Kun je een windows-username blokkeren op een LAN?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Op ons recent opgerichte universiteitsnetwerk (100 Mbit) kun je uiteraard instellen hoe je eigen PC op het netwerk geidentificeerd wordt. Punt is alleen, als je programmaatje als netwatcher-pro gebruikt waarmee je kan zien wie er op je pc zitten te rommelen, zie je ook de gebruiksnaam sie je bij de windows(98SE)-install hebt ingevoerd.

Mijn vraag is, kun je die windowsnaam op de een of andere manier blokkeren of veranderen, of moet ik daarvoor windows opnieuw installeren?

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Configuratiescherm -> Netwerk -> Tabblad 'Identificatie' -> Computernaam

Bedoel je dat? :?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Ingmar
Nee, daar gaat het niet om. mijn computer heet op het netwerk Tsunami, maar als ik dus bij iemand anders op zijn computer zit en die persoon het bijvoorbeeld netwatcher aan staan ziet hij dat Tsunami aan zijn files zit, maar als ie dan de details bekijkt ziet hij dat ik het ben (ingmar dus omdat ik dat heb ingevoerd als windows gebruiker).

Hij ziet dus: -Tsunami zit aan zijn files
-gebruiker van tsunami=ingmar

Dat laatste wil ik dus veranderen zodat ze niet kunnen zien dat ik het ben, maar volens mij zal het dan wel opnieuw windows installeren worden...

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op donderdag 22 november 2001 21:20 schreef Ingmar het volgende:
Nee, daar gaat het niet om. mijn computer heet op het netwerk Tsunami, maar als ik dus bij iemand anders op zijn computer zit en die persoon het bijvoorbeeld netwatcher aan staan ziet hij dat Tsunami aan zijn files zit, maar als ie dan de details bekijkt ziet hij dat ik het ben (ingmar dus omdat ik dat heb ingevoerd als windows gebruiker).

Hij ziet dus: -Tsunami zit aan zijn files
-gebruiker van tsunami=ingmar

Dat laatste wil ik dus veranderen zodat ze niet kunnen zien dat ik het ben, maar volens mij zal het dan wel opnieuw windows installeren worden...
Je kan toch gewoon een nieuwe user aan maken in configuratiescherm>gebruikers

en dan user ingmar verwijderen toch?

• Ingmar
tja dat was zo voor de hand liggend dat ik er niet eens aan gedacht had.... maar het werkte wel!

Wat mij betreft= topic gesloten

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Maar waarom zou je dat eigenlijk willen ?
Ik vind het namelijk wel heel handig om te weten wie er achter die vage naam van de computer zit.
Jij niet ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Ingmar
op zich wel ja, maar degenen die het moeten weten, weten sowieso wel dat ik het ben. en anderen hoeven niet te weten dat ik het ben.

edit:
Nu weet jij dus wie ik ben J(an)van haarst, jij zit volgens mij op de haarweg of niet?(ik Hoevestein)

Pagina: 1