Toon posts:

quake 3 altijd 60 fps op XP computer

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Quake 3 draait constant 60 frames per seconde.. Maar op mijn systeem op windows 98 kwam hij biven de 100.. Is dit gewoon of doet windows een limit op quake 3.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hoogstwaarschijnlijk heb je Vsync aanstaan, en draait je monitor op 60Hz (voor dit laatste zou ik sowieso ff die XP refreshrate fix downloaden, want 60Hz kijkt nou niet bepaald prettig.. ;))

Dus ergens in je OpenGL settings moet je Vsync uit kunnen zetten.

#

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Yep dat klopt geld trouwens ook bij een hoop andere games zet die p00p vert syc. uit vreet alleen maar frames.

Kenners weten waarom

Verwijderd

En bedankt, zat nu al een tijdje met 60hz te spelen.

Verwijderd

waar kan je die Refreshrate Fix voor XP downloaden?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Toch wel zielig dat er vaak vragen komen zo van:
Waar kan ik [programma] dan downloaden?
Leer toch eens een zoekmachine te gebruiken! Een korte zoektocht met Google en voila, tig links om de nVidia Windows 2000/XP refreshrate fix te downloaden...

Sorry dat ik zo pissig doe, maar dergelijke vragen zie je hier zo ontzettend vaak voorbij komen terwijl een simpele zoektocht met Google je uit de brand helpt!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
Damn, zeker. Tegenwoordig reageer ik daar maar niet meer op, want dan krijg je gezeik dat je hem net zo goed had kunnen helpen... ja, ik ben z'n moeder niet....

Steam

Verwijderd

boeit toch niet zoveel menselijk oog kan toch maar max 60 fps zien... maar ja download gewoon ff de xp refresh rate fix voor opengl op http://www.tweakxp.com (ff zoeken)

Verwijderd

heb je maxfps niet op 60 staan?

cg_maxfps in q3

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

ja dat heb ik in Counter-Strike onder XP ook
dat is een bug van Windows zelf
bij Quake 3 haal ik wel meer fps

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:04
Op dinsdag 25 december 2001 23:19 schreef 31482 het volgende:
boeit toch niet zoveel menselijk oog kan toch maar max 60 fps zien...
Je ziet wel degelijk boven de 60fps, doe maar eens com_maxfps 60 en dan 120 in q3 (als je refreshrate 120hz heb en 120fps haal iig).

Maare ff on-topic:
Als je de standard geforce drivers (als je tenminsteeen gf heb) van XP gebruikt staat fsaa standard aan en dit kost je ook heel wat frames, installeer de nieuwste detonators voor xp en zet bij de fsaa tab het uit :)

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:15 ]

Verwijderd

boeit toch niet zoveel menselijk oog kan toch maar max 60 fps zien... maar ja download gewoon ff de xp refresh rate fix voor opengl op http://www.tweakxp.com (ff zoeken)
klopt, oog kan niet eens meer zien dan 30 fps , maar je hersenen wel :) Hoe hoger de fps, hoe vloeiender het gaat!

Verder staat de Refreshrate-Fix voor 2000\xp ook in de FAQ van V\B...

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (8/08/02)

dat was het :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:15 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:52
klopt, oog kan niet eens meer zien dan 30 fps , maar je hersenen wel Hoe hoger de fps, hoe vloeiender het gaat!
Lijkt me sterk dat wanneer je ogen er maar max 30 kunnen waarnemen je hersenen er meer kunnen zien...volgens mij hebben de hersenen alleen een creatief systeem dat beeldjes "gokt", maw: ,meer dan 30 fps zie je absoluut niet (dat denk je alleen maar), om een minimale framerate van 30 te garanderen (ten alle tijden) heb je vaak wel een hogere gemiddelde framerate nodig...dat bedoel jij waarschijnlijk

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Maar goed, je kunt die vsynbc wel uit zetten, maar ik vind het dan helemaal niet meer mooi draaien, dus ik zou het wel aan laten staan, dan liever die fix erover.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 13:19 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat wanneer je ogen er maar max 30 kunnen waarnemen je hersenen er meer kunnen zien...volgens mij hebben de hersenen alleen een creatief systeem dat beeldjes "gokt", maw: ,meer dan 30 fps zie je absoluut niet (dat denk je alleen maar), om een minimale framerate van 30 te garanderen (ten alle tijden) heb je vaak wel een hogere gemiddelde framerate nodig...dat bedoel jij waarschijnlijk
nee dat bedoel ik niet en als je me niet geloofd dan hoeft dat echt niet en dan zoek je het toch mooi een keer uit?

|:(

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Fuelke

Forza Ferrari

boeit toch niet zoveel menselijk oog kan toch maar max 60 fps zien...waarop een paar reacties kwamen :)
Nvidia Technical Brief
It's generally believed that a frame rate of 60fps is necessary, as this approaches the critical flicker frequency of the average human eye (the critical flicker frequency is the frame rate at which animation appears completely realistic and fluid)...beyond 75 fps it is difficult to detect any performance improvement. Displaying images faster than the refresh rate of the monitor results in wasted graphics computing power, as the monitor is unable to update it's phosphors (or display) that fast, essentially wasting frame rate beyong its refresh rate
Discussie gesloten neem ik aan?

En ik neem aan dat het probleem van de topicstarter opgelost is.

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:15 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1