Toon posts:

Goedkope maar bruikbare PA / disco boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een leuk stelletje PA/disco luisprekerboxen voor het produceren van een beetje herrie (vooral muziek).

Ik ben niet op zoek naar de duurdere speaker van duizenden guldens en meer, maar gewoon naar een beetje luidspreker (2-weg, 12" speaker) met een lekker vet geluid voor in de kleinere ruimtes.

Ik heb een aantal mogelijkheden, waaronder:

Dap MC-12
Gemini GT 1202
SkyTec 12"/250W
IMG StageLine PAB-302
Ravemaster / Raveland spul

Heeft iemand ervaringen met deze speakers of heeft alternatieven? Mijn budget is beperkt, < 400,- p speaker.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tsja... Het is eigenlijk allemaal rommel, maar ik denk dat die Gemini's het mist snel op de vuilstortplaats staan. ;)

Verwijderd

De echte muziekfreaks zeggen natuurlijk dat er voor deze prijs absoluut niks te halen valt.

Ik weet het antwoord zo ook niet, maar ik zoek voor op Campzone 2002 ook nog lekkere dikke boxen die lekkere dikke herrie kunnen produceren voor weinig geld...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Ravemaster lijkt mij wel een geschikte kandidaat :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Raveland zooi heb ik wel eens gehoord, en is verschrikkelijk. Het geluid is niet alleen lelijk, maar ook slecht voor je, door de sterk onzuivere hoge tonen. Als je ergens je oren mee wilt verliezen, dan is het hiermee. Hetzelfde, maar dan in mindere mate, geldt voor die stageline's (sowieso voor alles met piezo-tweeters).

Ik raad je aan om iets tweedehands te zoeken; de kans dat je dan iets fatsoenlijkers vindt is het grootst.
Misschien zijn twee (semi)topkastjes een oplossing. Voor op je kamer (oid) zijn ze meestal goed genoeg, en als je echt een keer hard wilt gaan, kun je er een subje bijregelen.
"Ze staan tegenwoordig niet meer op de site geloof ik, maar ok zou andre huisman eens meelen over zijn zelfbouw speakers. Misschien is de 2W-250 iets voor jou (bouwpakket, 1000,- per paar)?

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
gemini of stageline zou ik voor gaan,

of dap maar koop er dan wel een fatsoenlijke versterker bij dus geen versterker van 500 gulden

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, voor zover ik hoor zijn IMG of Gemini in dit geval dus de betere keus.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op vrijdag 23 november 2001 17:42 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Raveland zooi heb ik wel eens gehoord, en is verschrikkelijk. Het geluid is niet alleen lelijk, maar ook slecht voor je, door de sterk onzuivere hoge tonen. Als je ergens je oren mee wilt verliezen, dan is het hiermee.
Ow...ik houd me bek al :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1