[JOS] Eens iets anders dan Linux of Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met het maken van een Java proggie. En die wil ik eigenlijk draaien onder een op java gebaseerd OS. Nu was ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het JOS (Java Based Operating System) of andere varianten.

-A Free Java Based Operating System
-JJOS Project

Het lijkt me wel leuk om is iets anders te proberen dan Linux of Windows XP :)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ben er zelf ook een tijdje actief mee geweest. Maar die periode gebeurde er niet bar veel en de kernel kwam ook maar niet van de grond. Het enige dat ik weet is dat er een kernel te downloaden is en die zou moeten werken met GRUB als bootloader. Verder weet ik er ook niet veel van.

Signature van nature

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Erg snel zal het wel niet zijn, JAVA is nou meteen de meest efficiente programmeer-taal voor een OS.

Maar het kan wel leuk zijn om te proberen
ff downloaden dan maar :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Bartoz
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 16:28 schreef Servowire het volgende:
Erg snel zal het wel niet zijn, JAVA is nou meteen de meest efficiente programmeer-taal voor een OS.

Maar het kan wel leuk zijn om te proberen
ff downloaden dan maar :)
Bedankt voor de info!
Ik had hem al gedownload, maar ik wacht nog ff met testen tot ik er wat meer over weet. Het zal wel niet eenvoudig zijn om dit OS 'goed' aan het draaien te krijgen...

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

nou.. gaat vrij goed hoor. ze hebben zelf een nieuwe java VM in elkaar geknutselt geloof ik en de kernel zelf is gewoon C + asm dacht ik... Al wordt er bij het booten meteen de java VM gestart zodat de kernel meteen de java stukken kan starten en deze het weer verder kan overnemen... Ik heb nog geen benchmarks gezien van JOS. Het zou in ieder geval sneller moeten werken dan de huidige Java VM's

Signature van nature

• Bartoz
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 16:33 schreef Sircuri het volgende:
nou.. gaat vrij goed hoor. ze hebben zelf een nieuwe java VM in elkaar geknutselt geloof ik en de kernel zelf is gewoon C + asm dacht ik... Al wordt er bij het booten meteen de java VM gestart zodat de kernel meteen de java stukken kan starten en deze het weer verder kan overnemen... Ik heb nog geen benchmarks gezien van JOS. Het zou in ieder geval sneller moeten werken dan de huidige Java VM's
Mmm, klinkt wel heel verleidelijk om het toch eens te gaan installeren dit week-end :P
Na het bezoeken van de HCC dagen natuurlijk ;)
Het maakt mij niet echt uit hoe snel het OS is, het gaat mij er meer om dat ik mijn proggie niet onder b.v. een Windows OS of Linux wil hebben draaien...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 22 november 2001 16:28 schreef Servowire het volgende:
Java is op zich best een efficiente programmeertaal voor een OS, als je een Java CPU (die Java bytecode kan uitvoeren) hebt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1