Hoe met een laptop op internet?

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb dus sinds kort een laptop gekocht, een heel mooi dingetje moet ik zeggen, al heb ik van laptops zelf niet zo heel veel verstand.. Nu wil ik ook met die laptop op internet kunnen. Ik heb hier ook een pc staan waarmee ik aangesloten zit op het internet via de kabel (max 64kb/s down en 24kb/s up). Nu is het vast wel mogelijk om deze computer door te verbinden met m'n laptop, zodat ik met m'n kabel abbonement zowel op m'n pc kan internetten als op m'n laptop..

Nu heb ik op 't forum een heleboel gelezen over wireless lan. Maar wat is dat eigenlijk precies? M'n laptop beschikt over een Infrared port met de volgende specs: "Infrared Data Association (IrDA) compliant serial infrared port enables 4Mbps (FIR mode) cableless data transfer with IrDA 1.1-compatible external devices".

Wat moet ik nu kopen voor m'n pc om draadloos te kunnen internetten/mailen/etc.. op m'n laptop?? Ik heb al een beetje rond gezocht en apparaatjes gevonden die tamelijk aan de prijs waren (rond de 500 piek). Ik hoor graag reacties van wat ik nu precies moet kopen, van welk merk, type, prijs, etc..

Nou, brand maar los zou ik zo zeggen ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 22 november 2001 19:19 schreef blakez het volgende:
Ik heb dus sinds kort een laptop gekocht, een heel mooi dingetje moet ik zeggen, al heb ik van laptops zelf niet zo heel veel verstand.. Nu wil ik ook met die laptop op internet kunnen. Ik heb hier ook een pc staan waarmee ik aangesloten zit op het internet via de kabel (max 64kb/s down en 24kb/s up). Nu is het vast wel mogelijk om deze computer door te verbinden met m'n laptop, zodat ik met m'n kabel abbonement zowel op m'n pc kan internetten als op m'n laptop..

Nu heb ik op 't forum een heleboel gelezen over wireless lan. Maar wat is dat eigenlijk precies? M'n laptop beschikt over een Infrared port met de volgende specs: "Infrared Data Association (IrDA) compliant serial infrared port enables 4Mbps (FIR mode) cableless data transfer with IrDA 1.1-compatible external devices".
IrDa is niet echt wat je noemt lekker snel voor die toepassing.......
Wat moet ik nu kopen voor m'n pc om draadloos te kunnen internetten/mailen/etc.. op m'n laptop?? Ik heb al een beetje rond gezocht en apparaatjes gevonden die tamelijk aan de prijs waren (rond de 500 piek). Ik hoor graag reacties van wat ik nu precies moet kopen, van welk merk, type, prijs, etc..

Nou, brand maar los zou ik zo zeggen ;)
Als je draadloos wilt internetten raad ik je aan (indien je budget het toelaat) 2 wireless lankaartjes te kopen waarvan de ene een pcmcia-kaartje is (de ander is dat waarschijnlijk ook maar dan in een PCI-slot gedrukt)

Een wireless-lan kaartje is dus gewoon een draadloos netwerkkaartje wat signalen dmv radiogolven verstuurt (en ontvangt)

Verwijderd

wireless is nog steeds vrij duur.

goedkoop is met utp:
2e netwerkkaart in desktop: 40 gulden
10m cross-utp: 20 gulden
pcmcia-netwerkkaart: 150 gulden

klaar :)

Verwijderd

pci netwerkkaart 30
pcmcia 133

(dat heb ik er voor betaald)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 22 november 2001 19:25 schreef MREn het volgende:
wireless is nog steeds vrij duur.

goedkoop is met utp:
2e netwerkkaart in desktop: 40 gulden
10m cross-utp: 20 gulden
pcmcia-netwerkkaart: 150 gulden

klaar :)
Ook de oplossing die ik heb gebruikt om dezelfde reden: wireless lan = duur

Maar er wordt gevraagd naar draadloos en wat jij weergeeft is niet draadloos

Ik weet dat jij dat ook wel weet, maar ik weet niet of de topicstarter hiermee bekend is, vandaar dat ik dit post

edit:

Niet goed genoeg gelezen.... 500 gulden is dus te duur, dus is draadloos netwerken geen optie voor jou. Tenzij je tevreden bent met een enorm trage verbinding door IrDa.
Een IrDa-adaptertje voor je normale pc kost niet zo enorm veel maar nog een bijkomend nadeel is dat dat extra IR-poortje voor je normale pc niet al te ver bij de poort van je laptop mag zijn verwijderd.... 2 meter is in veel gevallen al teveel; 50 cm is een stuk prettiger. Je zit dan dus alsnog bijna met laptop 'vast' aan een snoer.

Dus sluit ik me toch volledig aan bij het netwerk met draadjes..... Veel goedkoper en ook VEEL sneller met als enige nadeel dat je dus met je laptop aan een snoertje vast zit.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
Vergeet niet dat betaalbaar draadloos veel langzamer is dan niet draadloos.
File overdracht is ook wel leuk met een netwerk, en dan is niet draadloos toch veel sneller.