Misschien leuk? DooM op OpenGL

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Hey lui,

er zijn hier vast wel mensen die soms als ze werkelijk niks te doen hebben net zoals mij een potje DooM gaan spelen. Ik heb iets gevonden wat ik wel vet vind, namelijk:

http://legacy.newdoom.com/

Met dir programma kun je DooM in vele manieren aanpassen en het zelfs spelen op OpenGL, wel vet of niet? Probeer het eens zou ik zeggen. :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Al aardig oud, maar Doom ruled zeker weten nog steeds :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
:Z :z

Verwijderd

COOL IK HEB LAATST ALLE DOOMS GEDOWNLOAD

bla caps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een week of twee geleden weer eens gespeeld :)
DooM was *het* spel dat mij definitief naar de PC haalde (was voorheen Amiga freak). Nu in 1024x768 OpenGL en QW style controls (mouselook+wasd) was het weer een echte blast from the past :) Aanradertje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er is toch ook een OpenGL versie van ZDoom? Ik speel trouwens liever gewoon ZDoom, ziet er 'beter' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 01:07 schreef ncgq.prophet het volgende:
Toevallig een week of twee geleden weer eens gespeeld :)
DooM was *het* spel dat mij definitief naar de PC haalde (was voorheen Amiga freak). Nu in 1024x768 OpenGL en QW style controls (mouselook+wasd) was het weer een echte blast from the past :) Aanradertje inderdaad.
Euuuh, ik deed in de originele DOOM toch ook al met keyboard + muis. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 01:21 schreef Bigs het volgende:
Er is toch ook een OpenGL versie van ZDoom? Ik speel trouwens liever gewoon ZDoom, ziet er 'beter' uit.
Doom Legacy is ook gewoon Doom met OpenGL, plus een zooi extras (verbeterde multiplayer opties, enz enz) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 04:37 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

volgens mij kon dat helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ja het kon wel alleen kon je niet zo veel instellen kwa bewegen. Nu hebben ze met die doom95 en nieuwere versies wat meer controles erin gezet voor de muis (wat wel lekker is). Maar ik heb het vroeger met de oude kickass knoppen gedaan (alt, ctrl, shift, spatie etc.) Echt koel om cooperative te gamen tegen al dat evil. Vooral vet veel vijanden is wel koel. Ik had indertijd toen ook een level gemaakt met DDK (geloof ik hoe het hete). Ik had een klein kasteeltje gemaakt met daarin de player spawns en eromheen een enorme vlakte met veeeeeeel vijanden... was gewoon vet lol daar in dat fort al die vijanden wat ontwijken :)
Wat ik echt prachtig vond aan doom is de sfeer. Je zit in krappe gangetjes en kamers en daarin moet je alles doen. Dat brengt wat vaardigheid mee in het strafen en schieten en is ook nog eens leuk. Heb me soms wel eens rotgeschrokken toen van een cacodemon die om het hoekje stond :)
Gewoonweg prachtig spel!!

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
In de originele DooM kon je met de muis alleen naar links en rechts kijken volgens mij. Met Legacy kun je volledige mouselook. Is cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 04:37 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

inderdaad, maar alleen naar links en naar rechts hè.
toevallig heb ik twee weken geleden nog een paar uurtjes legacy doom zitten spelen

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Doom Collectors Edition roeleert ook best trouwens! Mooie launcher zit erin voor alle Windows versies B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 16:37 schreef MOL het volgende:
Doom Collectors Edition roeleert ook best trouwens! Mooie launcher zit erin voor alle Windows versies B-)
Yo waar haal je die vandaan dan?
Pagina: 1