laptop gebruiken als zapper

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ok, het is compleet nutteloos :D maar zijn er ook programmaatjes om de IR poort van je laptop te gebruiken als zapper (voor TV, stereo etc.). Je hebt ze wel voor PDA's dus een laptop zal het ook wel kunnen..

lijkt me wel es leuk om te proberen.. gebruik ik die IR poort ook nog ergens voor :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat het wel zou moeten lukken, maar ik weet er geen proggies voor. Probeer anders er zelf eentje te schrijven :P

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zou wel geinig zijn ja :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik weet niet of je de search hebt gebruikt.... Als je dat wel hebt gedaan, dan heb je verkeerde zoektermen gebruikt gezien het feit dat er enorm veel topics over geweest zijn.

Ik zal het voor je samenvatten:

KAN NIET

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 19:04 schreef wfvn het volgende:
Ik weet niet of je de search hebt gebruikt.... Als je dat wel hebt gedaan, dan heb je verkeerde zoektermen gebruikt gezien het feit dat er enorm veel topics over geweest zijn.

Ik zal het voor je samenvatten:

KAN NIET
relax man.. ik heb de search gebruikt en ik kwam 1 zo'n topic tegen waar ik verder niks mee kon...

ik kan me haast niet voorstellen dat het niet kan.. lijkt me gewoon een combinatie van signaaltjes naar die poort sturen (8>

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 17:34 schreef rick_h het volgende:
ok, het is compleet nutteloos :D maar zijn er ook programmaatjes om de IR poort van je laptop te gebruiken als zapper (voor TV, stereo etc.). Je hebt ze wel voor PDA's dus een laptop zal het ook wel kunnen..

lijkt me wel es leuk om te proberen.. gebruik ik die IR poort ook nog ergens voor :P
voor op de palm zijn die er wel dus voor op de laptop ook vast wel

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 22 november 2001 19:08 schreef rick_h het volgende:

[..]

relax man.. ik heb de search gebruikt en ik kwam 1 zo'n topic tegen waar ik verder niks mee kon...

ik kan me haast niet voorstellen dat het niet kan.. lijkt me gewoon een combinatie van signaaltjes naar die poort sturen (8>
Ik zeg dus al dat je dan de verkeerde zoektermen hebt gebruikt........

Zoek toch even wat verder.

Om de een of andere reden kan ik ze momenteel ook niet zo best vinden.

Er zijn echt al enorm veel topics over geweest. Kben er zelf ook in geïnteresseerd maar krijg keer op keer te zien in die topics dat het dus doodgewoon niet kan. Ik meen door verschil in golflengte.

Als ik wat van die topics heb teruggevonden zal ik ze wel ff posten...

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
In principe zou het volgens mij wel moeten kunnen, maar je zit (als je de IRda poort gebruikt tenminste) met het feit dat een IRda poort niet erg veel zendkracht heeft, en de laptop dus vrij dicht (max. 2 a 3 meter dacht ik) bij de apparatuur moet staan.

offtopic:
Ik heb zelf een IRda poort in mijn 2e pc zitten (octek netPC, heel klein kastje met celeron 900), deze gebruik ik als dvd-speler/spelcomputer. Ik moet de IDda poort nog eens even proberen, of deze ook goed werkt met de signalen van mijn afstandsbediening. Dit is volgens mij geen probleem omdat de IRda niet wordt gebruikt als zender, maar ontvanger. Dus ik zal het wel zien, als het lukt open ik wel een topic :)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Je moet idd met de juiste frequentie kunnen aansturen, daar deze hoger licht dan de maximale bandbreedte van een compoort zal je dat dus nooit direct kunnen aansturen :(
Je kan echter wel met weinig componentjes een "zapper interface" bouwen die keurige (heet geloof ik rc5 code)signialen afgeeft :)
ff zoeken op internet en je komt vast wel iets tegen.

bdw ik kan mijn verlichting er wel mee schakelen omdat die ab met lagere frequenties werkt :)

Powered bij meergranenbrood.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[topic=80663/1/25]
[topic=194696/1/25]
[topic=188475/1/25]
[topic=186521/1/25]

Meer kan ik op dit moment niet vinden.

Als je het ECHT wil moet je zelf een IR-zendertje maken... in één van bovenstaande topics staat gloofk wel een linkje
Pagina: 1