Toon posts:

ECS k7s5a DDR of SDRAM erbij kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen zo'n goedkope k7s5a kopen. Nu vraag ik me af of ik DDR of SDRAM erbij moet kopen. Ik weet dat er een review over het nut van DDR staat op Tweakers, maar ik wil eigenlijk weten hoeveel het uitmaakt specifiek voor dit moederbord. Is het wel waard om 100,- meer te betalen voor DDR?

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
100 piek meer? Bij mijn weten is DDR ongeveer gelijk in prijs. En als ik jou was zou ik idd DDR kopen dat is toch wel een stukkie sneller.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
ik ga ook een extreem laag budget pc samenstellen (onder de 1000 piek) en er komt dan gewoon sdram in te zitten hoor.

Wordt toch een pc voor beetje internetten en office en heel misschien nog eens een game, maar verder nix heftigs. Heb dus niet echt de behoefte aan DDR ram. (of het moet opeens veel goedkoper gaan worden)

Vraag me alleen af of het nog iets uitmaakt qua stabiliteit :?

I’m not like the OTTERS

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
"Vraag me alleen af of het nog iets uitmaakt qua stabiliteit "

Nee, dat maakt geen bal uit.

• actieman
neej lijkt me ook niet, maar ik blijf (ondanks alle goede verhalen) toch beetje wantrouwend tegenover SiS, sorry...

I’m not like the OTTERS

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
"neej lijkt me ook niet, maar ik blijf (ondanks alle goede verhalen) toch beetje wantrouwend tegenover SiS, sorry..."

Wat een onzin zeg......

Verwijderd

Volgens firingsquad is het verschil tussen sdr en ddr zo'n 5% op dat bord. Verder heb ik begrepen dat dat bord nogal kieskeurig is m.b.t. de voeding die je gebruikt (moet van goede kwaliteit zijn)...

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een ECS mobo met VIA chipset (zelfs KT266A) kost niet zoveel meer hoor. ECS is gewoon lekker goedkoop & strak merk.

Verwijderd

Scheelt zo'n 0 tot 12% afhankelijk van de applicaties, gemiddeld iets van 5%. Dus tja...

Maar gezien de huidige prijzen zou ik gewoon voor DDR gaan, want over een paar maanden je SDR inruilen voor DDR lukt meestal niet :P , en alle procentjes zijn weer mooi meegenomen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 19:45 schreef Liggie het volgende:
100 piek meer? Bij mijn weten is DDR ongeveer gelijk in prijs. En als ik jou was zou ik idd DDR kopen dat is toch wel een stukkie sneller.
Als ik naar de pricewatch kijk dan is bij 512 mb toch wel een verschil van 75,- tot 100,- als je merkloos met merkloos en merk met merk vergelijkt.
Als het maar 5% scheelt dan is het niet waard denk want dan kun ik beter een snellere processor halen. Of niet?

Even ook nog een andere vraag: past dat moederbord ook in een minitower (waar nu een ASUS Mel-C inzit)?

En is de ECS K7VTA3(met KT266 chipset en dat moet ik wel DDR kopen) beter dan de k7s5a?

• actieman
Op donderdag 22 november 2001 19:54 schreef vassago het volgende:
"neej lijkt me ook niet, maar ik blijf (ondanks alle goede verhalen) toch beetje wantrouwend tegenover SiS, sorry..."

Wat een onzin zeg......
noem jij mijn mening maar onzin ;)

naja maakt niet uit.

Maar de keuze DDR of sdram hangt idd af van je budget.
Maar als ik bijvoorbeeld bij gistron kijk zie ik dat er alleen maar 256mb ddr ram wordt verkocht, geen 128mb.
Ik wou er niet al te veel geheugen in stoppen en dus kom ik uit bij sdram.
Kun je het trouwens wel combineren op zo'n sis mobo? Dus DDR en Sdram?

I’m not like the OTTERS

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Combineren is onmogelijk.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• actieman
k thx

I’m not like the OTTERS

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
je kan ze wel niet allebij tegelijk gebruiken hé, just lettin' ya know ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DDR zonder twijfel, het scheelt 25 piek ofzo, en dat is die 10% snelheids winst ook wel mogelijk

En wantrouwen tegenover SIS? Wat een onzin! heb hier wat opstart probleempjes gehad, maar hij is snel, stabiel! heb nog geen vastloper gehad met XP afgelopen 2 weken
Pagina: 1