Toon posts:

Newbie vraagt netwerk hulp!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal geen verstand van netwerken dus vraag ik maar ff hulp, daarvoor is er deze forum toch?

Ik wil 2 computers met elkaar verbinden zodat ik wat filmpjes kan overpompen. Ik heb hier al een Cross cable van 11 meter lang(hoe lang mag deze eigenlijk zijn?) want de andere computer ligt een verdieping lager. Beide computers hebben een 10/100 Intel NIC. Ik heb de FAQ en search geraadpleegt en ik heb het volgende geprobeert :

PC1 192.168.1.1 SubNetMasker 255.255.255.0

PC2 192.168.1.2 SubNetmasker 255.255.255.0

Beide werkgroep : WERKGROEP

Maar ik zou dit niet schrijven als dit werkte.

Zou iemand mij haarfijn kunnen uitleggen hoe ik beide computers moet gaan instellen!

Ik gebruik WinXP , ik hoef geen internet te delen ofzo ik wil ze alleen maar met elkaar kunnen laten communiceren.

Bij voorbaat dank.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

DJ

De config die je hier geeft ziet er goed uit.

Kun je wel de machines pingen? Dus kan 192.168.1.1 pingen naar 192.168.1.2 en omgekeerd?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik verder zou kunnen proberen.

LOL, lache icoon heb ik nu zeg :D.

Verwijderd

FF de networking wizzard draaien en dan bestanden delen. Dan moet het werken, is bij mij nl. ook!
Suxass

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Op donderdag 22 november 2001 22:03 schreef Bishop het volgende:
FF de networking wizzard draaien en dan bestanden delen. Dan moet het werken, is bij mij nl. ook!
Suxass
instellingen van hem zijn goed dus zal die wizard dnek ik ook niet werken.

Probeer eens bij beide pc's jezelf te pingen (dus ping 192.168.1.1 op de pc 192.168.1.1 en dat ook op de andere pc)

als een van de pc's hier moeite mee heeft (4x timeout) dan is er waarschijnlijk een irq conflict of de netwerkkaart is kapot.

Doet hij dit wel goed moet je maar eens kijken naar je cross-over cable dan kan dat ook nog de boosdoener zijn (ga dan je huidige kabel ruilen tegen een andere.)

is dit het ook niet moet je mij ff mailen op bbreijs@wanadoo.nl kan je misschien wel verder helpen.

cross-over cable mag volgens mij iets van 100meter zijn om amper verlies te lijden.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt