VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:41
Ik hoop dat dit het goede form is, anders verplaatsen jullie 'm maar.

Ik heb de volgende situatie:

2 Linuxbakken; 1 hiervan is voorzien van Redhat 7.1 deze computer is via MxStream aan het internet gekoppeld. Deze bak is van het internet bereikbaar (Ik kan bijvoorbeeld een website hierop hosten en deze thuis bekijken). Naast adsl4linux draait hier Samba, Squid, Sendmail, Fetchmail etc. op. De andere Linuxbak is (nu nog) via een Cisco 803 router (ISDN) gekoppeld aan het Internet. Beide Linux-bakken zijn servers. De ene bak (met de mxstream) bevindt zich in het bedrijfsnetwerker, de andere staat bij een medewerkster thuis. Het werkstation bij de medewerkster thuis is een Win98SE bak (zou eventueel ook Win2K bak kunnen worden). Dit werkstation moet zich zo gedragen dat het een onderdeel is van het bedrijfsnetwerk. Bijvoorbeeld dat de Server in het bedrijfsnetwerk zichtbaar is in de netwerkomgeving.
Ik ben al zover dat ik weet dat dit een VPN heet. Het is mijn vraag hoe je dit configureert.

Alvast bedankt

Wololoo

Verwijderd

http://www.fnl.nl/ct/archief2001/ct2001-10/

hier staat een artikel in volgens mij...misschien kan iemand hem ff inscannen?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Kettrick

Rantmeister!

Ik ben zelf ook ff met een VPN aan het kl*ten geweest, Ik wil dus met de ingebouwde VPN client van windows connecten naar mijn FreeBSD doos,

Ik gebruik het volgende pakket daarvoor :

http://poptop.lineo.com

Het werkt wel goed, ik zit alleen nog ff met de routing.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 14:35
Als je lekker lui wilt zijn: Astaro.

Wil je alles lekker zelf doen kijk dan inderdaad naar PoPToP.

Kun je echter die PC omzetten van Win98 naar Windows 2000 kun je werken met IPSec (zit standaard 40 bits versie van in W2K). Voorbeeld hiervan is FreeSwan (Zie FreeS/WAN).

IPSec is toch net iets saver als MS brakke PPTP implementatie (Lees dit maar eens).