Pcchips bios-update :(

Pagina: 1
Acties:

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Topicstarter
Ff een vraagje van mijn kant.

Ik ben dus van plan om binnenkort (lees: op de HCC) een nieuwe HD te kopen, tot 80 gig. Maar nu denk ik dat mijn bios van m'n moederbord dit niet zomaar gaat ondersteunen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een bios-update, en daar zitten de problemen.
Ik heb (volgens het boekje) een mobo uit de BS61M series, maar op de website van Pcchips.nl staan bij mijn weten alleen updates voor de 5,7 en 8 series.

Verdere gegevens over bios:

BIOS ID: 2A6INPN9C
BIOS Date: 08/02/99
BIOS Signon: 08/02/1999-SiS-620-2A6INPN9C-00
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
Super I/O: ITE 8661/SiS 6801 rev 6 found at port 279h
Chipset: SiS 620 rev 2
OEM Signon: BS61M-A/BS61M-AR BIOS Ver:1.2

Deze gegevens komen uit het progje "eSupport Bios Agent" van de award website.

De vraag is nu dus welke bios-upgrade ik moet hebben, als er al een update voor is.
Alvast bedankt.

ps. Ik weet dat pcchips hier niet geliefd is (zachtjes uitgedrukt), maar ik had het mobo niet voor het uitkiezen....

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Probeer de volgende website eens: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccjs.html

Vul daar de gegevens van je bordje in, en je zou het goede model vinden.. (vergelijk de verkregen layout ook met de layout van jouw bordje!)

Ik hoop dat het gaat lukken..

Overigens kun je ook nog altijd zo'n disk zonder bios-upgrade gebruiken, door een programma van de harddisk-fabrikant te downloaden om het bios-probleem te omzijlen!

succes!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:08

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Weet je wel zeker dat dat een PcChips typenummer is? Die zijn nl. meestal in de 571MLR, 748MRT ofzo stijl ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het mobo is in ieder geval een ProComp (www.procomp.com.tw) en dat zouden best wel eens "ge-relabelde" PcChips borden kunnen zijn...

Hier vind je BIOS en drivers voor BS61M series moederborden...
http://www.procomp.com.tw/chinese/j/j2-1.asp?type=bs61m

jammer genoeg staan er geen details over de BIOS-en bij...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 20:31 schreef limoentje het volgende:
Weet je wel zeker dat dat een PcChips typenummer is? Die zijn nl. meestal in de 571MLR, 748MRT ofzo stijl ...
heb net handleiding ff doorgekeken, en ze hebben het constant over de BS61M series, dus.......

Verder kon ik op http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccjs.html weinig vinden, hij vond eigenlijk gewoon niks :(

Heb nu bios van die chinese site gedownload,maar volgens mij is die niet voor de BS61M, maar voor een ander type, zou het te doen zijn om die erop te zetten?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoe kom je er dan bij dat het een PcChips bord is? Ik heb ff met de PcChips lottery die ProComp BS61M onderdelen ingevuld voor PcChips, maar die hebben geen overeenkomstig bord. Vraag: het is een ProComp, waarom denk jij aan PcChips?

Als je ff de PCB versie checkt (staat vaak bij onderste ISA slot) kun je die BIOS v1.3 downloaden van ProComp, immers er staat ook een v1.2 op en die heb jij (als ik de details in je eerste post bekijk)...

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Topicstarter
Vrees dat ik me serieus heel erg beetje veel vergist heb |:(|:(|:(

Hoe heb ik er ooit bij kunnen komen dat het een PcChips is :?
Forgive me people, zal eens verder kijken, zal dan idd een ProComp wezen.

Bedankt dat je me er ff op wees, anders was ik nog lang aan het zoeken geweest denk ik.

Xbox

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Topicstarter
Bios gedownload, is een *.bin bestand, waar vind ik het progje om mee te flashen.

Beetje veel vragen vananvond maybe, maar ben newbe op het gebieuwd van bios-flashen :)

Xbox

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Volgens mij staat dat wel op de site. Je hebt een Award BIOS (zie tech.details van je eerste post), dus haal je hier een flash progje op (het hoeft niet van de fabrikant zelf te komen maar da's natuurlijk wel zo safe):

http://www.procomp.com.tw/usa/english/computer/product/mb/soft.asp?type=bios_utility

Twee versies, maakt in principe niet uit welke je hebt denk ik, maar neem de nieuwste zou ik zeggen!!

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Topicstarter
tnx limoentje, ga gelijk ff downen, en dan morgen ff flashen denk ik

Xbox

Pagina: 1