Bios overleden, waar nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Na een paar X-files achtige problemen met mijn server, kon 'ie opeens geen IDE devices meer vinden in het bios. Na een flash met het laatste bios wou hij niets meer vinden. Een reboot verder opeens een "Bios Checksum Error"... :(

Ik heb alles geprobeerd, ik kan nog wel booten met een floppy na die Bios Checksum. Maar bij het flashen accepteert hij helemaal BIN files meer. Ik vermoed dus dat het bios overleden is.

Het gaat om een Abit BE6-2 (rev. 2.0) en heb zeker weten de juiste bios file gebruikt. Door de falende schijven vermoedde ik eerst dat de voeding kapot was en die heb ik dus eerst vervangen, zonder resultaat. Ook het geheugen heb ik vervangen, alleen de processor niet. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

Aangezien ik zelf de hoop al heb opgegeven, vraag ik me af waar ik een nieuwe bios aan kan schaffen. Op het mobo zit geen garantie meer en winkel waar ik 'm gekocht heb bestaat ook niet meer :P
Op de site van Abit kan ik ook niet vinden ... dus weet iemand hoe ik aan een bios kan komen ????

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 01:40

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik zou zeggen ga langs een andere shop waar ze Abit mobo's verkopen :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Al geprobeert nieuwe Batterij erin te stouwen??

als me 286 met de melding kwam:) was dat het meestal..maarja..waar hebben we het over 19 heel lang geleden

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Als je een maitje naar de support van abit nederland stuurd zijn zij meestal bereid om je kostenloos een nieuwe bios te sturen. Zo heb ik dat een met een abit hotrod raid kaartje gehad, duurt een weekje ofzo, maar ja.

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 00:41

• Steenvoorde
Heeeej, nooit gedacht dat Abit nog nederlandse support geeft. Ging dat vroeger niet via Ropla ofzo? :)

Eerst maar ff mailen naar de support, anders maar een nieuwe bios bestellen.

Thanx mates! :)

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Mag wel gezegd worden dat er aardige gasten zitten bij Abit Nederland (in Limburg als ik het goed heb). Bij deze dus. Het zijn aardige gasten die je goed helpen.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Steenvoorde
Zo het mailtje naar de support is verstuurd, ben benieuwd naar de reactie... :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 18:33 schreef Steenvoorde het volgende:
Het gaat om een Abit BE6-2 (rev. 2.0)
He ik heb precies hetzelfde probleem als ik te ver ga met overklokken maar op een lager mhz doet ie het wel gewoon.
anywayz je kunt gewoon een nieuwe krijgen bij abit nederland gewoon ff een mailtje sturen, is gratis!
Pagina: 1