met weinig licht een nightshot neemt is het al een stuk beter.

Je ziet ook duidelijk op de tegels de 2 lichtjes van het infrarood mechanisme (meerdere keren weerspiegeld)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
het is evengoed gewoon een coole cam ! :) (helemaal met die rode laser-shooter)

lucky b*sterd ;))

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ff geresized :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/alg/douchedonkerresized.jpg

Coole optie voor een digicam trouwens :)

• paella
Op zondag 25 november 2001 17:26 schreef thefirstikke het volgende:
Coole optie voor een digicam trouwens :)
Vooral nightFRAMING is handig. Je kan je compositie met IR opzetten en op het moment supreme gaat ie flitsen. nightSHOT is een leuke gadget. :)

Verwijderd

Jah ik heb hem ook al een tijd... hebben jullie geen last van BFS? Blue Flash Syndrome?

Ik ben bij sony geweest te badhoevedorp voor een firmwareupdate waarna het probleem geheel is verholpen.

Hoe weet je of de jouwe ut ook heeft?

:maak in slechte lichtomstandigheden een foto van een wit vlak (in echt slechte lichtomstandigheden dus) en gebruik de flitser (foto's maken in AUTO modus, groene cameraatje) en er dan 20 maken. resolutie maakt niet uit.

Dan met acdsee (oid) door die foto's heenbladeren achterelkaar, als je erg grote kleurverschillen hebt (uitlopend tot KNALblauwe foto's) dan heb je BFS. Je kan bij Sony te Badhoeve dorp gewoon binnenwandelen en in een uurtje isset gefixed.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 03 december 2001 20:44 schreef pentagon het volgende:
Jah ik heb hem ook al een tijd... hebben jullie geen last van BFS? Blue Flash Syndrome?

Ik ben bij sony geweest te badhoevedorp voor een firmwareupdate waarna het probleem geheel is verholpen.

Hoe weet je of de jouwe ut ook heeft?

:maak in slechte lichtomstandigheden een foto van een wit vlak (in echt slechte lichtomstandigheden dus) en gebruik de flitser (foto's maken in AUTO modus, groene cameraatje) en er dan 20 maken. resolutie maakt niet uit.

Dan met acdsee (oid) door die foto's heenbladeren achterelkaar, als je erg grote kleurverschillen hebt (uitlopend tot KNALblauwe foto's) dan heb je BFS. Je kan bij Sony te Badhoeve dorp gewoon binnenwandelen en in een uurtje isset gefixed.
Ik heb mijn 707 nu sinds gisteren :)

Hij is echt :9

Maarehh gister maakte ik een foto van een lamp en alles werd wel blauwig, de muur enzo, is dit normaal ?

Mijn serienummer begint met 17 en dat is niet de beruchte 13 serie. Andere foto's zijn gewoon perfect!

Die witte muur test heb ik nog niet gedaan. Dat ga ik nog proberen, alleen kan ik haast niet op de pc aansluiten :( dat USB kabeltje is echt ERG kort voor mijn betonkast, zeker gemaakt voor VAIO's.

Vanmiddag effe een verlengkabeltje halen :)

PS aan Sinterklaas nummer nogwat, refresh the lijst aub van de digicams.

Verwijderd

1 foto op de 10 is normaal. Maar test maar eens op een muur, en scroll dan met acdsee/exif viewer door die foto's heen. en je zal zien dat de kleuren sterk uiteen lopen. en dan kun je hem 1,5 week kwijt zijn of ff naar badhoevedorp rijden... waar ze hem in een uurtje fixen voor je. kostenloos natuurlijk ;)

• paella
Op woensdag 05 december 2001 12:51 schreef pentagon het volgende:
1 foto op de 10 is normaal. Maar test maar eens op een muur, en scroll dan met acdsee/exif viewer door die foto's heen. en je zal zien dat de kleuren sterk uiteen lopen. en dan kun je hem 1,5 week kwijt zijn of ff naar badhoevedorp rijden... waar ze hem in een uurtje fixen voor je. kostenloos natuurlijk ;)
Laat ik daar nou eens hemelsbreed een kilometertje of twee vandaan wonen. :)

Maar goed, ik heb nog geen BFS ontdekt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Weet je wat ook leuk is ? met de afstandbediening op de lens mikken :)
Of met een infrarood koptelefoonzender :9 ziet er cool uit.

Verwijderd

Al eens met NightShot je voorkant van je VideoRecorder/DVD speler gekeken? Dan kijk je dwars door het zwarte plastic heen. Veel dingen kun je zo zien omdat het licht erdoor heen kan.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

:)

Zeg als ik met Shutter Priority de sluitertijd opvoer en dan met flits een foto maak word het wel blauwig, is dit normaal of valt dit al onder BFS ?

het serienummer is 1721*** dus niet de 13 serie *D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 25 november 2001 18:56 schreef paella het volgende:

[..]

Vooral nightFRAMING is handig. Je kan je compositie met IR opzetten en op het moment supreme gaat ie flitsen. nightSHOT is een leuke gadget. :)
Correctie, op het moment supreme gaat ie nog effe laserfocussen, vooral handig als je je neefje fotografeerd, vooral als ze er achter komen dat ze ook nog kunnen lopen, die kwam keihard op het licht afrennen :)

Met hem is het praktisch onmogelijk een foto te maken :* tenzij je em vastbind >:) :P :D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 24 november 2001 11:50 schreef ZOMERZON het volgende:
ziet er al echt :9~ uit :)

hoe ziet een "nightshot" eruit met dat ding ??
of een douchekop scene :)
Douchekop met nightshot wil niet echt, nightshot gebruikt redelijk lange sluitertijd. Nightframing is wel mogelijk maar dan ga ik eerder voor manual focus :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op donderdag 06 december 2001 21:26 schreef pentagon het volgende:
Al eens met NightShot je voorkant van je VideoRecorder/DVD speler gekeken? Dan kijk je dwars door het zwarte plastic heen. Veel dingen kun je zo zien omdat het licht erdoor heen kan.
Net effe getest met mn minidisc deck :)

Echt superscherp en er zitten lijnen in het scherm en een raster erachter, heel apart :)

PS. Ik heb in Nightshot ook nog kleur! dus niet alleen groen. Het rode ledje in het minidisc deck geeft bij mij nog iets rood af :)

Verwijderd

Mega cool de 707. Ik heb er maanden op moeten wachten maar ben nu 1,5 maand een gelukkige eigenaar.
Op dit moment rond de 2000 foto's gemaakt en erg cool.
Heb vorige week foto's op cd weggebracht, kijken wat het resultaat wordt qua afdruk.

Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/14-12-2001/Disneyland_Paris_005.jpg

25xx DPI van Disneyland Paris vorige maand.

PS. 3250,- voor neergelegd. (winkel)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 04 januari 2002 15:53 schreef awesdorp het volgende:
Mega cool de 707. Ik heb er maanden op moeten wachten maar ben nu 1,5 maand een gelukkige eigenaar.
Op dit moment rond de 2000 foto's gemaakt en erg cool.
Heb vorige week foto's op cd weggebracht, kijken wat het resultaat wordt qua afdruk.

[afbeelding]

25xx DPI van Disneyland Paris vorige maand.

PS. 3250,- voor neergelegd. (winkel)
Hoezo layout fuckup :9

Leuk voor de modemmers :7

PS. Ik heb ook de 707 maar met veel accessoires :) dus 4000 piek kwijt 8-)

Xtra memsticks.
Zonnekap
Afstandsbediening 8-)
Tasje
UV-Filter
Schoonmaakstuff
etc.

*D

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 04 januari 2002 17:54 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Hoezo layout fuckup :9

Leuk voor de modemmers :7

PS. Ik heb ook de 707 maar met veel accessoires :) dus 4000 piek kwijt 8-)
Maar 1,5 MB valt dus nog wel mee :D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 04 januari 2002 17:57 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Maar 1,5 MB valt dus nog wel mee :D
ej :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zeer MOOOOIE pic.

Maaruh, was je alleen daar ofzo? >:)

Ey!! Macarena \o/

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb net zelfs nog effe een Flitser bijbesteld, de HVL-F1000 dus nu zit ik krap tegen de 4500 piek aan :)

Jeetje die troep is duur :7

Verwijderd

Het blijft inderdaad duur.

Nee, was met mijn vriendin, maar die heb ik er niet voor gezet. Zou je de focus kwijt raken van de achtergrond. Mot ze zonodig in de picture staan dan? >:)

Verwijderd

Ik heb even een tip maar ook gelijk een vraagje...

mijn tip:
Sandisk maakt ook (sinds een tijdje) memory sticks, nu is de 128 mb versie (in nederland rond de 130 euro, webwinkel) maar in de usa is ie er voor 71 dollar. Dat scheelt zo'n 50 euro, komt natuurlijk nog wel je verzendkosten enzo maar dat heb je bij die webwinkel in Nederland ook. link:

http://www.necxdirect.com/hai/prod_page.html?key=0000163985&nonce=guest_gate

mijn vraag:
maar nu dus mijn 'probleem' de site waar ik deze gevonden heb in usa verzend alleen binnen usa zelf, niet daar buiten. Als er nou nog meer 707 (of andere sony cam bezitters) een soort inkoopactie houden en er is iemand die familie heeft in de usa, dan kan die het allemaal ontvangen en naar ons in Nederland opsturen, misschien is er wel iemand die regelmatig tussen nl en usa vliegt????

graag jullie reactie's!! :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

goed idee :)

moet nog een 128 mb memorystick hebben

die dingen zijn daar echt veel goedkoper

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja, 't is een zeer mooie camera. Alleen ik ben en blijf nog steeds van mening dat over een dergelijke uitgave goed moet nadenken: het gros van de mensen gebruikt lang niet het volle potentieel van de camera. Is ook goed te zien bij de reacties in dit topic.

Maw: koop een camera die voor de doeleinden geschikt is die jij voor ogen hebt, en koop niet gewoon standaard de duurste. Orieenteer je goed op de digitale camera-markt, en ga niet af op de reactie van één (digi)foto-leek, die totaal geen ervaringen heeft met andere camera's en fotograferen in het algemeen.

Natuurlijk, met de 707 kan iedere mongool mooie foto's maken, alleen of die beter worden dan dat dezelfde mongool deze maakt met een camera van €450? Nee dus.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 08:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Op vrijdag 04 januari 2002 17:54 schreef FerryHeibrink het volgende:
Afstandsbediening 8-)
Hoe kom je daaraan? Volgens Sony is die pas in mei in Nederland leverbaar.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

$70 voor een 128 mstick is niet de goedkoopste; check www.pricegrabber.com maar voor een lexar 128mb mstick

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:18 schreef LoneGunman het volgende:
Tja, 't is een zeer mooie camera. Alleen ik ben en blijf nog steeds van mening dat over een dergelijke uitgave goed moet nadenken: het gros van de mensen gebruikt lang niet het volle potentieel van de camera. Is ook goed te zien bij de reacties in dit topic.

Maw: koop een camera die voor de doeleinden geschikt is die jij voor ogen hebt, en koop niet gewoon standaard de duurste. Orieenteer je goed op de digitale camera-markt, en ga niet af op de reactie van één (digi)foto-leek, die totaal geen ervaringen heeft met andere camera's en fotograferen in het algemeen.

Natuurlijk, met de 707 kan iedere mongool mooie foto's maken, alleen of die beter worden dan dat dezelfde mongool deze maakt met een camera van €450? Nee dus.
Daar ben ik heel duidelijk in; Je moet kopen wat je zelf wil zolang je maar het geld hebt om het uit te geven. Voor de één is het een luxe, voor de ander niet, maar een must.

Hier nog een mooie pic (jaja, hij is groot :7) :
(Kijk goed naar het sneeuw rechtsboven van het board)
Snowboard met zwager

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 12:30 schreef ZOMERZON het volgende:
grainy, maar dat is kenmerkend voor een nightshot :)

zal het je niet na kunnen doen met me 505v ;)
Met nightshot en een IR-fliter kun je door kleding heen kijken. Vooral bij zwembaden enzo (door de warmte) :
een aantal pictures

de startpagina

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Modemers? Zelf met @home gaat het nog ongelooflijk traag!

Maakt eerst een kleiner model van je plaatjes en maak daarvan een thumbnail. Dit is gewoon zwaar frustrerend.
Met nightshot en een IR-fliter kun je door kleding heen kijken. Vooral bij zwembaden enzo (door de warmte) :
Iedereen dus opgepast voor / ongepast met Sony cam shooters! >:)

Verwijderd

kan ik ook handmatig inzoomen op objecten, zodat als ik 2 objecten heb achter elkaar dat het eerste object scherp is en de 2de niet , ,dus wat vager achterliggend object?

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Moet je gewoon je diafragma verkleinen, dan krijg je een grotere dieptewerking.

Verwijderd

Als er een soort van inkooopactie van memorysticks komt dan wil ik wel meedoen...Ik heb namelijk een sony dsc p20...draait dus ook op memorysticks :p

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:28 schreef aardappelhoofd het volgende:
Als er een soort van inkooopactie van memorysticks komt dan wil ik wel meedoen...Ik heb namelijk een sony dsc p20...draait dus ook op memorysticks :p
ow ja dat zou vet zijn

• paella
Naast mijn F707 heb ik straks ook die handheld NR70V, met ook de sticks. Altijd geinteresseerd in goedkope. :)

Verwijderd

Ik heb ook een 707. Ik ga over een paar weken naar Canada en US. We gaan daar de natuur in. Dus je begrijpt wel wat in nu wil gaan zeggen! Ik ga daar mijn 1399 euro speeltje eens even lekker gebruiken en testen om mooie plaatjes te schieten. Ik hoop dat ik hele mooie foto's kan maken die ik ook zal plaatsen op tweakers. (als je ze de moeite waard zijn dan natuurlijk)

:9

Verwijderd

wanneer is zijn opvolger, de sony dsc f717 te koop?

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 19:57
Ik heb ook een F707 _/-\o_ , ben alleen nog steeds op zoek naar een manier om er een
grotere zoomlens op te zetten.. ik weet trouwens niet eens of dat wel echt
mogelijk is bij die camera hoor.

• paella
Er zijn toch gewoon macro, tele, etc, lenzen te koop? De 707 heeft "gewoon" een 58mm doorsnee. Het enige waar je op zou moeten letten soms is dat de Laser AF soms niet kan werken door een lens.

Pagina: 1