Form maximaal 800X verzenden

Pagina: 1
Acties:

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35
Voor een organisatie die een concert organiseerd voor het goede doel maak ik de website.

Via het internet willen ze maximaal 800 kaartjes versturen. Nu wil ik een form maken (asp, php maakt niet uit, ik heb de beschikking tot beide systemen) waarin mensen gegevens als naam etc. en aantal kaartjes kunnen verwerken.

Het form moet bijhouden of er nog geen 800 kaartjes verkocht zijn. Eventueel kan de info ook in een db gezet worden. Dit is trouwens niet het interresantste.

Kort:
een form dat bijhoud hoeveel kaartjes besteld zijn.

Heb overal gezocht (aspin, asp101, etc...) niets gevonden.... Kan iemand mij uit de brand helpen?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

text bestandje waarin je van 0 tot 800 telt, iedere keer ophogen wanneer het form verstuurd is...

Of ben ik nu zo dom??

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
gewoon een colom bijhouden in de db het aantal kaartjes bijhoud. En dan voor dat je het form weergeeft ff checken of er nog kaarten zijn, door het aantal op te tellen. Bij het verwerken eerst checken hoeveel er in de db zitten. en aantal bestelde erbij optellen if boven 800 fout if onder 800 ok ga maar door.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35
Nee natuurlijk niet.

Alleen ik heb geen idee waar te beginnen. En mensen moeten dus ook 3 kaartjes e.d. bestellen. Zelf denk ik niet echt dat het gaat lukken. Misschien weet iemand het wel?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op donderdag 22 november 2001 20:54 schreef jonggoud.nl het volgende:
Alleen ik heb geen idee waar te beginnen.
www.phpfreakz.com ofzo??

Verwijderd

Zelf denk ik niet echt dat het gaat lukken.
That's the spirit!

Ik zou ook gaan voor de database, met een controle van het aantal kaartjes. Ik denk dat de search op GoT, php.net en www.phpfreakz.com wonderen doen.

Verwijderd

Sjees, dit is toch niet zo moeilijk... Ik denk dat je gewoon moet werken met een database... In de database sla je al de gegevens op van de klanten en in een aparte tabel hou je bij hoeveel kaartjes er zijn besteld... Dus als iemand 3 kaartjes besteld, dan update je de kolom en verhoog je de value met 3, net zo lang tot je bij de 800 zit en dan kunnen er geen kaartjes meer verkocht worden...
Ik neem aan dat je weet hoe PHP en MySQL werkt, dus op zich moet het gaan lukken, zeker met de hulp van http://www.php.net en http://www.phpfreakz.com.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Bij het bestellen van kaartjes online komt wel even wat meer kijken dan een bestandje dat tot 800 telt, ik zo zowiezo even goed nadenken wat er allemaal moet kunnen:

- Mensen moet een emailtje krijgen waar om bevestiging word gevraagd
- Ze moeten evt kunnen annuleren

Een database lijkt me dan een balangrijk hulpmiddel en die zou ik ook zeker gebruiken :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Dit doet heel erg denken aan een 'scriptrequest' - cq. of je wil dat iemnd het geheel of gedeeltelijk voor je gaat maken.

Bij deze dus de tip: doe dat NIET anders gaat dit topic dicht.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1