Toon posts:

[VB] expression in query's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc met exact dezelfde access 2000 versie.

Ik heb een mdb database met daarin een query waarin de kolom de waarde format([datum afspraak];"ww") bevat.
Op mijn ene computer doet hij het en op de andere zegt hij:

Deze functie is niet beschikbaar in expressies. in query-expressie nz(format([afspraak datum],"ww")).

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens niet het enige vage wat hij doet. ook alle sub functions met onderin msgbox err.description vervangt hij door msgbox error$, en geeft dus ook een error. Ik heb hier de MSDN cd's en daar staat er ook helemaal niets op. Ook niet op msdn online.
:?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen. Op msdn staat er ook niets over.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik zou de referenties eens controleren, als er daar eentje van ontbreekt geeft hij vaak van dat soort vage meldingen.

Ook heb ik wel eens problemen gehad met een referentie naar de Microsoft Office Object Library (mso97.dll)(Office 97 dus) als deze in een andere directory stond dan bij de pc waar ik hem op ontwikkeld had dan gaf hij ook die melding terwijl de referentie wel goed stond.
Als ik dan de referentie verwijderde en weer opnieuw aanmaakte ging het wel goed, je zou eens kunnen kijken of dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe verwijder ik zo'n referentie

Verwijderd

Topicstarter
Yoh, Je bent een schat. Morgen moet het gehele systeem worden geïnstalleerd bij de bank. Ik teste het net op een andere computer en toen deed hij het niet. Nu heb ik de Microsoft office objects 9.0 library ingesteld en doet hij het wel. Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik deze instelling kan meesturen bij mijn access packet en deployment wizzard.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mag ik weten voor welke bank? Dan weet ik of ik mischien op zoek naar een andere moet.......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1