[divX]Schokken hoge resoluties standaard?

Pagina: 1
Acties:

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb een aantal zelfgemaakte filmpjes geconverteerd naar divX. Bij lage-resolutie (320*240 en 400*300) filmpjes kan ik die dan vervolgens met Windows Media Player goed afpelen. Maak ik echter een filpmje van 640*480, 24 frames per seconde, dan gaat het filmpje bij het afspelen behoorlijk schokken. Dit geldt tot nu toe voor verschillende filmpjes, allemaal van minder dan 10 seconde, met name bij full-screen. Bij herhaaldelijk achter elkaar afspelen lukt het Media Player na een seconde of tien om bijna vloeiend af te gaan spelen, maar dan is het eigenlijk al te laat, want het moet de eerste keer goed zijn.

Hebben anderen dit probleem ook al ervaren, of ligt het alleen aan mijn pc/systeem?

(Het gaat er dus niet om, dat ik dit probleem op mijn pc specifiek wil oplossen, maar dat ik bestanden wil hebben die bij iedereen met een redelijke pc goed af te spelen zijn en ik dus denk daarvoor niet divX te kunnen gebruiken)

Voorbeeldbestand wat dus problemen oplevert (767kb):
http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Machine2.avi

Mijn specs:
conversieprogramma: Rad Video Tools
Windows ME
Windows Media Player 7.01.00.3055
Pentium III MMX 500mhz
640mb SDRAM
Voodoo 5 5500 64mb

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Ik kan um hiero perfect spelen, dus er is niets mis met het filmpju :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

past denk ik beter bij video en geluid ofzo

Iig, DivX vereist gewoon een zware PC, over het algemeen hoort het op een 500Mhz wel redelijk te lopen, dus misschien het uitzetten van wat achtergrond spul (of opnieuw installen)

Verwijderd

verkeerde forumm........

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Filmpje werkt prima @ AMD 1GHz + 512MB

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Oogst, vette creatie! Veel leuke dingen om naar te kijken, creatieve uitspatting gehad? :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ja, beetje lopen MAX-en. Ik moet hem nog posten in de 'post hier je 3d-zooi'-topic, maar ik moest dus nog ff een goede format hebben. Ik denk dat ik trouwens toch maar voor divX ga, want BINK is wel weer erg groot. En .mov natuurlijk, voor de Macintoshers onder ons.

Hoe kan ik eigenlijk zorgen dat mijn topic wordt verplaatst naar een ander Forum hier op Tweakers? Of kan alleen de webmaster dat?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

W&G -> AV

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 22 november 2001 21:57 schreef Oogst het volgende:
Ja, beetje lopen MAX-en. Ik moet hem nog posten in de 'post hier je 3d-zooi'-topic, maar ik moest dus nog ff een goede format hebben. Ik denk dat ik trouwens toch maar voor divX ga, want BINK is wel weer erg groot. En .mov natuurlijk, voor de Macintoshers onder ons.

Hoe kan ik eigenlijk zorgen dat mijn topic wordt verplaatst naar een ander Forum hier op Tweakers? Of kan alleen de webmaster dat?
Dit kan je voor elkaar krijgen door er in [forum=26] een topicje over te openen. Daar kunnen dit soort kleine verzoekjes prima in :).

Dat filmpje loopt op een athlon 500@700 ook helemaal prima trouwens. Mooi gemaakt ook :).

Ik denk dat het toch aan jouw config ligt, en aangezien je dat probleem niet wilde oplossen :+. Klaar *D

(nee hoor :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucko

One clown to rule them all !

loopt hier perfect op een Pentium 2 @ 450mhz, dus probleem = niet het filmpje.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hier loopt ie ook prima op MAX CPU instelling

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Loopt als een zonnetje. Heb cel466 dus lijkt me dat er iets mis is bij jou.
Pagina: 1