[XP] Vorige (verwijderde) NIC'S blijven actief

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem onder Windows XP

Ik heb me kaarten omgewisseld en vanaf dat moment kon ik niet meer ip adres 192.168.1.2 in gebruik nemen want die was al in gebruik door een andere kaart die niet in het systeem aanwezig is... nu heb ik de 10Mbit nic omgewisseld voor een 100Mbit nic en wil ik 192.168.1.3 in gebruik nemen en zegt ie dat die ook nog in gebruik is door een niet in het systeem aanwezige nic, om gek van te worden!!! ik snap er niks van.

Ik kan nu alleen op deze pc (233) internetten daarom omdat ik me netwerk settings nie kan wijzigen.

Ook moet ik (ik heb een adsl router) voor mijn adsl dus zorgen dat me router het ip afgeeft, simpel. maar xp geeft hem een ip in subnet mask 255.255.0.0 terwijl hij dus in 255.255.255.0 moet hebben. ik kan dit nergens wijzigen. Nah, het kan wel, maar dan kan ik nie internetten want ik moet zorgen dat me router het ip afgeeft.

btw : me router is 192.168.1.1 op 255.255.255.0

Ter info : ik heb Zon Breedband Plus van Versatel....
Bij Zon is nu niet 1 iemand aanwezig die er iets vanaf weet :r :r :r

wie kan mij helpen???

edit : waar het dus om gaat is dat ik mijn vorige verwijderde nic definitief uit het systeem kan halen.

als ik dat weet ben ik al een heel eind verder :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit systeem is bedacht voor mensen met laptopjes die met verschillende kaarten op verschillende netwerken (met verschillende IP's dus) zitten. Maar bij mij kon ik na het wisselen gewoon er voor kiezen om tóch dit IP 'in te pikken', en het maar voor lief te nemen dat de ouwe netwerkkaart het dan niet zou doen als deze er bijgeplaatst zou worden. Als je het IP instelt op 192.168.1.2 dan krijg je als het goed is een melding waarmee je dit gezeik kunt omzeilen (bij mij tenminste wel ;)). Wat je ook kunt doen is je ouwe NIC terugplaatsen en 'm dan verwijderen uit je netwerkinstellingen. Probeer trouwens eens een IP adres van bijvoorbeeld 192.168.1.33 of zo, lekker hoog, dan weet je zeker dat die niet 'ingepikt' is. Als ie dat niet pakt is je windows gewoon vaaag...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het voor elkaar de 192.168.1.2 weer terug te krijgen op subnet 255.255.255.0

dat is mooi, ik zie ook wel activiteit op me router maar hij doet het nog steeds nie gek genoeg :?