Op donderdag 22 november 2001 19:31 schreef Chellosupport het volgende:
alles valt te hacken tegenwoordig, maar ik vrees er echt niet voor, ik heb geen firewall, nooit wat gebeurt.
moet ook wel zeggen dat ik totaal niets persoonlijks op mijn pc heb staan, puur voor gamez/internet/school (m'n oude boekverslagen mogen ze gerust hebben).
ik moet zeggen dat mensen veel te paranoide worden tegenwoordig.
hierbij moet ik wel toevoegen dat ik uitkijk wat ik doe en weet waar ik voor uit moet kijken in mijn ervaring op de IHD. ten eerste dus nooit vreemde bestanden openenen, da's een goed punt. ten tweede ga ik niet naar al die warez sites, etc of FTP ik. ik heb geen server (mag niet van chello, heb ik ook niet nodig). ik geef m'n echte emailadres nooit weg, enkel een junkmailadres op een externe server (mail.com, hotmail, etc.). zo zijn er allemaal kleine dingetjes die het safe maken.
Hackers gaan veel liever voor bedrijven, ze geven niet veel om users, tenzij je een 12 jarig jongetje bent dat mensen pissig maakt op de quake/unreal/etc servers, dan kan je wel eens peg krijgen.
maar wat dan nog? een format is nooit weg om je systeem weer op te schonen.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Als een hacker het al in zun hoofd zou halen om een particulier te hacken.
En je heb geen trojan derop.. kost het veel te veel tijd en dan dan ben je erin. zoals hierboven wordt gezegd een boekverslag een spelletje nou wow.
Daar ben je blij mee als hacker.
Een script kiddie is wat anders ..
maar dat staat vast wel in de faq