Toon posts:

Philips IDE Cd/r 8x4x32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is inmiddels al een jaartje oud en overlaatst (ja ik weet het, na jaar een is laat;) ) viel me op dat eigenlijk mijn cdwriter niet zijn volle snelheid behaalt. bijvoorbeeld als ik een simpele backup (data) van mijn gegevens maak en ik zeg : 8x dan duurt het soms nog 40 minuten (= 2x) Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dank bij voorbaat

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dma aanstaan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

DMA aanzetten voor een CD brander is niet zo slim, heeft mij ook 10 CD-R's gekost voordat ik erachter kwam dat DMA aanstond ;(

kijk eens in je CD burn prog of de snelheid wel goed is ingesteld, voor jou zou dit dus 8x / 1200 KB/s moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dma een keer opgezet en idd, dan lukt het niet om cd's te schrijven, de instellingen zijn ok. ik heb es een test gedaan en hij begint te schrijven op 8x effectief. maar hij daalt naargelang het proces. dus, na 2 minuten zit hij al aan 4x en na 5 minuten al aan 2x. Ik hoop dat de brander niet zijn beste tijd heeft gehad, want echt ongelooflijk veel gebruik ik hem niet, het is wel hinderlijk als je drie kwartier moet wachten eer je een cd'tje af hebt.
groetjes

Verwijderd

Ik heb ook een 8x4x32 Philips brander en met DMA aan doet tie gewoon netjes 8x branden. (AMD 1400, 256MB, ME)

Ik heb wel eens problemen gehad (met een andere branden maar toch..) doordat er een virusscanner aanstond op de achtergrond.