mid-performance coolers

Pagina: 1
Acties:

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53
Ik ben nu druk bezig met het samenstellen van een eigen systeem maar de koeler is eigenlijk nog mijn enige twijfelpunt.
ik heb als niet-werkende scholier natuurlijk niet zoveel geld dus alles wat ik kan bezuinigen is al mooi meegenomen.
De processor wordt iig een XP 1600+ op een Gigabyte of EpoX mobo met KT266A chipset.
Als ik de search gebruik op zoek naar koelers komt eigenlijk altijd een NoiseControl Silverade, een Alpha 8045 of een Swiftech naar voren, maar die zijn mij gewoon VEEL te duur.
Nu zoek ik dus een koeler die aardig presteerd maar die niet als te duur is. (Maximaal 90 gulden).
Ik ben onder andere de 5T208B1H3T SuperRock tegen gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5T208C1E3T.gif
Deze schijnt aardig te kunnen koelen voor die 30 piek wattie kost :) .
Verder sprong de Global Win WBK68 met Delta AFB-80MP me op.. Die is ook niet te duur.

ZIjn er verder nog goede koelers in deze prijsklasse?
En dus geen koelers van meer dan 100 piek :)

Ik ben trouwens wel van plan lichtjes te overklokken.. Want anders had ik hem niet hier gepost..

Thnx IIG....

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

heb deze: TITAN D5T ,kan tot een xp1800+ aan.
hier staat een test van deze cooler:
http://www.ocinside.de/html/results/coolertest.html
deze 80 mm fan/cooler voldoet prima :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
ik heb de spire met de koperen onderkant :)

met een AthlonXP 1600+ @ 1575 MHZ wordt ie MAX 44 graden :)

Verwijderd

ho ja, heb hem maar 45 piek betaald.

Verwijderd

Het lijkt mij eigenlijk niet verstandig om die paar tientjes op een koeler te bezuinigen. Wat is dat nu eenmaal op de prijs van een compleet systeem. Dit zal je later zeker een hoop geld en iritaties schelen.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53
Op donderdag 22 november 2001 19:27 schreef Sidewinder het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk niet verstandig om die paar tientjes op een koeler te bezuinigen. Wat is dat nu eenmaal op de prijs van een compleet systeem. Dit zal je later zeker een hoop geld en iritaties schelen.
ik denk dat je voor 100 piek toch al een aardige cooler kan krijgen... misschien niet top-of-the-bill, maar iig in staat om je pc koel genoeg te houden...
Op donderdag 22 november 2001 18:53 schreef hobbjet het volgende:
heb deze: TITAN D5T ,kan tot een xp1800+ aan.
hier staat een test van deze cooler:
http://www.ocinside.de/html/results/coolertest.html
deze 80 mm fan/cooler voldoet prima :)
waar heb je hem gekocht??
Op donderdag 22 november 2001 18:55 schreef Cutebritney het volgende:
ik heb de spire met de koperen onderkant :)

met een AthlonXP 1600+ @ 1575 MHZ wordt ie MAX 44 graden :)
typenr?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

op een pc beurs in belgie 2 maanden geleden,ben spijtig genoeg de naam van de winkel kwijt :'(

Verwijderd

heb een shop gevonden in nl.
staat in de pricewatch http://www.demension.nl
45 gulden :)

Verwijderd

Alpha PAL6035 en Swiftech MCX-370 zijn goede mid-performance CPU coolers en stukken goedkoper :P

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 20:13 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Alpha PAL6035 en Swiftech MCX-370 zijn goede mid-performance CPU coolers en stukken goedkoper :P
de alpha is 2 maal zo duur, maakt 2 maal zoveel lawaai en koelt slechter dan de titan.
(ondervinding)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 20:24 schreef hobbjet het volgende:
de alpha is 2 maal zo duur, maakt 2 maal zoveel lawaai en koelt slechter dan de titan.
(ondervinding)
Flauwekul, een heatsink maakt helemaal geen geluid. Het ligt er dus maar aan welke fan je erop plaatst hoeveel geluid je koeler gaat produceren >:)

Verwijderd

staat een 6700rpm papst fan op.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Neem geen Globak win WBK als je geen herrie neemt, of neem er een als je herrie wilt ;)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 20:40 schreef AaroN het volgende:
Neem geen Globak win WBK als je geen herrie neemt, of neem er een als je herrie wilt ;)
WBK heeft standaard een Delta 60HP en die maakt een behoorlijke bak herrie als je stilte gewent bent.
Pagina: 1