Packard-Bell

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Hallo.

Een famillie lid :P heeft problemen met zijn Pb computer dus belt ie mij natuurlijk op :)
Wat is het probleem.

Zijn pc loopt contineu vast.
het is een duron 750mhz dacht ik kan ok 700mhz zijn
64 mb ram

een scheeve video kaart
20 gig schijf.

Nou dacht ik :
Ik zet er gewoon win2000 op maar nee......dat werkt niet lekker met driver support omdat het geen packard blel windows is...
Toen dacht ik [ ja weeral ik denk nogal veel ] als ik er nou een andere Hardeschijf inzet ben ik misschien wel van het gekloot af en wat meer ram-geheugen natuurlijk :) maar nou heb ik ergens gehoord dat de bios op de hardeschijf staat klopt dit??
En kan ik dus zonder enig gevaar er een andere hardeschijf in plaatsten en heb iemand een idee hoe ik die pc stabiel kan krijgen windows raden jullie dan aan ???

Ik hoor het wel :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Nee de bios staat niet op de hd. Het is een gewone pc, maar het heeft aparte drivers nodig.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Dus een andere windows er op zetten kan ik wel vergeten?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een andere windows lukt gewoon, linux vaak ook :)

Eeh maar misschien ligt het aan je geheugen: 64MB is wel weinig voor win2k

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 22 november 2001 21:31 schreef Galaxis het volgende:
Dus een andere windows er op zetten kan ik wel vergeten?
behalve als je de drivers hebt, kun je die niet downen bij PB?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 21:37 schreef Metalium- het volgende:

[..]

behalve als je de drivers hebt, kun je die niet downen bij PB?
De meeste drivers zitten al in Win2K.

They made me do it.

Verwijderd

Let er wel op dat als je een andere harde schijf monteert je de restore cd van PB niet meer zondermeer kan gebruiken.
Deze doet nl eerst een hardwarecheck voordat de boel opnieuw wordt geinstalleerd.

Wat betreft drivers heeft PB z'n ( of haar) leven verbeterd. Met een beetje zoekwerk kun je alle benodigde drivers op de website van PB vinden zowel voor W2K als W9X.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Onderdelen van een PB zijn gewoon standaard spullen zoals je ze ook in de winkel kan kopen. Je kunt dus ook gewoon de drivers hiervoor vinden op internet. Moederbordjes zijn bijvoorbeeld vaak van MSI, maar voorzien van een aangepast bios, deze zou je echter gewoon weer kunnen flashen. Het enige nadeel is dat dan de restorefunctie niet meer werkt!
Pagina: 1