Toon posts:

Een probleempje met autonummering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:7 Ik ben bezig met het bouwen van een forum. De onderwerpen heb ik in een tabel gezet en de reacties in een andere tabel.
Als iemand een onderwerp maakt, moet er dus in de tabel Onderwerpen (onderwerptitel e.d.) en in de tabel Reacties (bericht) geschreven worden.
Het echte probleem is dat wanneer ik een onderwerp in de tabel toevoeg deze een onderwerpID krijgt dmv autonummering.
In de tabel Reacties moet ik echter ook een onderwerpID invullen om aan te geven waar die bij hoort.
Hoe weet ik nou hoever de autonummering op dat moment is? (Welk onderwerpID het onderwerp dus gekregen heeft.)

Verwijderd

Ik denk dat je database structuur dan niet helemaal goed zit... Er is wel en functie die het laatst ingevulde id eruit vist, maar als er dan net 2 vlak achter elkaar hebben gepost, dan kan het in de war raken.

Je kunt het beste 1 tabel maken en 2 idŽs:
ID van de post en de reactie ID (rid)
als het een nieuwe post is, dan is rid 0, anders is rid hetzelfde als het id van de post waar die bij hoort. Zo kun je in 1 tabel toch nieuwe posts en reacties van elkaar onderscheiden. je kunt ook nog 2 tabellen maken, topics en posts. In de tabel topics gooi je alle nieuwe topics (incl bericht) en in reactie, je raad het al, de reacties weer met zoŽn rid...

Verwijderd

Hoe weet ik nou hoever de autonummering op dat moment is? (Welk onderwerpID het onderwerp dus gekregen heeft.)
...niet. Dat moet je dus op de een of andere manier zelf in de hand zien te houden!

EDIT::
Als een paar topics naar beneden zoeken, komen we hier uit. Staat toch wel wat interessants!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je database structuur dan niet helemaal goed zit... Er is wel en functie die het laatst ingevulde id eruit vist, maar als er dan net 2 vlak achter elkaar hebben gepost, dan kan het in de war raken.
Das goed dat je dat zegt, ik geloof dat ik het inderdaad maar even om moet bouwen dan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Als een paar topics naar beneden zoeken, komen we hier uit. Staat toch wel wat interessants!
Das idd precies wak zocht! Thnx *D

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gelukkig, in dat topic worden de juiste oplossingen gegeven op de juiste manier (man, wat een prachtig en voorbeeldig topic!).

(in tegenstelling tot andere 'oplossingen' die vaak op dit probleem worden gegeven...)
Pagina: 1