Toon posts:

Backup snel , veel en goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag wat voor mogelijkheden zijn er, naast CD branders en DVD branders, als je backups wil gaan maken maar niet heel lang moet wachten voor je een file hebt teruggezet. Ik weet dat CD branders en DVD branders hier perfect geschikt voor zijn maar op een CD gaat te weinig data en een DVD brander vind ik te duur nog. Tape drives zijn weer te traag, het liefste zou ik na een backup eenvoudig files willen "accessen" of terug willen zetten.

Zijn er nog meer mogelijkheden die ook betaalbaar zijn? Optisch ofzo?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 14:13

Sick Nick

Drop the top!

Extra HD plaatsen in Raid mirroring ofzo? En backup van je data en snellere leesprestaties :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je al eens gedacht aan een extra hdd? sinds kort doe ik het ook op een 40gb hddtje (maxtor)

supersnel, betaalbaar, en makelijk terug te zetten,

alleen kun je wel heel moeilijk een history opbouwen

A wise man's life is based around fuck you

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aangezien je snel losse files terug wilt kunnen zetten, denk ik dat het gaat om "user fouten". Perongeluk files weg gooien enzo.

De oplossing is dan simpel: Gewoon niet zo stom zijn. Na een paar keer leren ze het echt wel af. Tegen dit soort fouten is geen backup opgewassen. (Of je moet met cvs gaan werken ofzo)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 23:09
Nou, is niet echt de meest profi oplossing of zo maar je kan eens kijken naar de Onstream Back-up units zijn behoorlijk snel en niet echt duur.
code:
1
2
OnStream Tapedrive 30GB (Intern IDE)  FL 618,- 
OnStream Tape 30GB  FL 110,-

Verwijderd

Ik roep het al jaren:

De beste backup van een snelle en grote schijf, is een 2e snelle en grote schijf.

5400 rpm ding in een uitneembare bracket.

Verwijderd

Inderdaad.

Een 40 gig HD'tje kost vandaag de dag maar net boven de 250 piek.

Voordeel = Makkelijk en snel backup maken en terugzetten.
Nadeel:Max = 40 gig.
(kan natuurlijk nog gedrivespaced worden oid)

Het cheapste DVD fikkertje kost bij Pricewatch nu 367 piek.

Voordeel:Data schrijven op zoveel schijven als je maar wilt.
Nadeel 1= De op de El cheapo brander geschreven DVD's kunnen alleen maar teruggelezen worden op die El cheapo brander.
Nadeel 2=DVD schijven zijn nog behoorlijk duur.

Verwijderd

Ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk van de capaciteit van een DVDRW.

En neem daarbij het feit dat er nog steeds geen vaste standaard is.

En een IDE drive is een IDE drive. Hang 'm aan een kanaal, en gaan. BIOS-probz daargelaten.
Pagina: 1