de bios voor mijn Agamamobo?

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Recentelijk heb ik op een pcbeurs voor 100 piek een Agama-
mobo gekocht, Slot 1 voor mijn celeron 300A processor die ik nog had liggen. Alles draaide perfect tot ik op een bepaald moment Windows opnieuw wou installeren. Gedaan. De volgende middag wou ik verder gaan met het installeren van allerlei progjes maar toen ik mijn computer opstarte kwam hij niet verder dan het laten zien van mijn videokaart (Riva TNT2 M64) en toen de medeling: "Insert Systemdisk. Press Enter".

Mijn bios was verdwenen. Hij laadde hem niet eens. Nu zoek ik dus een nieuwe bios voor het volgende moederbord:
De Agama Slot1 Via63-133ATX moederbord met de Via VT82V693 chip en de VT82C596 chip.

Ik heb het hele internet al afgezocht maar de fabrikant is (
volgens mij in ieder geval) onvindbaar (google, altavista, ilse, dit forum, verschillende andere hardwarefora, niets!)
Nu zit ik dus met een goed moederbord maar zonder bios.

Wel heb ik de reden gevonden waarom mijn bios is verdwenen. Ik had de TrendChipAway-virus protectie van de bios aan laten staan bij het installeren van Windows en daar kan hij niet over (volgens de fabrikant op een rare achteraf site die niet van hun zelf is).

• engessa
  • Niet online
Helemaal niemand?

Verwijderd

driverguide.com zoeken

login drivers
pass all

altijd gelijk, scheelt je de regprocedure

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Agama :? Dat zeg ik: Gamma! :P

• engessa
  • Niet online
tja, dat had ik dus eerst ook maar de chipset die erop zit (vianogwat) schijnt wel een van de beste chipsets te zijn voor Slot1-mobo's dus ik heb hem maar gewoon mee genomen.

Driverguide.com staat ook niets op.

Zou het niet mogelijk zijn om een ander merk mobo te nemen en daar de bios van in dit mobo te flashen? Hij moet dan wel helemaal overeenkomen met de mijne.. iemand een idee daarvoor?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Misschien dat je op deze site iets terug kan vinden: http://www.wimsbios.com/

• engessa
  • Niet online
Die site verstond ik onder 'verschillende andere hardwarefora'. Had ik dus al gekeken maar kon ik ook niets vinden. Heb daar nu ook ff een draadje geopend. Misschien dat zij iets weten.
Pagina: 1