HD formateren in XP (alleen NTFS?)

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 10:23

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb net een maxtor D740X (40 GB op 7200 rpm) gekocht. Nu heb ik deze eerst in Raid gezet om zo al mijn bestanden van mijn oude schijf te kunnen copieren (deze gaat weg)
A - Diskette
B -
C - Windows XP
D - Opslag
E - DVD
F - Brander
G - Cd-rom
X - Maxtor D740X

Windows XP wil deze schijf wel formateren maar alleen naar NTFS. Ik beschik niet over welke PM versie dan ook.

In de commandprompt met het commando: format x: /FS:FAT32 krijg ik bij 100% de foutmelding:
Disk to large for FAT32 |:(

Wat kan ik doen? Me, en 98 zien NTFS niet, 2000 wel? kan ik daarmee ook formateren (pro of server versie?)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Damned, al weer geen enkele reactie, op elke topic een reactie, zou mijn probleem de intelligentie van de tweakers te boven gaan? }:O

Verwijderd

je kan Partition magic installen (evt. onder win9x)
Die 'ziet' NTFS wel...
Ik zit zelf ook met dit probleem,
ik heb winXP geinstaleerd, geconverteerd naar NTFS (STOM |:( )
en kan nu niet meer terug.....

Verwijderd

Gewaagde manier om een reply uit te lokken.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 20:30 schreef vegterb het volgende:
Damned, al weer geen enkele reactie, op elke topic een reactie, zou mijn probleem de intelligentie van de tweakers te boven gaan? }:O
grrrrrr >:)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Moet toch wat haha... wordt ik niet echt geliefd van...

Maar eh... ik heb dus geen partition magic (welke versie dan ook) dus dat valt al weg...

Zou het zo erg zijn? :'(

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Daarbij heeft dit als voordeel dat ik bovenaan blijf staan, maar dat zal wel erg illegaal zijn, natuurlijk als tweaker hoor ik me daar nix van aan te trekken, maar ik ben en blijf sociaal dus dit was de laatste... Mijn nederige excuses aan alle tweakers die ik mogelijk gekwetst heb in dit bericht O+

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
En gewoon rechtermuisknop HD -> Format, dan kan je toch gewoon kiezen :?

En 2000 ziet ook NTFS ja en daar kan je ook gewoon mee formatten tijdens de install

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ehm.. kan FAT32 wel partities aan van 40GB? Volgens mij niet, en is dat het probleem....

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op vrijdag 23 november 2001 18:48 schreef Longbowh het volgende:
ehm.. kan FAT32 wel partities aan van 40GB? Volgens mij niet, en is dat het probleem....
Via Google uit de site van windows:

"You cannot format a volume larger than 32 GB in size using the FAT32 file system in Windows 2000. The Windows 2000 FastFAT driver can mount and support volumes larger than 32 GB that use the FAT32 file system (subject to the other limits), but you cannot create one using the Format tool. This behavior is by design. If you need to create a volume larger than 32 GB, use the NTFS file system instead."

"Volumes from 512 MB to 2 TB.
In Windows 2000, you can format a FAT32 volume only up to 32 GB.
Does not support domains.
Maximum file size 4 GB."

Dus waarschijnlijk kan onder windows XP een fat32 partitie ook maar 32 GB zijn. Ja, ik weet het wel zeker 8-)
Hmm, dat zou ook een paar van mijn eigen problemen kunnen verklaren... :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je kunt dus echt wel schijven van >40GB in FAT32 formatteren!!! Gaat gewoon met format c:

Heb het altijd zo gedaan (heb trouwens ook 2 D740X'jes :Y) SWEET!) en die heb ik voordat ik XP installeerde gewoon met een bootflop geformatteerd. In FAT32 wel te verstaan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Ik heb hier een 55 gig patitie in FAT32 in windows XP. En anders maak je gewoon 2 patities van 20. boeit verder niet.
Pagina: 1