Toon posts:

2 internet aansluitingen --> Probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst Chello, heb ik via een Nexland SOHO (routertje) verdeeld over drie werkstations.

Nu heb ik ook nog ADSL erbij, heb ik direct op mijn server gehangen (nwkaart 1), en draai mail- en webserver.

Nu wil ik de server ook via het netwerk bereiken, dus, server via nwkaart 2 op routerje gehangen, en als de routing table is aangepast met het ip van nwkaart 1 (anders moet ie iedere keer via het internet, nu dus via de router), werkt het inderdaad, maar NU GEEFT MIJN SERVER PROBLEMEN, o.a. met de DNS servers. Hij ziet opeens 2 internetverbindingen, en kiest voor de router, terwijl ik hem eigenlijk voor de ADSL wil laten kiezen. Hoe krijg ik dit opgelost?

Samengevat: Ik wil dus op mijn server 2 netwerkaansluitingen: ADSL direct op nwkaart 1 (voor web- en mailserver doeleinden), routertje op nwkaart 2 (voor interne bestandsoverdracht). Moet ik dan iets (neem aan op de server) uitschakelen, en zo ja waar, en hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, ik draai XP Professional op de server!

Verwijderd

Topicstarter
Kan echt niemand helpen? Het is namelijk best een probleem op deze manier, iedere keer stekkertje uit, booten, stekkertje in, booten!

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Probeer het programma 'Midpoint Teamer' ergens te vinden.. Hiermee is het mogelijk meerdere internetverbindingen in te stellen. En ook om er bijv. daarna 1 uit te zetten.. Ik ben geen expert op het gebied van dat programma ofzo.. maar ik denk dat als je er ff mee gaat spelen dat je een heel eind komt als ik je verhaal zo lees.